• barajag36

Gravid! Hjälp vad gör man. För mig ett livsviktigt beslut

Jag sitter mitt i båten just nu. Som i ett stort ändaste hav och man sakta håller på att sjunka. Jag har träffat en man i cirka 5mån och allt har kännts så bra oss emellan fram tills i Jan jag berättade att jag var gravid. Poängterar att han har redan bsrn, han har gett mig så falska förhoppningar och spelat en fasad. Så han ville jag genast bokar tid för abort. För mig är detta det största som kunnat hända mig. Har en tidigare lång relation bakom mig där vi lyckades aldrig att bli gravid. Så har alltid sen dess gått & tänkt att jag kan nog ej det. Men nu så är jag det, det som har skett är att jag bokade in för abort, i samma stund där jag befann mig själv i får jag meddelande skickad, sker aborten så kommer det ha stor påverkan i vår relation. Alltså gjorde jag det så skulle vi fortsätta ses, gjorde jag inte det så innebar det ett avslut. Vill även poängtera att han många gånger till skämt och sido pratat om att vilja ha framöver. Jag känner mig så totalt grundlurad av allt han gav sken av vad han var. Hursom, sp klarade jag inte utföra aborten men valde dock att ljuga och säga den blev gjort, allt för att vara med honlm som påstod sig hade fått sjukt djupa känslor för mig i samma veva. Men så en dag så ville han inte mer & han vips vidare till någon annan på knappt dagar emellan där han just berättade sin värld och hur han såg oss på. Jag är välmedveten om att vi hade en tidig påbörjar av vår relation vilket innebär kanske inte rätt tid för oss just med barn. Men nej han lämnade från ingenstans och där står jag med alla frågor ovetandes kvar lämnad. Samtidigt som jag mådde sjukt dåligt över att jag gjort som jag gjorde, men idag känner jag hade jag endast fått lite mer förståelse och vuxet kommunicera så hade valet varit annat. Men nu är så fallet att han vet om sanningen & vill inte veta av något barn eller relation. Att befinna sig i mina skor med mitt livs största beslut önskar inte jag någon! Han vill att jag antingen gör abort eller skriver okänd fader på. Jag kan verkligen förstå hans besvikelse över att jag ljög kring det för det hade jag med varit men jag har aldrig haft en avsikt i något ont kring det. Han skriver de mest otänkbara kränkande meddelandena allt för att såra, allt ifrån hur oönskat det är osv till vad jag är för människa. Jag har valt just nu att stänga av honom för stunden då jag kände han påverkade mig så negativt där jag inte får en lugn stund och lite andrum att försöka känna efter allt. Jag brottas med så mycket, känslor för vår relation som han gav mig så sjukt galet falska förhoppningar, sedan frågor tankar att knappt dagar emellan han valt lämna. (Och det på sms) så började han att lära känna någon annan, och samtidigt brottas jag med ett livsval som jag aldrig trodde skulle ske mig och vad det just betyder för mig. Medans han är hatisk och ilsken & tillför inget i den väg där vi begge har ett vuxet ansvar i mån om att skydda oss. Jag är mestadels ledsen allt han skriver som blir bara värre och värre. Men nu har jag tagit mig beslutet att behålla det, är jag då egoistisk? Gör jag fel emot honlm?( trots att han visste jag inga p piller pt då) inte bara mitt ansvar som kvinna i det. Tacksam att bolla lite med andra utomstående än hans hatiska meddelande om vilken dålig människa man är.

Tack att just du läste igen

• Svar på tråden Gravid! Hjälp vad gör man. För mig ett livsviktigt beslut
  • Johanna1986

Nä en fy vilken skitstövel! Har du längtat efter barnnlänge å kan ta detta ansvar själv så kör!!!! Å skriv honom som pappa. Gan ska fan a med å betala för barnet! Fyyyy va arg ja blir när jag läser din historia! Precis om de bara e du som gjort dig gravid näää Fy för denna skitstövel å grattis till dig å din graviditet! <3

• Kaol81

Hej.

Fy så jobbigt det måste vara för dig. Men ändå stort grattis till din graviditet.

Jag håller med om att du självklart ska ange honom som pappa. Det finns många anledningar till det, men för mig är att barnet kommer ha rätt att veta/ärva/och om de vill faktiskt ha kontakt med honom sen den allra viktigaste anledningen till det.

För kanske kan även den här killen fatta vad han förlorar, och vilja träffa barnet ibland när det väl är här! eller om inte han så kanske andra i hans familj vill veta och ha en liten kontakt med ditt barn. (Syskonen när barnet blir äldre osv)

Jag hoppas Också att du kan vara stor nog att inte använda barnet som ett sätt att trycka på hur dåligt han beter sig mot dig. Alltså att du inte går på råden att ?döpa barnet til något namn han avskyr? eller liknande. Tänker att du ska tänka att det ska vara ett namn du tycker passar till ditt barn. Oavsett vad han tycker.

För så här är det NU. Om 5-10-20-30 år kan allt vara annorlunda,(eller så är det inte det) men oavsett så är det skönt att kunna stå med rak rygg utan att skämmas!

Fokus på dig och ditt barn. Och kom ihåg att man får vara ledsen och sörja att han inte var den han utgav sig för och som du hoppades.

Kram

• barajag36
    Lilyje skrev 2019-02-27 02:23:31 följande:

Han verkar vara en riktig skit!

Hur är han med de barn han har sen innan? Någon risk att han börjar bråka om delad vårdnad?

Jag förstår helhjärtat ditt beslut att behålla! Måste ju kännas som ett riktigt mirakel att gå från att tro att man inte kan få barn, till att ha ett litet pyre växandes i magen! Jättegrattis till dig!

Se till att blocka han överallt, och hans nya flamma med.

Fokusera på digsjälv och ditt lilla barn och njut av graviditeten :)

När bebis är född och det är dags att fixa med faderskapet så kan du låta soc kontakta honom så slipper du mer skit.

Morgon tack till mitt grattis. Jag har verkligen blockerat han överallt, och försöker lägga mitt fokus på mig/oss just nu. Jag har verkligen förklarat helhjärtat även om i hans värld var det helt sjukt att jag ljög om aborten men i min värld tror jag var enda tjej utav oss hade gjort samma sak då jag i över cirka 9år har försökt bli gravid med mitt förra ex och det lyckades inte även vid IVF. Så för mig är detta ett mirakel men mina känslor kan han aldrig sätta sig in i. Hans sätt att se det på, det han mest beskyller på känns som ursäkta att jag haft sex med mig själv! Man har som sagt varit två i det. Så endaste han mejlar just nu om är abort eller okänd fader. Men jag skulle aldrig sätta han som okänd fader, mitt barn ska ha den rättigheten att veta vem pappan är & få bestämma kontakten framöver. Dock skulle jag aldrig ha barnet som ett såkallade spelpjäs oss mellan men han har verkligen uttryckt sig att inte vilja vara delaktig eller kännas vid det. Han är bra med de resterande barnen hittills jag sett men dock bråkat endel med ena exet angående vårdnad,tider,bidrag.
  • barajag36
    Johanna1986 skrev 2019-02-27 07:13:39 följande:

Nä en fy vilken skitstövel! Har du längtat efter barnnlänge å kan ta detta ansvar själv så kör!!!! Å skriv honom som pappa. Gan ska fan a med å betala för barnet! Fyyyy va arg ja blir när jag läser din historia! Precis om de bara e du som gjort dig gravid näää Fy för denna skitstövel å grattis till dig å din graviditet! <3

Morgon, ja kan absolut klara av detta på egen hand.har ett fantastisk jobb & chef . Har stöttning från famil och nära vänner. Det ör bara så mycket känslor i allt, ord sårar men jag ska kämpa och hoppas inget på vägen sket bara. Tills dess ska jag bara försöka landa i alkt. Han ska skrivas givet som pappa sen är det hans samvete & ansvar. Jag är väldigt mogen av mig och skulle aldrig använda barnet emot honom, och det vet han om.
  • barajag36
    Kaol81 skrev 2019-02-27 08:40:49 följande:

Hej.

Fy så jobbigt det måste vara för dig. Men ändå stort grattis till din graviditet.

Jag håller med om att du självklart ska ange honom som pappa. Det finns många anledningar till det, men för mig är att barnet kommer ha rätt att veta/ärva/och om de vill faktiskt ha kontakt med honom sen den allra viktigaste anledningen till det.

För kanske kan även den här killen fatta vad han förlorar, och vilja träffa barnet ibland när det väl är här! eller om inte han så kanske andra i hans familj vill veta och ha en liten kontakt med ditt barn. (Syskonen när barnet blir äldre osv)

Jag hoppas Också att du kan vara stor nog att inte använda barnet som ett sätt att trycka på hur dåligt han beter sig mot dig. Alltså att du inte går på råden att ?döpa barnet til något namn han avskyr? eller liknande. Tänker att du ska tänka att det ska vara ett namn du tycker passar till ditt barn. Oavsett vad han tycker.

För så här är det NU. Om 5-10-20-30 år kan allt vara annorlunda,(eller så är det inte det) men oavsett så är det skönt att kunna stå med rak rygg utan att skämmas!

Fokus på dig och ditt barn. Och kom ihåg att man får vara ledsen och sörja att han inte var den han utgav sig för och som du hoppades.

Kram

Hej tack till mitt grattis mitt i all kaos. Jag står själv i detta och vad som kommer till namn är något jag själv kommer att bestämma tyvärr, skulle aldrig låta honom så hatisk som han just nu är över mitt val. Som jag skriver ovanför jag skulle aldrig sätta barnet emot honom, jag är så mycket mer än så. Just nu är det nog bara sådan kaos i allt för när det lagt sig så vet han att jag aldrig skulle pånågot sätta förhindra. Jag har accepterar att han ej vill vetas vid detta men svarat det får liksom stå för han. Jag har bara kännt besvikelse över att han rent av dragit runt i känslor som varit falska. Men jag kommer över allt detta och nu tar jag en dag i taget och bara hoppas på att allt går vägen.
  • barajag36
    Kaol81 skrev 2019-02-27 08:40:49 följande:

Hej.

Kram

Hej tack till mitt grattis mitt i all kaos. Jag står själv i detta och vad som kommer till namn är något jag själv kommer att bestämma tyvärr, skulle aldrig låta honom så hatisk som han just nu är över mitt val. Som jag skriver ovanför jag skulle aldrig sätta barnet emot honom, jag är så mycket mer än så. Just nu är det nog bara sådan kaos i allt för när det lagt sig så vet han att jag aldrig skulle pånågot sätta förhindra. Jag har accepterar att han ej vill vetas vid detta men svarat det får liksom stå för han. Jag har bara kännt besvikelse över att han rent av dragit runt i känslor som varit falska. Men jag kommer över allt detta och nu tar jag en dag i taget och bara hoppas på att allt går vägen.
  • trollhona
    barajag36 skrev 2019-02-27 01:25:13 följande:

Tack för svar. Ja just nu är han det absolut värsta scenariet. Man är så känslig i allt så allt blir fel minsta lilla. Jag står fast vid mitt beslut & gjort klart om att det samvetet får han bära på. Jag klarar av föräldrar biten på egen hand, med fantastisk stöttande famil/vänner. Har blockerat men då få jag se att personen som han gick över till har börjat stalkat mina profiler. Så jag blockerar just nu allt. Jag vet inte kön än, jag är i vecka 8 -9 har tid att skriva in mig nästa vecka. Jag har inte kommit riktigt så långt i allt då jag fortfarande typ är i min såkallade moln, för mig så är det det bästa som hänt mig. Har svårt att ta in att en vuxen man kan bette sig på det vis. Han har som sagt barn sedan innan men uttalade sig om att ? mina barn? ska minsann inte få ha ett halvt syskon du skadar inte dem osv. Men har ej brytt mig i det

Vidrig människa.
    Bra att du blokcar han. Se till att blocka eventuella vänner eller ny flickvän till honom också.
    Ha inga öppna profiler just nu.

Koncentrera dig på den lilla. Ni kommer ha kul ihop. Snart är det dags att börja köpa små söta kläder och skor. Du får titta på barnvagn och göra namnlistor.

Det där med att hans barn inte ska ha halvsyskon skulle han tänkt på innan han plockade fram sin penis ur gylfen.
    Det r inget som säger att ditt barn måste ha kontakt med de barnen. Men det är upp till dig. När ditt barn är fött vill du kanske meddela mamman till dem så hon vet, sedan tar ni beslut längsmed vägen.
    Viktigast är att ge ditt pyre kärlek och trygghet.
  • barajag36

[quote=79473196][quote-nick]trollhona skrev 2019-02-27 17:06:29 följande:[/quote-nick]Vidrig människa.

Bra att du blokcar han. Se till att blocka eventuella vänner eller ny flickvän till honom också.

Koncentrera dig på den lilla. Ni kommer ha kul ihop. Snart är det dags att börja köpa små söta kläder och skor. Du får titta på barnvagn och göra namnlistor.

Det där med att hans barn inte ska ha halvsyskon skulle han tänkt på innan han plockade fram sin penis ur gylfen.

Det r inget som säger att ditt barn måste ha kontakt med de barnen. Men det är upp till dig. När ditt barn är fött vill du kanske meddela mamman till dem så hon vet, sedan tar ni beslut längsmed vägen.

Viktigast är att ge ditt pyre kärlek och trygghet.[/

Hej tack så mycket för ditt medd. Jo jag har verkligen blockerat överallt för tillfället. Och försöker så gott att endast tänka på oss nu. Jag vet att vi kommer att klara oss & är inte det minsta orolig. Han har skrivit så vidriga medd så han är inget mer än bara hatisk just nu. Ja jag har börjat smått att kika i smyg & fortfarande ej förstått detta mirakel ???? angående syskonen så håller jag med om att dem bör veta få vetskap sen hur allt blir är upp till honom/dem. Jag skulle aldrig sätta barnet som ett såkallade spel om han så skulle komma om ett år att vilja träffa det skulle jag aldrig säga nej, tvärtom. Han vet allt detta faktiskt igentligen men det ser hqn nog när poletten ramlat ner hos honom en dag.

• sweetlife

Tycker du borde behålla barnet eftersom det är vad du själv vill. Mannen däremot verkar inte vara någon du behöver ha i ditt liv.

• barajag36

Tack ! Idag har jag dock lite panik ska till läkaren, vaknade av liten blödning & genast gick min tanke till MF :( får hoppas verkligen att allt är bra.

sweetlife skrev 2019-02-28 18:03:26 följande:

Tycker du borde behålla barnet eftersom det är vad du själv vill. Mannen däremot verkar inte vara någon du behöver ha i ditt liv.

• Lilyje
    barajag36 skrev 2019-03-01 16:37:50 följande:

Tack ! Idag har jag dock lite panik ska till läkaren, vaknade av liten blödning & genast gick min tanke till MF :( får hoppas verkligen att allt är bra.

Håller tummarna!

Är ju dock vanligt med blödningar, speciellt i början av graviditeten :)

Vad sa läkaren?
    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Johanna1986

Håller tummarna att allt har gått bra!

barajag36 skrev 2019-03-01 16:37:50 följande:

• Delilah2001

Hoppas det gick bra hos läkaren!

Man kan inte "skriva fader okänd", det funkar inte så. Det kan du hälsa honom.

• trollhona
    barajag36 skrev 2019-02-27 18:19:15 följande:

[quote=79473196][quote-nick]trollhona skrev 2019-02-27 17:06:29 följande:[/quote-nick]Vidrig människa.

Viktigast är att ge ditt pyre kärlek och trygghet.[/

Hej tack så mycket för ditt medd. Jo jag har verkligen blockerat överallt för tillfället. Och försöker så gott att endast tänka på oss nu. Jag vet att vi kommer att klara oss & är inte det minsta orolig. Han har skrivit så vidriga medd så han är inget mer än bara hatisk just nu. Ja jag har börjat smått att kika i smyg & fortfarande ej förstått detta mirakel ???? angående syskonen så håller jag med om att dem bör veta få vetskap sen hur allt blir är upp till honom/dem. Jag skulle aldrig sätta barnet som ett såkallade spel om han så skulle komma om ett år att vilja träffa det skulle jag aldrig säga nej, tvärtom. Han vet allt detta faktiskt igentligen men det ser hqn nog när poletten ramlat ner hos honom en dag.

Bra, se till att ha en liten skyddad sfär och låt inte hans stress och negativitet komma åt dig. Lek med roliga tankar och fokusera på att må bra.

• barajag36

Hej på er

Vilka ni än må vara så tusen tack för att ni skrivit, pushat mig osv. Jag har tyvärr fått missfall för en cirka 2veckor sedan & vart väldigt känslosamt och jag kan inget annat att bara ta mig tiden in här och skriva tack till var och en! Jag var så besluten om att behålla barnet trots hans jagande om att jag inte skulle och jag tog ett beslut som jag kände var rätt för mig oavsett situationen. Tack än en gång & var rädd om just dig själv. Kram

• louisa83
    barajag36 skrev 2019-04-05 09:33:16 följande:

Hej på er

Vilka ni än må vara så tusen tack för att ni skrivit, pushat mig osv. Jag har tyvärr fått missfall för en cirka 2veckor sedan & vart väldigt känslosamt och jag kan inget annat att bara ta mig tiden in här och skriva tack till var och en! Jag var så besluten om att behålla barnet trots hans jagande om att jag inte skulle och jag tog ett beslut som jag kände var rätt för mig oavsett situationen. Tack än en gång & var rädd om just dig själv. Kram

Vad bra att du skrev. Jag tänkte på dig ibland och undrade vad som hade hänt, eftersom det slutade med att du sa att du skulle till läkaren. All styrka till dig! Det kanske kommer andra tillfällen i framtiden då vem vet, för du kan ju uppenbarligen bli gravid! Stor kram
  • trollhona

Hej på er

Stor kram till dig. Beklagar ditt missfall, kan tänka mig att mycket av din stress kom att spela en faktor i det.
    Rå om dig själv nu, koncentrera dig på att hitta någon som en dag kommer stötta dig och ge dig det barn ni bägge vill ha. Det finns massa fina killar där ute. Synd att du hamnade med ett sådant rövhål.

Ta hand om dig.
  • JodiBabe

Hej på er

Nu vet du att "det kopplar". Du är bara 36 år, du hinner träffa nån ny!  {#emotions_dlg.flower} Och då går det nog vägen!
Svar på tråden Gravid! Hjälp vad gör man. För mig ett livsviktigt beslut