• Anonym (ledsen)

Tror att jag precis fått missfall ;(

Varit så lycklig och gått i rus i en veckas tid. Är i v 7. I går kväll fick jag en brun flytning- som fortsatte under fm. I em kom en mindre blödning följt av kraftig mensvärk. 
    Hade jätteont under någon timme, försökte vila, somnade- och sen gick jag på toa och då kom det mycket blod, och några klumpar...
    Smärtan är över.... lite molnande värk. 
    Låter det som missfall? Vad händer nu? Är det rutin på att göra ett VUL? Och hur stor är chansen att lillan lever? 
    Hur fort görs ett VUL? Måste jag vänta till måndag nu innan jag får något besked?
    Riktigt ledsen

• Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(
  • Anonym (ledsen)

Blöder inte längre... hur länge blödde ni som haft missfall

• Anonym (ledsen)

Mår så psykiskt dåligt... Även om jag bara vetat en vecka att jag varit gravid så har det varit den bästa veckan i mitt liv- vi hade planerat att samla hela familjen och berätta det - jag hade tom börjat planera hur och när jag skulle ta ut föräldrarpenning, tittat på barnkläder, mammakläder, börjat planera barnrum. Allt känns så otroligt jobbigt. Samtidigt försöker jag hålla hoppet uppe- kanske lever hen fortfarande- hoppas på att få komma in på undersökning imorgon när det blir vardag igen.

• Anonym (.)

Jag har varit gravid 4 ggr. Har 2 barn och har fått 2 missfall. Blödde i alla fyra graviditeter. Det som var skillnaden var att jag fick smärta samtidigt som det kom klumpar när det var missfall.

Håller tummarna för att det inte är missfall men tyvärr låter det som det.

• Anonym (ledsen)

Tycker brösten fortfarande är ömma... är det normalt efter missfall?

• Anonym (Klara)

Jag fick mitt missfall i vecka sju också. Det är så sorgligt, man har redan hunnit glädja sej. Ömma bröst är nog normalt för hormonerna är ännu annorlunda. Om du kan vara gravid fortfarande vet jag inte men tyvärr låter det som ett missfall. Jag fick göra ett ultraljud för att se att allt var ute. Där sa dom att jag skulle vänta en mens innan nästa försök men det struntade vi i så jag blev gravid igen månaden efter och det gick bra. Sonen som föddes är väldigt noggrann och gillar att göra saker ordentligt så jag brukar tänka att om det blev bara lite fel eller risk för fel första gången så skulle han verkligen velat börja från början så att det blev bra, även om det tog extra tid.. dumt tänkt kanske men har tröstat mej senare.

• LittleSunshine84

Beklagar sorgen TS. Jag har också ett mf i bagaget och vet hur tufft det kan kännas. Jag blev gravid och fick en son. Försökte skaffa syskon och vi blev gravida 2018 men det slutade i mf i v 7 ungefär. Men sen gick det en mens emellan och vi har idag en tre veckors bebis.

Jag blödde väldigt lite, lite klumpar också. Jag testade negativt samma kväll jag hade börjat blöda. I det sorgliga försök att glädjas åt att ni kunde bli gravida. Ta hand om er och ge inte upp. Snart är ni gravida igen.

Stor kram

• ballerinakakaoreo

Jag har ett fördröjt missfall i bagaget, dvs att det upptäcktes i vecka 10 att barnet dött i vecka 5. Jag blev gravid efter min första mens efter missfallet och går denna vecka in i vecka 15. Denna graviditet började jag blöda i vecka 7 och fick då göra ett vaginaltultraljud hos gynakuten då jag grät som ett barn och var så orolig för ännu ett missfall och inte ville riskera att gå flera veckor med ett dött barn i magen igen, men på ultraljudet såg vi hjärtat ticka på och det visade sig vara ett blåmärke på livmodern som blödde. Ring och be om ett ultraljud för att se så inga rester finns kvar (då dessa kan skapa infektion), för isåfall kanske de ser på ultraljudet att det ligger en liten en där. Hoppet är det sista som lämnar oss. Uppdatera gärna! Kram

• Anonym (ledsen)

Jag blir galen- jag får ingen hjälp! Jag har väntat en hel lördagkväll och söndag för att inte åka in på akuten. Trodde jag skulle få träffa någon för ett ultraljud åtminstone blodprov idag måndag men på hälsocentralen efter 45 minuter i kö skickade mig till gynmottagningen- på gyn sa dom att det fanns inget att göra utan att vänta i 3-4 veckor!!! Jag kan inte gå runt och vänta i 3-4 veckor och inte veta om jag är gravid eller inte!!! Och barnmorska har dom bara 1 gång i veckan där jag bor, försökt ringa till andra barnmorskor i närheten men inte kommit fram- antingen har de ingen telefontid eller så är de obemannade! Seriöst, jag har mått dåligt hela helgen- jag klarar inte av att vänta ytterligare i 3-4 veckor!!! Vet inte vad jag ska ta mig till!

• Paxen

Om du vågar kan du kanske ta gravtest och kolla om det är starka eller svaga positiva streck. Har det varit starka men är svaga nu så är hcg på väg bort. Det kan, om jag förstått det rätt, ta flera veckor innan det visar helt negativt efter ett missfall. Men kan gå snabbt med. Kram <3

• Anonym (ledsen)

Men varför får jag bara inte komma in och besöka någon... ett vul eller vad som helst. Jag kan inte gå runt i 3-4 veckor och inte veta

Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(