• Anonym (Jag tycker det var jättefint)

Är det här världens snällaste eller snålaste present?

Min exman gav mig en present när jag fyllde år, en blomma men även ett kort med tio handskrivna "barnpassningsbiljetter". Vi har alltid sagt att vi hjälps åt varannan vecka med barnen nån extra dag osv. om det är kris. Behöver man göra något viktigt så ställer den andre upp, men de här biljetterna kan jag använda när det inte är kris. Tex. om jag vill gå på dejt, bara ta det lugnt eller vad som helst som inte är så akut eller viktigt.

Jag blev verkligen SKITGLAD åt detta. Han vet hur svårt jag har att få barnvakt med kort varsel rättare sagt barnvakt över huvud taget osv.

Men när jag berättade detta för andra så säger det att det var snålt, det är ingen riktig present, ni var gifta i xx år och allt du fick var handskrivna biljetter?

Men för mig var det jättefint, genomtänkt och välkommet. Men vad tycker ni? Var det en fin present eller var det snålt?

• Svar på tråden Är det här världens snällaste eller snålaste present?
  • Tiina87

Jag tycker det låter som en utmärkt present och inte alls snålt.

• Hellishen

Bästa omtänksammaste presenten. Dvs den fokuserar på mottagaren och vad den behöver. Inte på att spendera pengar för sakens skull. Och detta är ju ovärderligt i pengar.

Låter som de där vännerna är antingen bittra och vill göra dig ledsen eller väldigt omogna och prylfixerade (varför nu ens exman skulle förväntas köpa något öht - nä de verkar knäppa).

Var glad för presenten och att du kan ha en bra relation med ditt ex!

• FuckGoggleAskMe

Jättebra! Mitt ex fick EN gång under de senaste åren ta hand om sonen för jag skulle på en fest. Jäklar vilket klagande, från mannen som hävdar att han älskar sin son så mycket och skulle vilja ha honom jämt. Han har sonen mindre än varannan helg och knappt något på skollov. Ditt ex är fantastisk!

• Canadasvensk

Och vad får dina vänner i present av sina ex?

Skämt och sidor så var det väl en fin present. Låt inte dina vänner förstöra för erat förhållande som skilda föräldrar. Ni verkar ha det bättre än dom flesta och det ska du vara stolt över...

• John22

Skitsnygg present. Att överhuvudtaget få något av en ex-partner känns generöst, men detta var verkligen genomtänkt och snällt.

• Anonym (Haha)

Vadå ska han vara barnvakt åt sina egna barn menar du? Tycker det var lite konstigt.

• John22
    Anonym (Haha) skrev 2019-04-04 13:53:08 följande:

Vadå ska han vara barnvakt åt sina egna barn menar du? Tycker det var lite konstigt.

Jag tyckte att upplägget var väldigt lättförstått. De har delad vårdnad och hjälper varandra genom att ta barnen även om det inte är deras vecka om en kris skulle uppstå.

Nu har däremot ex-maken gett henne tio tillfällen när han kommer ta hand om barnen under hennes veckor även om det inte skulle krisa.
  • Wilowa
    Anonym (Jag tycker det var jättefint) skrev 2019-04-02 21:23:12 följande:

Min exman gav mig en present när jag fyllde år, en blomma men även ett kort med tio handskrivna "barnpassningsbiljetter". Vi har alltid sagt att vi hjälps åt varannan vecka med barnen nån extra dag osv. om det är kris. Behöver man göra något viktigt så ställer den andre upp, men de här biljetterna kan jag använda när det inte är kris. Tex. om jag vill gå på dejt, bara ta det lugnt eller vad som helst som inte är så akut eller viktigt.

Jag blev verkligen SKITGLAD åt detta. Han vet hur svårt jag har att få barnvakt med kort varsel rättare sagt barnvakt över huvud taget osv.

Men när jag berättade detta för andra så säger det att det var snålt, det är ingen riktig present, ni var gifta i xx år och allt du fick var handskrivna biljetter?

Men för mig var det jättefint, genomtänkt och välkommet. Men vad tycker ni? Var det en fin present eller var det snålt?

Kan bara konstatera att din ex-man känner dig bättre än dina vänner. Han vet vad du blir glad över!
  • Anonym (Töntar)

Det var superfint gjort tycker jag.

Alla förhållanden ser olika ut. Jag hade blivit överlycklig och det hade bettyt så mycket mer en alla presenter han hade kunnat ge mig.

Jag ör med barnen 24/7. Han jobbar och jag är sjukskriven.

Bry dig om vad andra säger <3

• Themis

Om du blev glad så är det en bra present.
    Svårare än så behöver man inte göra det.

Det är dyrt att betala för barnvakt och de där vännerna som klagar, hade de tagit hand om dina barn om du ville gå ut?

Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Anonym (Rödluvan)

Hans tid är väl också värt något. Allt är inte kronor och ören.

Svar på tråden Är det här världens snällaste eller snålaste present?