• Anonym (??)

Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?

Känns det ok om din partner åker på Ålands-/Finlandskryssning med sina kompisar - utan dig? Ligger det någon sanning i ''Ålandskryssning = otrohetskryssning''?

Vilka orsaker finns det till att män och kvinnor ofta reser i samkönade grupper på dessa resor - är det någon form av ''flockjagande''? Är det mer framgångsrikt att ''jaga i flock''? ... eller är det oftast helt oskyldig, man vill bara träffa sina vänner?

Har du själv varit otrogen på någon kryssning, eller känner någon som varit det? Hur gick det till, vad hände?

Tyck till. Svara gärna på en eller flera om frågorna. Låt oss avgöra en gång för alla om övernattningskryssningar skadar eller stärker parrelationer och illustrera gärna genom verkliga händelser. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?
  • Anonym (??)
    Anonym (.) skrev 2019-03-01 14:30:32 följande:
    Du reagerar så otroligt aggressivt på det att den enda slutsatsen man kan dra är att du är väldigt avundsjuk på det. Vad vet jag, kanske att du är dumpad och sviken. Det spelar ingen roll men det man kan konstatera är att du kommer med halmgubbe efter halmgubbe.

En halmgubbe är när man tar någons budskap, förvränger det och låter denna någon stå till svars för det förvrängda budskapet.

Jag tycker att det är synd om alla som inte upplevt villkorslös kärlek. Det är synd om alla som inte upplevt hur det är att vandra barfota på en solvarm sandstrand heller.

Du förvränger det och gör en värdering, att villkorslös kärlek är bättre. Det är bara DU som säger det, ingen annan. Sen blir du asförbannad på de som påstår att villkorslös kärlek är så mycket bättre. Ja, det betyder att du är arg på dig själv.
    Jag undrar varför du är det, vet du det själv?
    Flum var saklig och analyserande, du framstår som agressiv.
  • Anonym (.)
    Anonym (??) skrev 2019-03-01 21:47:20 följande:
    Flum var saklig och analyserande, du framstår som agressiv.
    Då brister din läsförståelse. MAn måste läsa vad som skrivs och inte det man vill läsa.
  • Anonym (??)
    Anonym (.) skrev 2019-03-01 21:49:37 följande:
    Då brister din läsförståelse. MAn måste läsa vad som skrivs och inte det man vill läsa.
    Nu var du agressiv. Läs Flum's inlägg igen.
  • Anonym (nina)
    Anonym (??) skrev 2019-03-01 20:52:08 följande:
    Ang ''ofta'', är det ändå inte någorlunda sannolikt att ordet ''ofta'' passar in i sammanhanget; att det finns många som skulle vilja ha bekräftelser från okända personer av motsatta könet och därför inom ramen för ''jag kräver min frihet, ingen får begränsa mig!''- tvingar sin partner att gå med på att det är ok att man söker den typen av stimuli utanför relationen - vilket vittnar om att man inte vet sin attraktionsnivå eller är kapabel att bli tillfredställd av de bekräftelser som finns i den befintliga relationen?
    Felaktig analys.
    Du får nog bevisa din tes.

Du får gärna ha ett svartsjukeförhållande. 
    Jag har det inte. och kommer heller inte ha det i framtiden-
  • Anonym (.)
    Anonym (??) skrev 2019-03-01 22:01:35 följande:
    Nu var du agressiv. Läs Flum's inlägg igen.
    Nej då vet du inte vad aggressivitet är. 
  • Anonym (??)

Tråden är intressant. Många som röstar uttalar sig inte, men det är ca 70/30 för och emot. Gissningsvis så bör de 70% som trivs med ''obehindrad frihet'' söka sig till varandra och övriga 30 % söka sig till varandra för att må bra i sina relationer. Jag är glad för att befinna mig bland 30%.

• Anonym (nina)
    Anonym (??) skrev 2019-03-02 00:01:29 följande:

Tråden är intressant. Många som röstar uttalar sig inte, men det är ca 70/30 för och emot. Gissningsvis så bör de 70% som trivs med ''obehindrad frihet'' söka sig till varandra och övriga 30 % söka sig till varandra för att må bra i sina relationer. Jag är glad för att befinna mig bland 30%.

Och det är helt ok!

Men om du nu är i minoritet så kanske du kan ha lite mer förståelse för oss andra?
  • Anonym (kiki)
    Anonym (nina) skrev 2019-03-01 23:07:21 följande:
    Felaktig analys.
    Du får nog bevisa din tes.

Du får gärna ha ett svartsjukeförhållande. 
    Jag har det inte. och kommer heller inte ha det i framtiden-
    Nina vet inte vad äkta kärlek är och lönlöst att prata med henne om det
  • Kiree

Klart man får åka på kryssning själv jag brukar göra det, mest för att få lite egen-tid. Raggar aldrig på andra under kryssningen. Brukar även skicka frun men hon har inte samma behov av egen-tid som jag har.

• Anonym (flum)
    Anonym (nina) skrev 2019-03-02 00:20:31 följande:
    Och det är helt ok!

Men om du nu är i minoritet så kanske du kan ha lite mer förståelse för oss andra?
    Nja, nu vinklar du allt. 70% har svarat ja på att de låter sin partner åka på kryssning själva men det betyder inte att alla dessa 70% håller med just dig om alla dina märkliga åsikter.
  • Anonym (kiki)

Ingen jävla kryssning hos oss!

Bara otrogna och asexuella åker sånt skit

• Anonym (Fru)

Är ju inte otrohet om man har lov att njuta med andra på en resa.

• Anonym (kiki)
    Anonym (Fru) skrev 2019-06-12 12:16:55 följande:

Är ju inte otrohet om man har lov att njuta med andra på en resa.

Kryssning med övernattning där man får garanterad

ligg som ofta är fallet med sådana kryssningar räknas inte som resa.
  • Tecum
    Anonym (kiki) skrev 2019-06-12 14:03:38 följande:
    Men det är  ju bara kvinnor som kan garantera att få ligg, så lätt går det inte för män. Ska de få åka då...
  • Anonym (Fru)
    Anonym (kiki) skrev 2019-06-12 14:03:38 följande:

Vad räknas det som då?
Svar på tråden Är det ok att åka på övernattningskryssning utan sin partner?