• Anonym (Vem har rätt?)

Mamma är sur på mig efter skönhetsingrepp

Min mamma tjatade på mig i många år att jag måste operera min potatisnäsa. Jag har en väldigt ful stor näsa men jag tycker att resten av ansiktet är ganska fult med så att förändra näsan gör inte så stor skillnad.

Min mamma erbjöd sig att betala för att näsan skulle göras om, jag tog emot pengarna fast skaffade större bröst istället. Mamma är jättearg på mig, tycker att jag ser vulgär och slampig ut och pengarna var till min potatisnäsa inte till brösten. Men jag vet att näsan är ful men det stör inte mig så mycket men jag ville ha större bröst. jag har inte komplex för min näsa det är hennes problem. Så jag tänkte att hon kanske skulle lära sig en läxa elller så. Jag älskar mina nya bröst men mamma är jättearg och tycker att jag måste spara ihop och fixa näsan som jag lovade. Jag sparar hellre till något annat än näsan, en buffert slippa ta så mycket CSN lån om jag läser eller så men mamma är jättearg.

Vem har rätt?

• Svar på tråden Mamma är sur på mig efter skönhetsingrepp
  • Anonym (H)

Du får såklart ge tillbaka pengarna.

Annars kan din mamma sälja dig på Blocket för att få igen pengarna.

• Anonym (Självkänsla)

Känner du dig snyggare med tuttarna?

Tror att du gjort rätt killar kollar mestpå rumpa o tuttar

• Anonym (Bravo)

Hade någon tjatat på mig om att jag måste skönhetsoperera mig och sedan gett mig pengar, hade jag också tagit pengarna och gjort något helt annat för dem.
    Jag hade alltså inte gjort en annan skönhetsoperation, jag hade nog rest eller något, eller köpt något jag ville ha.
    Inte för att det är rätt att ta pengarna till annat, utan för att är personen så dum i huvudet att jag 1, inte duger som jag ser ut och 2, ger mig pengar för att jag inte duger som jag ser ut, ja, då tar jag pengarna som skadestånd.

• Tecum

En mamma som försöker ge sin dotter komplex genom att klaga på hennes utseende och kräver att hon ska  ta den risk en operation innebär förtjänar inte att få några pengar tillbaka!
    Sen var det onödigt av TS att operera brösten men det är en annan sak.

• Anonym (Vem har rätt?)
    Anonym (Självkänsla) skrev 2019-02-07 18:38:27 följande:

Ja det gör jag. Jag är inte särskilt snygg i ansiktet även om näsan hade vart normal så det är struntsamma tycker jag. Hade behövt jättemånga operationer för att bli nöjd med det. Så brösten kändes som en självklarhet att göra. Jag hade inte komplex för de jag hade men min nya är jättefina och liksom kompenserar för ansiktet mycket mer än vad en fin näsa hade gjort. Rumpan är jag väldigt nöjd med och stolt över så att operera den är inget jag vill. Är väldigt nöjd med mitt utseende nu, det är så bra det kan bli utan ansiktet då.

---------------------------------------------------------------

Men ok. jag får väl betala tillbaks pengarna då, men jag skall ge dom till min styvpappa för det är hans pengar egentligen. Det är pappa som tjänar pengarna, mamma gör bara av med dem.
  • Anonym (Vem har rätt?)
    Anonym (Självkänsla) skrev 2019-02-07 18:38:27 följande:

Ja det gör jag. Jag är inte särskilt snygg i ansiktet även om näsan hade vart normal så det är struntsamma tycker jag. Hade behövt jättemånga operationer för att bli nöjd med det. Så brösten kändes som en självklarhet att göra. Jag hade inte komplex för de jag hade men min nya är jättefina och liksom kompenserar för ansiktet mycket mer än vad en fin näsa hade gjort. Rumpan är jag väldigt nöjd med och stolt över så att operera den är inget jag vill. Är väldigt nöjd med mitt utseende nu, det är så bra det kan bli utan ansiktet då.

---------------------------------------------------------------

Men ok. jag får väl betala tillbaks pengarna då, men jag skall ge dom till min styvpappa för det är hans pengar egentligen. Det är pappa som tjänar pengarna, mamma gör bara av med dem.
  • Anonym (Marita)

Din kropp du bestämmer.Härligt att du mår så bra av brösten.Jag har inte heller ångrat detta.

• Anonym (Självkänsla)

Bra att du trivs!

• Anonym (l)

Är man så urbota korkad och elak att man säger åt sin egen unge att den inte duger och att ungen behöver operera sitt utseende ; ja då tycker jag det var rätt åt mamman.
    Jag tycker du ska polisanmäla din mamma för psykisk misshandel.

• Anonym (Stina)

Ingen av er. Men bra ändå att du gjorde så.

• Anonym (K)

Jag tycker att du har en hemsk mamma som behandlar dig fruktansvärt illa, och hon förtjänade vad du gjorde. Må inte dåligt över det.

Svar på tråden Mamma är sur på mig efter skönhetsingrepp