• Forumvärd

    Dagens fråga: Vaccinerar du dina barn?

    Hur gör ni? Vaccineras era barn eller låter ni bli? Diskutera gärna hur ni tänker kring detta.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dagens fråga: Vaccinerar du dina barn?
  • Fins Mamma
    Anonym (Annat) skrev 2019-02-05 16:47:00 följande:

    Fick svara annat då antar jag eftersom vi följer vaccinationsprogrammet och lägger till extra det vi anser är bra (här ingick tex inte rota)


    Vi har också en Del extra (inkl. Rota). Mycket pga utländsk förälder
    ?
  • Fins Mamma
    Anonym (Annat) skrev 2019-02-05 16:47:00 följande:

    Fick svara annat då antar jag eftersom vi följer vaccinationsprogrammet och lägger till extra det vi anser är bra (här ingick tex inte rota)


    Vi har också en Del extra (inkl. Rota). Mycket pga utländsk förälder
    ?
  • Forumvärd
    Limajo skrev 2019-02-05 17:13:36 följande:
    Familjeliv - hur tänker ni nu? Ställer en sån fråga som om det handlar om man föredrar katt eller hund som husdjur. Utan bakgrund eller fakta. Är ni så faktaresistenta på redaktionen att ni tycker att detta handlar om två likvärdiga åsikter?

    Jag har inte lagt någon värdering i alternativen men ni får gärna debattera i tråden. För egen del så har vi vaccinerat efter alla konstens regler.
  • Forumvärd
    Pilsner skrev 2019-02-05 20:56:30 följande:
    Familjeliv försöker få igång debatt om sådant som är mindre kontroversiellt än de trådar som stängs. Snön och vaccinering är relativt ofarligt att tjafsa om!

    Ni får gärna debattera om ni vill. Det här är en tråd inom konceptet Dagens fråga. Det kommer att komma frågor av alla sorter. Vill man inte svara i tråden går det också bra att avstå och hoppa in i någon annan tråd som engagerar.
  • Forumvärd
    Fins Mamma skrev 2019-02-05 22:01:04 följande:
    Vi har också en Del extra (inkl. Rota). Mycket pga utländsk förälder
    ?

    Vilka vaccinationer lägger ni till?
  • Pilsner
    Forumvärd skrev 2019-02-05 22:08:33 följande:

    Ni får gärna debattera om ni vill. Det här är en tråd inom konceptet Dagens fråga. Det kommer att komma frågor av alla sorter. Vill man inte svara i tråden går det också bra att avstå och hoppa in i någon annan tråd som engagerar.
    Tack för kommentaren!
  • Limajo
    Forumvärd skrev 2019-02-05 22:04:23 följande:

    Jag har inte lagt någon värdering i alternativen men ni får gärna debattera i tråden. För egen del så har vi vaccinerat efter alla konstens regler.


    Men det är ju där ni agerar fel. Ni borde lägga en värdering i alternativen eftersom att inte vaccinera innebär stora hälsorisker inte bara för det egna barnet utan även för andras. Sveriges största forum riktat mot barnfamiljer måste ju ta något jäkla ansvar!
  • Forumvärd
    Limajo skrev 2019-02-05 22:17:25 följande:
    Men det är ju där ni agerar fel. Ni borde lägga en värdering i alternativen eftersom att inte vaccinera innebär stora hälsorisker inte bara för det egna barnet utan även för andras. Sveriges största forum riktat mot barnfamiljer måste ju ta något jäkla ansvar!

    Jag väljer att inte göra det i TS utan lämnar debatten till er!
  • Anonym (Kgkgzkgzkh)
    Pilsner skrev 2019-02-05 20:56:30 följande:

    Familjeliv försöker få igång debatt om sådant som är mindre kontroversiellt än de trådar som stängs. Snön och vaccinering är relativt ofarligt att tjafsa om!


  • annabellelee
    Limajo skrev 2019-02-05 22:17:25 följande:

    Men det är ju där ni agerar fel. Ni borde lägga en värdering i alternativen eftersom att inte vaccinera innebär stora hälsorisker inte bara för det egna barnet utan även för andras. Sveriges största forum riktat mot barnfamiljer måste ju ta något jäkla ansvar!


    Forumvärd skrev 2019-02-05 22:19:58 följande:

    Jag väljer att inte göra det i TS utan lämnar debatten till er!


    Jag tror vi alla har fattat att det är det ni gör. Ni fick ingen fråga om huruvida ni tog ställning eller ej, för det framgår ju med all önskvärd tydlighet att ni inte gör. Frågan är väl VARFÖR ni valt att inte ta ställning.
  • Forumvärd
    annabellelee skrev 2019-02-05 22:44:49 följande:
    Forumvärd skrev 2019-02-05 22:19:58 följande:
    Jag väljer att inte göra det i TS utan lämnar debatten till er!
    Jag tror vi alla har fattat att det är det ni gör. Ni fick ingen fråga om huruvida ni tog ställning eller ej, för det framgår ju med all önskvärd tydlighet att ni inte gör. Frågan är väl VARFÖR ni valt att inte ta ställning.

    Det här är inte en sådan tråd utan en Dagens fråga. Kan hända att någon av våra webbredaktörer lyfter frågan via en artikel framöver men jag har en annan funktion i forumet. Men som sagt det går bra för er medlemmar att debattera frågan och framföra era åsikter i frågan. Nu lämnar jag tråden för i kväll men debattera gärna i tråden.
  • Anonym (nja)

    Vi har tagit alla vaccinationer utom 1,5-årssprutan (tror jag att det är?). Anledningen till det är att vårt barn har extremt kraftig äggallergi. Barnläkaren ansåg därför att vi skulle ta vaccinationen på barnkliniken med inläggning som följd så att man kunde observera så att barnet inte utvecklade kraftig allergi eftersom vaccinationen i det här fallet framställs av äggprotein (?).


    I min värld är detta tokvansinnigt. Jag ser inte till att mitt barn blir inlagd på sjukhus för att ta en vaccinationsspruta som mitt barn kan bli dö av - även om risken för dödsfall är tämligen låg om man är inlagd. Jag vill ändå inte göra mitt barn sjukt. Genom åren har det tjatats återkommande från olika BVC-sköterskor om det här alternativet. Läkarna säger dock att vi lugnt kan vänta tills barnet i alla fall är 6 år eftersom allergin då troligen mattas av, så det tänker vi göra.

  • Anonym (mor)

    Vilken TUR att vi har tillgång till alla sorters vacciner. Våra ungar är fullt vaccinerade och för mig fanns inte ens en tanke på ngt annat. Minns vad min gamla farmor berättade om när hon hade små barn i början av 1900-talet. Folk dog som flugor i nervfeber som farmor sa (Tyfus). VARJE DAG körde likbilen in i området där de  bodde och hämtade folk. Skulle det vunnits vaccin så tror jag folk skulle köat i DAGAR/VECKOR för att få det.

Svar på tråden Dagens fråga: Vaccinerar du dina barn?