• Hallonpaj

Tidigt mf - när kom ÄL igång igen?

Ni som fått tidigt missfall (v5) och blödde ut vid beräknad mens:

Hur länge blödde ni och när kom ägglossningen igång igen? Blev det något avbrott i cykeln alls eller kom den kommande ägglossningen som beräknat?

Jag plussade svagt på bim och började blöda med mensmärta i båda rygg och mage redan samma dag. Plussar fortfarande 4 dagar senare men mycket svagare, blöder men smärtan är nu borta.

Har normalt mens 6-7 dagar, kan jag förvänta mig att missfallet blöder ut på samma tid? Hur var det för er?

• Svar på tråden Tidigt mf - när kom ÄL igång igen?
  • Anonym (K)

Jättesvårt att säga hur det blir för dig för det är så individuellt. Jag har fått två mf i v 7 som har varit helt annorlunda.

Mf 1: Blödde brunt i 2 veckor innan den riktiga blödningen kom igång. Blödde som en vanlig mens 1 dygn sedan avtog det. Blödde sparsamt i en vecka innan embryot kom ut. Efter det blödde jag brunt i ca 1 vecka till. Det tog en månad efter jag slutat blöda helt innan jag fick äl första gången. Efter det var cykeln oregelbunden och hoppade över äl då och då.

Mf 2: Blödde brunt i 2 veckor innan den riktiga blödningen kom igång. Störtblödde i 1 dygn, sådär så jag var tvungen att sitta på toa i flera timmar för att inte blöda igenom bindan direkt, och då kom embryot ut. Efter det avtog blödningen och jag slutade blöda helt 6 dagar efter den riktiga blödningen startade. På dag 10 efter den riktiga blödningen började hade jag äl och efter det kom den som en klocka på dag 15 i cykeln precis som innan graviditeten.

• Dalia94

Fick missfall 18 Januari i år, 3 dagar efter jag skulle haft mens. Fick ägglossning igen runt den 5 februari och är nu gravid igen i vecka 5 :)

Blödde i 5 dagar vid missfallet och ägglossning kom alltså något senare än vid normalcykel.

Min mens brukar också pågå i ungefär 5 dagar

• Omstart2019

Min ägglossning har kommit som vanligt de två ggr jag haft missfall runt eller strax efter jag skulle haft mens.

• Jsv17

Mitt tidiga MF var i 5+2 och mitt hcg sjönk undan jättesnabbt, gravtesten var blanka efter en vecka bara och äl blev endast förskjuten typ 2 dagar not normalt så blev i princip en nästan helt vanlig cykel efter.

Pojke 9-12-17
Svar på tråden Tidigt mf - när kom ÄL igång igen?