• Anonym (Anonym tjej)

Mår skit efter att blivit lämnad

Jag blev lämnad av min dåvarande pojkvän för lite mer än en månad sen, han gjorde slut med mig för att vi bråkade mycket och för att han behlvde hitta sog själv. Jag har ända sen dess mått så jävla dåligt, jag kan inte sova, vaknar typ 6 på morgonen och kan inte somna om. Kan aldrig slappna av. E konstant stressad. Men vet inte varför jag är stressad? Och hur ska jag bli av med det. Det känns som att jag är nervös för något, men för vad? Jag vet ju redan att det är slut så det kan la inte bli så mycket värre? Varför är jag då nervös och stressad? Jag gråter nästan varje dag för att jag saknar honom, e det normalt efter en månad? Vad ska man göra för att sluta tänka på personen???? Jag drömmer om honom hela tiden och jag tänker kontant på honom. Snälla hjälp!!!

• Svar på tråden Mår skit efter att blivit lämnad
  • Moder1

Hitta på saker , häng med vänner, städa, promenera, hitta ett intresse , håll dig sysselsatt helt enkelt.

Det tar olika lång tid att komma över en relation så allt är normalt , men man måste fortsätta hitta på meningsfulla saker

• Anonym (J)

Ja, det är normalt och kan pågå länge beroende på olika faktorer. Man går in i en kris vid ett uppbrott. Bara att bita ihop och ta sig igenom det.

• Elviram

Känner igen mig i det du skriver. Jag klarade inte av att vara med mig själv klättrade nästan på väggarna hemma. Kunde knappt äta eller sova de första veckorna, tänkte på honom konstant. Jag insåg allt eftersom att det va bra att han gjorde slut för jag mådde inte bra med honom på ett sätt och jag hade svårt att se att det skulle sluta på något annat sätt. Antingen hade han eller jag gjort slut förr eller senare.

Nu har jag hittat ro i mitt liv. La ner dejtandet då det antingen bara fick mig att tänka på honom eller kom stressen fram. Jag hade mycket att bearbeta med mig själv och jag tror att det va därför jag inte klarade av att vara med mig själv för jag ville inte inse. Men bestämde mig för att fokusera på mig och göra saker jag alltid velat.

Tänker fortfarande på mitt ex och drömmer ibland om honom. Men har inte så mycket känslor kopplade till tankarna längre ibland kan ilska eller sårad komma upp. Träning har hjälpt mig mycket. Gett mig mening med dagarna och härliga endorfinkickar så man kan bara må bra.

Det jag kan rekommendera dig är att älta inte för mycket över det förflutna. Tänk inte "om jag hade gjort så istället" utan tänk mer "okej det kanske inte va det bästa att göra, nästa kille ska jag tänka på det". Jag kollade mycket på Youtube om hur man hanterar uppbrott och hur man kan jobba med sig själv. Kärlek är en drog och man blir beroende så man kommer att ha abstinens ett tag. Bara man inte låter sig fastna i dåtiden eller går och hoppas på en framtid ihop igen.

• Anonym (A)
    Anonym (J) skrev 2019-03-02 07:45:11 följande:
    Ja, det är normalt och kan pågå länge beroende på olika faktorer. Man går in i en kris vid ett uppbrott. Bara att bita ihop och ta sig igenom det.
    Så är det men försök att göra sådant som du tycker om att göra. Det är inte lätt det vet jag men försök.
Svar på tråden Mår skit efter att blivit lämnad