• Anonym (Bobbo)

Han slutar inte skriva till min tjej

Okej så här ligger det till

Min flickvän var otrogen med en kille för ett par månader sen, jag har kunnat lägga det delvis bakom mig, men fortfarande en väg att gå.

När hon blev påkommen, så ångrade hon sig och fick det svårt på vitt att jag var den rätta för henne. Hon skulle säga hej då till sen personen och vara bra med det.

Ser ibland notiser från honom från Messenger på hennes mobil, jag kollade för första gången idag deras konversation och den verkar alldaglig, ganska oskyldig om jag får säga det själv.

Problemet är han, han skriver från och till att hon är så vacker och vuxen för hennes unga ålder, hur han älskar hennes små delar av kroppen osv. Hon svarar med att hon tackar för komplimangen, ganska strävt gensvar med andra ord.

Nu kommer jag behöva er hjälp, hur får jag han att sluta skriva till henne?

Han är gift och har barn, jag går i tankarna i att kontakta honom, be han sluta skriva till min flickvän om han vill behålla sin fru och barn.

Är det rätt väg att gå eller har ni en bättre plan?

Vill inte se massa skriverier om att jag ska dumpa min tjej, det vet jag bäst själv!

Tack

• Svar på tråden Han slutar inte skriva till min tjej
  • riboflavin

Så länge hon fortsätter svara kommer han fortsätta skriva. Även om hon vill vara hövligt så är det dags att lägga ner, inte bekräfta honom alls genom att svara.

Det är hennes ansvar gentemot dig att leva upp till att inte ha någon kontakt, inte hans, så tätt väg att gå är att kräva att hon sluta skriva till honom.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Hon)

Det är väl hon som ska sluta. Vad han gör är svårt att kontrollera, men det är ju inte du som är gift med honom utan din tjejs beteende du ska oroa dig för. Det kommer alltid finnas massa idioter som skriver till tjejer, och så länge din tjej fortsätter att skriva till dem så har du problem. Hon ska inte ens svara honom, oavsett hur oskyldigt hon än skriver. Ser bara en utväg för er, och det är att någon av er gör slut eller att hon ändrar sig radikalt. Hon verkar runt särskilt intresseradlojal mot dig i dagsläget.

• Anonym (Va)

Det är inte han som är problemet. Det är din tjej som måste sluta svara/prata med honom. Det är hon som måste ta bort honom ifrån sitt/ert liv.

• Anonym (?)

Hur gammal är han och hur gammal är din flickvän?

Jag tänkte på det han skriver om hennes unga ålder och mognad, samt hennes ?små delar på kroppen?...

• Lånehajen

Börja med att prata med din tjej så får hon förklara inför dig varför de fortfarande är i kontakt trots att hon lovat att bryta den. Sen försäkra dig om att hon är tydlig med honom att det är över och att hon inte vill ha kontakt, be att få se vad hon skrivit. Fortsätter han ändå höra av sig efter det kan du själv kontakta honom och ta ett snack om vad som händer om han inte låter henne vara ifred.

• Anonym (Men?)

Varför svarar hon på hans meddelanden öht?
    Har hon verkligen sagt till honom att det är över, och varför står hon inte för det i så fall?

• Anonym (A)
    GGN skrev 2019-02-02 11:34:36 följande:
    Det är din flickvän som får säga ifrån!
    Ja, det är hennes ansvar att säga ifrån.
  • Anonym (Bevara din självkänsla!)

Tänk lite på din självkänsla!

Sätt krav på henne, Att hon ens fortsätta skriva med honom efter otroheten är helt galet och säger enormt mycket hur det egentligen ligger till.

Jag förstår att du inte vill släppa henne, men just nu underkastar du dig henne totalt och hon kör rakt över dig.

Vill du att det ska funka igen och att du ska glömma och förlåta så får hon fasen låta bli all kontakt med andra män som raggar på henne, NU DIREKT!.

Men ta för din egen skull en extra funderare på den här situationen...  Skulle hon vart okej med det om du var otrogen och sedan fortsatte ha kontakt!?

Svar på tråden Han slutar inte skriva till min tjej