• Elviram

Hur flörta? Blickar

Har en fråga främst till killar men uppskattar även svar från tjejer om ni har nåt bra tips. :)

Jag får rätt ofta blickar från killar ex om man är ute och går eller på gymmet. På gymmet kan de "söka" min blick flera gånger eller så märker jag att de stirrar en längre stund. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta detta, bra/dåligt? Kan jag göra något för att uppmuntra till att de kommer fram eller ska jag ta steget? Kan ibland bara lite blyg speciellt att möta blicken för länge då jag inte vet hur jag ska ta den. Har ni något bra knep?

• Svar på tråden Hur flörta? Blickar
  • Anonym (spelet)

Den typen av blickar är typiska för killar som kollar in tjejer. Har fått dem hela livet på gymet, i matvarubutiken, klubben, jobbet osv. Har sällan agerat på dem förutom i fyllan ibland, vilket kanske resulterat i ett ons vid något tillfälle. Men det är ett passivt sätt för killar att kolla läget, vilket inte behöver betyda ett skit. De kan ha fru, barn flickvän hemma? Det är bara deras primitiva lust som går igång och ett bekräftelsebehov som de kan vara för oss tjejer med när vi kollar in olika personer.

Det du kan göra är att hålla ut blicken i de fall du är intresserad. Kanske le lite inbjudande, skämta lite med killen t ex och sen invänta invit eller så ett frö som du kan ta upp nästa gång du ser honom. Är det samma blickar då kan du ju fråga om han vill ta en fika/öl och se om han nappar.

• Anonym (gi)

Jag har som kille i princip aldrig försökt möta en tjej med blicken, om det inte är så att jag pratar med henne.

Undrar om jag är konstig :(

Svar på tråden Hur flörta? Blickar