• Anonym (Kvinna 26)

Skaffa barn eller gå vidare?

Jag har varit i en relation sen 5,5 år tillbaka. En relativt bra relation men där jag känner att det inre känns 100... Jag har gett det så många chanser genom åren och det slutar alltid med samma känsla. Det känns inte bra! Han är inte elak eller en dålig kille på ngt sätt.

Fråga: Ska man stanna o skaffa barn eller gå vidare? Jag känner lite panik och att biologiska klockan börjar ticka! Hur hade du gjort?

• Svar på tråden Skaffa barn eller gå vidare?
  • Anonym (J)
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2019-01-28 23:49:17 följande:

När man blir så ledsen o. Hjärtat går. Sönder gång på gång så dör ju kärleken, inte sant? Så känner jag. Jag har bönat o bett om förändring, bett han att se mig och finnas där för mig i vått o. Torrt. Men kommer det inte naturligt vad gör man? Gråtit mig till sömns så många gånger & kännt mig så besviken på honom. Droppen va även på vår fem års dag (när han visste att jag va på väg att avsluta pga. Han inte prioriterar mig etc etc.) så skulle han anstränga sig (wow!) o bjuda iväg mig på hotell osv. Jag fixade ledig fr jobb o tänkte shit, han anstränger sig verkligen! Kände mig glad o älskad...Tills han framför sin kompis sa till mig när ja frågade hur de blev 'eeeh oj nä ja ska gå tennismatch den dagen (så de blir inget)'.... Asså jag blev helt ställd. Haan vet att vi krisar o att tiden är NU! För ansträngning. Men nej. Inte ens då. Då kände jag mig så över detta. Nej, kärleken tog slut.

Vilken idiot. Han har bränt alla sina chanser. Du är värd så mycket bättre! Hur gör du nu rent praktiskt? Har du bestämt dig för att lämna?
  • Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (J) skrev 2019-01-30 09:06:03 följande:

Vilken idiot. Han har bränt alla sina chanser. Du är värd så mycket bättre! Hur gör du nu rent praktiskt? Har du bestämt dig för att lämna?

Ja, jag vet att det inre var hans mening men de. Säger ändå. Så mkt om. Honom och hans relation till mig. Fattar inte hur han tänker... Eller tänkte. Jag har fixat egen lägenhet och precis flyttat ut. Så jag har lämnat, och han ångrar sig så mkt. För nu helt plötsligt när det blev på allvar då inser han att 'oj' hon va allvarlig. Tröga män alltså!
  • Anonym (J)
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2019-01-30 21:56:53 följande:

Ja, jag vet att det inre var hans mening men de. Säger ändå. Så mkt om. Honom och hans relation till mig. Fattar inte hur han tänker... Eller tänkte. Jag har fixat egen lägenhet och precis flyttat ut. Så jag har lämnat, och han ångrar sig så mkt. För nu helt plötsligt när det blev på allvar då inser han att 'oj' hon va allvarlig. Tröga män alltså!

Starkt av dig!! Hoppas det känns som att du gjort rätt val. Visar bara att han tog dig för givet... Men som du skrev tidigare, du kände redan från start att han inte var bra för dig, sånt brukar inte bli bättre.
  • Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (J) skrev 2019-01-30 22:22:31 följande:

Starkt av dig!! Hoppas det känns som att du gjort rätt val. Visar bara att han tog dig för givet... Men som du skrev tidigare, du kände redan från start att han inte var bra för dig, sånt brukar inte bli bättre.

Ja han tog mig verkligen för givet. Det visade han så många gånger. Och det gjorde mig verkligen olycklig. Han är en jättebra kille som är väldigt kärleksfull å ansda sidan, men som sagt hans handlingar visade annat än ovillkorlig kärlek. Nej, jag vet nu meraa vad jag behöver och vill ha i en relation! Beslutet känns väldigt rätt och jag saknar honom inte alss vilket känns jätte konstigt efter alla dessa år tillsammans... Vi var jätte tajta! Men jag har nog förberett mig länge och bearbetat det resan tills stor del. Jag känner mig fri. Så mycket lättare. Värre är det nog för honom för han har ju inre fattat förens jag var ute ur lägenheten....
  • Anonym (?)

Logik verkar vara en bristvara hos människor som vill föröka sig. 

Kolla runt lite här på forumet TS! Där kan du se din egen framtid. Skaffa inte barn med en opassande man. Det är DU som väljer vilken far ditt barn ska få. 

Tänk att folk ens funderar......

• Anonym (X)
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2019-01-30 21:56:53 följande:

Du startade tråden angående om du skulle stanna och skaffa barn, men hade redan flytt på gång? Utan att ha sagt det till pojkvännen?
  • Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (X) skrev 2019-01-31 13:01:31 följande:

Du startade tråden angående om du skulle stanna och skaffa barn, men hade redan flytt på gång? Utan att ha sagt det till pojkvännen?

Nej nej. Fixade boende i somras och flyttade nu i januari och han visste om allt. Gav han chans på chans men han fattade fortf. Inget förens jag flyttar. Nu säger han att han ångrar sig och gråter hysteriskt.
  • Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (?) skrev 2019-01-31 12:59:43 följande:

Logik verkar vara en bristvara hos människor som vill föröka sig. 

Kolla runt lite här på forumet TS! Där kan du se din egen framtid. Skaffa inte barn med en opassande man. Det är DU som väljer vilken far ditt barn ska få. 

Tänk att folk ens funderar......

Tror jag kommer tänka samma. Som. Dig när jag är äldre och ser att allt bara löser sig. Men här o nu känner jag att åren kryper på och det går fort! Och rädslan för att inre hitta ngn ny och inte får barn e stor!
  • Anonym (Kvinna 26)

Fler tankar?

• Anonym (X)
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2019-01-31 22:20:05 följande:

Fler tankar?

Om vad?
  • Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (X) skrev 2019-01-31 22:28:32 följande:

Om vad?

Om mitt inlägg
  • Anonym (X)
    Anonym (Kvinna 26) skrev 2019-01-31 22:34:44 följande:

Om mitt inlägg

Som är nåt du redan beslutat om.
  • Anonym (Kvinna 26)
    Anonym (X) skrev 2019-01-31 22:37:51 följande:

Som är nåt du redan beslutat om.

Jo men vill gärna ha fler åsikter. Tkr fortfarande det är jobbigt såklart och emellanåt så blir man ju osäker...
  • Lillafisfia

Tänk inte på den biologiska klockan!! Jag är 29 och har just fått mitt första och man kan vara bra mkt äldre än så! Det viktiga är att ditt barn får en fin pappa <3 

• Anonym (Kvinna 26)
    Lillafisfia skrev 2019-01-31 22:54:37 följande:

Tänk inte på den biologiska klockan!! Jag är 29 och har just fått mitt första och man kan vara bra mkt äldre än så! Det viktiga är att ditt barn får en fin pappa <3 

Tack! Ja de e sant... Men man ska hitta ngn ny först... Puuh :( mem de går kanske ifs snabbt sen när man väl hittar ngn! I denna åldern o med min erfarenhet av förhållande så vet jag vad jag vill ha. Grattis till bebben btw!
Svar på tråden Skaffa barn eller gå vidare?