• fröet87

Risk för missfall varje gång man skulle haft mens?

Hej.
    Har nyss plussat så är gravid för första gången.
    Det är väldigt tidigt v.4 (3+4) fortfarande så jag är väl medveten om risker för missfall osv. Dock har vi valt att tala om det för några få som är väldigt nära oss och då jag har mycket symptom med illamående osv redan skulle dom snart ha förstått iaf. 
    Min svärmor sa idag att risken för missfall är störst vid varje tillfälle man skulle haft mens egentligen, dvs ca v 4, v 8, v 12, v 18, v 22, v 26 osv ända tills man föder! 
    Har aldrig hört något sådant och hittar inget sånt när jag försöker googla, låter helt galet men någon annan som hört samma?

• Svar på tråden Risk för missfall varje gång man skulle haft mens?
  • askyfullofstars

Aldrig hört talas om. Däremot KAN man blöda i början när man ?ska? ha mens, men aldrig hört om det med missfall. Oroa dig inte i onödan.

• Jennie med ie

Runt v 8 är ett känsligt stadium i fosterutvecklingen, många missfall startar så att säga då, men inte för att man fått mens då om man inte vore gravid. Och nej, det är ingen extra missfallsrisk just var fjärde vecka hela graviditete av den anledningen.

• fröet87

Tack alla snälla för era svar!
    Jo kändes som svärmor är lite ute o cyklar men man blir ju fundersam :P
    Ska absolut bara njuta av vetskapen att något växer där inne och hoppas tiden går fort så dom mest kritiska veckorna är över :)

Svar på tråden Risk för missfall varje gång man skulle haft mens?