Hur flyttar man igentligen hemifrån?
Vet absolut inget om detta och allt jag har hittat om subjektet har antingen varigt för avancerat eller fått massa andra irrelevanta mini-frågor i tråden som ändrade subjektet (tittar på er).
*Vad innebär ett bolån? Jag försår att det är menat att finansiera 85%(?) av kostnaden till att *skaffa* lägenhet/hus men vad ingen säger är varför? Om hyran bara är 2000-10,000 per månad och man har ett jobb som tjänar nån 15,000+ skulls man behöva det? Vilket för oss till nästa fråga.
*Den där miljon-tals siffran man ser på lägenheter/hus; är den inte bara om man vill köpa lägenheten? Om man måste betala den direkt för att hyra/köpa så förstår jag bolån men hur då kan vissa människor ha råd att flytta varenda få år? Då måste ju man skaffa ett nyt bolån och betala det; då blir du fast med en måntlig hyra+ränta av 10,000-ish? Vilken för oss till de nästa två fråga.
**Om jag så måste skaffa ett bolån; var får jag tag på resten av de där direkt-betaling på 15%(?)? Ta ett bolån och ett vanligt banklån, är det lagligt? Om inte: hur skulle de märka om jag gör det ändå?
**Om det nu är så att man måste skaffa ett bolån med den där höga räntan och eltäkning, värme, allt det, är det inte bara billigare att skaffa en husbil eller husvagn? Personligen så har jag tänkt på att skaffa en skåpbil, möblera den som Shaggy's från Scooby-Doo och käka chocklad-börgare hela dagarna. Om jag sparar bensin, gårn till offentliga bad för dusch (kostar 100 per entre och kag badar varannan dag), så kostar det 2000- något varenda månad, plus andra saker. Det blir ju billigare än köpa/hyra lägenhet, varför inte inte?