Anonym (Bobbo) skrev 2019-02-02 09:07:49 följande:
Okej så här ligger det till
Min flickvän var otrogen med en kille för ett par månader sen, jag har kunnat lägga det delvis bakom mig, men fortfarande en väg att gå.
När hon blev påkommen, så ångrade hon sig och fick det svårt på vitt att jag var den rätta för henne. Hon skulle säga hej då till sen personen och vara bra med det.
Ser ibland notiser från honom från Messenger på hennes mobil, jag kollade för första gången idag deras konversation och den verkar alldaglig, ganska oskyldig om jag får säga det själv.
Problemet är han, han skriver från och till att hon är så vacker och vuxen för hennes unga ålder, hur han älskar hennes små delar av kroppen osv. Hon svarar med att hon tackar för komplimangen, ganska strävt gensvar med andra ord.
Nu kommer jag behöva er hjälp, hur får jag han att sluta skriva till henne?
Han är gift och har barn, jag går i tankarna i att kontakta honom, be han sluta skriva till min flickvän om han vill behålla sin fru och barn.
Är det rätt väg att gå eller har ni en bättre plan?
Vill inte se massa skriverier om att jag ska dumpa min tjej, det vet jag bäst själv!
Tack
!) Om du lägger det bakom dig bara sådär så har du ju också sagt att "jag gillar inte att du bedrar mig, men om du gör det så kommer jag förlåta dig ändå". Det finns en gräns mellan att vara snäll och att vara naiv. Det lönar sig sällan att vara snäll mot folk som inte är snälla eller spela rent med folk som fuskar. Förlåtelse ska man göra sig förtjänt av inte bara få serverat på ett fat.
2) Nej du fick inte "svart på vitt" på att hon valde dig. Otrohet handlar inte om att man vill ha någon annan, det handlar oftast om att man vill ha både och, äta kakan och ha den kvar, slippa välja. Det hon ville var att ha både dig OCH honom så hon kunde prova på och se om han var bättre än dig eller om hon ville fortsätta ha båda två så länge hon kände för det. Hade hon hellre velat ha honom så hade hon dragit för länge sen. Hade hon bara velat ha dig så hade hon inte varit otrogen. Hon ville ha båda. Och NEJ, hon ångrar förmodligen inte att hon var otrogen, hon ångrar att hon blev påkommen.
3) Det är väl klart att hon fortfarande gillar honom, varför tror du hon låg med honom? Trodde du det skulle försvinna bara sådär poff, för att du kom på henne? Men v
arför accepterar du att hon fortsätter ha kontakt med honom? Har du inte ställt några som helst krav för din förlåtelse? Eller gnäller du men är kvar ändå oavsett vad hon gör? Tror du inte hon också fatta det och kommer töja på gränserna så mycket hon bara kan?
4) Problemet är inte alls att HAN skriver, problemet är att HON inte ber honom dra åt helvete och att DU accepterar det.
5) Du kommer aldrig få honom att sluta skriva, den enda som kan få honom att sluta är HON och hon har tydligen valt att inte göra det, varför accepterar du det? Och varför lägger du skulden på honom istället för henne? Visst han är ett egoarsel som ligger med upptagna brudar, men hon är fan ingen ägel och det är HON som valde att vara otrogen mot dig och fortsätta ha kontakt med honom nu, inte han.
Är det rätt väg att gå?.... Nej det är det inte. Du både resonerar och agerar väldigt naivt och det VET hon, därför gör hon som hon gör.
Har ni någon bättre plan?....Ja, be henne dra åt helvete och skaffa dig en bättre tjej. Inte nog med att hon bedrog dig, när hon dessutom fick en andra chans så tackar hon dig genom att fortsätta ha kontakt med den andra snubben. Hon älskar INTE dig och respekterar dig inte det minsta. Ju förr du fattar det desto bättre.
PS! Du vet inte bäst själv, för hade du vetat bäst själv så hade du inte resonerat och agerat så naivt som du gör. Men vill du tro det så visst, men förvänta dig inga mirakel från din tjej.