Oroligt barn, vad ska jag göra?
Hej!
Jag har en flicka som fyller 5 år i maj. Hon har en storebror på 7 år och får snart en lillasyster i april. Det har hänt mycket i hennes liv och hon är just nu inne i någon slags fas verkar det som.
Hon har sen hon var liten varit mycket sjuk. Inlagd på sjukhus, många läkarbesök och därav ofta varit borta från förskolan.
Hon har aldrig varit jättepigg på förskolan utan föredrar att vara med mig, mamma.
Nu har alla hennes fröknar sagt upp sig på avdelningen och det är ny personal. Alla försvann i loppet av en månad. Nu vill hon inte gå dit. Gråter av förtvivlan.
Hon är orolig för mycket just nu. Tänker massor, frågar om dieverse saker som KAN hända, tänk om det ena och det andra. Stundvis är hon nedstämd och stundvis glad.
Vad kan jag göra för att hjälpa henne? Jag blir så ledsen över hennes oro. Hon har börjat på en aktivitet och tycker detta är jättekul. Då hon är så extremt mammig, så trodde jag inte det skulle gå men tror det stärker henne. Jag får knappt gå på toa, handla eller något utan henne.
Hjälp mig, ska jag söka hjälp eller hur ska jag göra?