Anonym (man) skrev 2019-02-18 19:29:48 följande:
Fast nu tar du saker ur sitt sammanhang, den diskussionen du citerade var med en annan person än TS.
Ja, exakt. Min poäng precis. Du bad nån annan än ts (nämligen Elefantmannen) att komma med spekulationer om ts man, vilket jag öht inte förstår poängen med. Och uppenbarligen inte Elefantmannen heller - tvärtom är hans poäng, precis som min, att man
INTE kan komma med en massa spekulationer om saker man inte känner till grundläggande fakta för.
Anonym (man) skrev 2019-02-18 19:29:48 följande:
På tal om märkligt och relevans så är det ju lite märkligt att du hakar upp dig på detta...
"Du har redan fått frågan om hur du tror han tänkte? Tänker du svara på den eller tänker du bara gnälla om vad du tycker om mig?"
men verkar vara helt ok med detta....
" Fortsätter att försöka trycka dina fyrkantiga klossar i runda hål. Kör din grej. Men jag fattar att du blir besviken och bitter när världen inte beter sig som du vill.
Anledningen till att jag "hakar upp mig" på det första har jag redan redogjort för, både ovan och i mitt tidigare inlägg till dig. Anledningen till att jag är ok med det andra är att jag är böjd att hålla med, även om jag kan hålla med om att det kunde ha uttryckts på ett mer sympatiskt sätt. Men det finns många andra saker även i det du har skrivit som definitivt kunde ha uttryckts på ett trevligare sätt, som jag valt att inte kommentera på. Jag kan ju inte leka trevlighetspolis jämt ;)
Jag noterar även att du inte bemöter det andra jag tog upp - nämligen det märkliga i att du avkräver ts en förklaring till hur hon resonerar beträffande nånting som öht aldrig har varit ämnet för tråden, och som hon inte har någon som helst anledning eller skyldighet att redogöra för.
Jag märker att jag börjar bli mer aggressiv än jag vill; jag ber om ursäkt för detta. Ditt sätt att diskutera, argumentera och resonera är så väldigt, väldigt långt från mitt eget att jag - mina höga ideal om god ton till trots - inte riktigt kan stoppa frustrationen... vi talar förbi varandra hela tiden, och det gör det svårt att upprätthålla en saklig diskussion - inte bara i denna tråden, utan överhuvudtaget.
Förlåt även till ts för att vi tar upp din tråd med tjafs.