• Anonym (ledsen)

Tror att jag precis fått missfall ;(

Varit så lycklig och gått i rus i en veckas tid. Är i v 7. I går kväll fick jag en brun flytning- som fortsatte under fm. I em kom en mindre blödning följt av kraftig mensvärk. 
    Hade jätteont under någon timme, försökte vila, somnade- och sen gick jag på toa och då kom det mycket blod, och några klumpar...
    Smärtan är över.... lite molnande värk. 
    Låter det som missfall? Vad händer nu? Är det rutin på att göra ett VUL? Och hur stor är chansen att lillan lever? 
    Hur fort görs ett VUL? Måste jag vänta till måndag nu innan jag får något besked?
    Riktigt ledsen

• Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(
  • cleoeme
    Anonym (ledsen) skrev 2019-04-01 12:07:18 följande:

Men varför får jag bara inte komma in och besöka någon... ett vul eller vad som helst. Jag kan inte gå runt i 3-4 veckor och inte veta

För att det finns ingenting att göra om det är missfall. Antingen har du blödit klart eller så kommer du fortsätta blöda om ett par dagar. Missfall är tyvärr inget akut och därför kan du inte åka till akuten för att få hjälp. Däremot kan man kolla så att resterna av fostret är ute på kvinnoklinik.
  • Anonym (ledsen)

Det är det jag vill veta- eller få besked om det är missfall. Både gyn och Hc säger att det är vanligt att blöda och att det kan finnas chans att bebisen lever. Att 30% av graviditeterna förekommer blödningar. Att jag ska ha hopp i ovissheten- men varför kan dom inte bara låta mig få göra ett vul då? Kan bm göra vul? Hade en tid för inskrivning/samtal på onsdag som jag antagligen blir tvungen att vänta nu till. Tycker det är så dåligt att man inte få komma och ta ett blodprov och kanske ett vul. Mår så psykiskt dåligt- klarar inte vänta i en månad. Varitnog jobbigt att vänta en hel söndag och halv måndag

• Anonym (.)
    Anonym (ledsen) skrev 2019-04-01 12:30:17 följande:

Det är det jag vill veta- eller få besked om det är missfall. Både gyn och Hc säger att det är vanligt att blöda och att det kan finnas chans att bebisen lever. Att 30% av graviditeterna förekommer blödningar. Att jag ska ha hopp i ovissheten- men varför kan dom inte bara låta mig få göra ett vul då? Kan bm göra vul? Hade en tid för inskrivning/samtal på onsdag som jag antagligen blir tvungen att vänta nu till. Tycker det är så dåligt att man inte få komma och ta ett blodprov och kanske ett vul. Mår så psykiskt dåligt- klarar inte vänta i en månad. Varitnog jobbigt att vänta en hel söndag och halv måndag

Jag fick inte något vul när jag sökte på gynakuten, men dom hjälpte mig att hitta en gynläkare som kunde göra det. Så här i efterhand så känner jag att det var helt rätt av dom eftersom det inte var akut, men då var jag väldigt ledsen över att inte få hjälp.
  • Anonym (Lottie)

Tyvärr finns det inte resurser i Sverige att ta kvinnors hälsa på allvar. Det är mkt riktigt vanligt att blöda i tidig graviditet utan att det behöver vara missfall. Om du verkligen vill veta och är beredd på att vänta kan du åka till närmaste gynakut och säga att du är gravid i v 7, har ont i magen och småblödningar. Det är symptom på utomkvedshavandeskap och det måste bedömas akut. De får inte avvisa dig med de symptomen. Att det kanske inte är helt sanningsenligt är en annan sak.... Vet många som gjort så....

• Anonym (ledsen)

Men jag har ju ont i magen, både i lördags söndags och idag ;(

• Anonym (Lottie)

Blöder du fortfarande? Då tycker jag att du ska åka till närmaste gynekologiska AKUTmottagning för undersökning. Säg att smärtan är värre på ena sidan och att du är orolig för utomkvedshavandeskap.

• Anonym (ledsen)

Är det vanligt med kramper värk i flera dagar? I söndags var rätt ok ingen värk knappt någon blödning. Men idag blöder jag och det gör så ont

• Anonym (Lottie)

Det kan vara utomkvedshavandeskap. Jag tycker att du ska åka in till en gynekologisk akutmottagning v

• Anonym (Kram)

Hade jag varit du hade jag betalat för ett VUL på en privat klinik. Kostar 800 kr ungefär men det är ju värt det alla gånger framför att vänta i 3-4 veckor. Finns inte i alla städer såklart, men i min lilla 30k-stad finns en privat. Annars får du åka till en större stad. Ring runt till många. Någon borde ha tid, kanske ett sent återbud eller liknande. Lycka till!

• Anonym (Yolo)
    Anonym (ledsen) skrev 2019-03-30 17:41:12 följande:

Fryser nu.... och är trött.... 

Varför hände detta? Det var vårt första barn....

och på en lördag dessutom, vet inte om jag ska åka in till akuten eller om jag måste härda ut en hel helg utan att veta.....

Nu börjar det göra lite ont i magen igen...

Tyvärr tror jag det är missfall, har själv haft 4 på rad :/ beklagar
  • Anonym (Yolo)

och på en lördag dessutom, vet inte om jag ska åka in till akuten eller om jag måste härda ut en hel helg utan att veta.....

• Anonym (Yolo)

• Anonym (ledsen)

Jo jag börjar acceptera fakta att det nog är ett missfall. Jag blöder nu rätt mycket hela tiden. Så jag får väl bara vänta ut någon vecka eller två och sedan ta ett nytt test och se vad det säger- se det på ljusa sidan att jag kan bli gravid. Får hålla tummarna att jag snart blir gravid igen.

• Anonym (Yolo)
    Anonym (ledsen) skrev 2019-04-02 16:29:45 följande:

Jo jag börjar acceptera fakta att det nog är ett missfall. Jag blöder nu rätt mycket hela tiden. Så jag får väl bara vänta ut någon vecka eller två och sedan ta ett nytt test och se vad det säger- se det på ljusa sidan att jag kan bli gravid. Får hålla tummarna att jag snart blir gravid igen.

Försök att se (vet att det är svårt) att det förmodligen var något fel på fostret, hade förmodligen inte varit livsdugligt
Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(