• SamP

Hur har ni löst verktygsförvaringen?

Funderar lite på hur vi ska läsa verktygsförvaringen hemma och undrar hur ni har gjort.

Hur förvarar ni verktyg hemma?
    Hur många har ni och hur ofta använder ni dom?
    Hur många i hemmet använder dom?
    Har ni tänkt något på typ funktion, ergonomi eller säkerhet?
    Vad fungerar och vad skulle kunna förbättras?
    Blev det dyrt?

• Svar på tråden Hur har ni löst verktygsförvaringen?
  • sextiotalist
    Ms H skrev 2019-04-05 15:53:34 följande:

Jag fick en knivmagnetlist över efter köksrenovering, den förvarar jag numera alla mina skruv/stjärnmejslar på. Supersmidigt!

Får man plats med 40+ på den ? ;)
  • Embla twopointoh

Sådant vi använder hyfsat ofta (hammare, insexnycklelsats, skruvdragare) ligger i en låda i byrån i hallen. Det andra ligger i gamla köksskåp i tvättstugan. Inte superordnat, men inte direkt huller om buller heller.

• Ms H
    sextiotalist skrev 2019-04-05 16:06:49 följande:

Uppåt 40 skulle nog få plats på min, om man sätter varannan med skaft upp/ner. Och så kan man ju ha en längre om man vill. Alternativ göra sig av med några mejslar, ha en till på ett annat ställe för dubbletter eller nått annat
  • sextiotalist
    Ms H skrev 2019-04-05 16:20:08 följande:

Uppåt 40 skulle nog få plats på min, om man sätter varannan med skaft upp/ner. Och så kan man ju ha en längre om man vill. Alternativ göra sig av med några mejslar, ha en till på ett annat ställe för dubbletter eller nått annat

Sätter upp magnetlist på inköpslistan :)
  • Ms H
    sextiotalist skrev 2019-04-05 16:58:37 följande:

Sätter upp magnetlist på inköpslistan :)

Kul att kunna bidra med en idé! Testa att lägga dina mejslar tätt intill varandra, så ser du hur lång list du behöver.
  • BurningDiamond
    Ms H skrev 2019-04-05 15:53:34 följande:

Jag fick en knivmagnetlist över efter köksrenovering, den förvarar jag numera alla mina skruv/stjärnmejslar på. Supersmidigt!

Hmmm... Undrar om ett par hammare hade varit för tunga... Och om det finns tillräckligt mycket exponerad metall på tängerna för att funka...
    Bauhaus, here I come!

Solig
  • Ms H
    BurningDiamond skrev 2019-04-05 19:17:29 följande:

Hmmm... Undrar om ett par hammare hade varit för tunga... Och om det finns tillräckligt mycket exponerad metall på tängerna för att funka...

Bauhaus, here I come!

*går ut i förrådet och testar*
  • Ms H
    sextiotalist skrev 2019-04-05 16:06:49 följande:

Sorry, tänkte mig inte för. Det går inte att sätta dem hur tätt som helst. Ca 2 cm emellan behöver magnetismen.

• Fliselisan

Vi har verktyg typ överallt, många och olika, vissa har jag ingen aning om vad det är.

I en kökslåda som är proppfull har vi allt från hammare till skruvmejslar, insexsnycklar (stavning?), olika spikar och skruvar, allt huller om buller.

I förrådet inne i huset har vi 2 hyllplan med allt möjligt, skruvdragare, cirkelsåg, masa skruvmejslar, vattenpass mm.

Men det mesta finns i garaget där maken huserar, bl.a. svets, svarv, och en massa andra grejer. Går knappt in en bil för alla grejer där inne. Som ligger överallt helt oorganiserat. Nej, han är ingen bilmek men väldigt händig.

• Ms H
    BurningDiamond skrev 2019-04-05 19:17:29 följande:

Bauhaus, here I come!

Det enda som min hammare kanske är för tung för, är skruvarna och gipsväggen. Själva hammaren satt stenhårt på magneten.

Tror för övrigt att magnetlisten är från Ikea, men jag är inte helt säker.

• BurningDiamond
    Ms H skrev 2019-04-05 19:52:22 följande:
    Det enda som min hammare kanske är för tung för, är skruvarna och gipsväggen. Själva hammaren satt stenhårt på magneten.

Tror för övrigt att magnetlisten är från Ikea, men jag är inte helt säker.
    Du rockar så jäkla fett! Solig

Tack för att du agerar testpatrull!
  • Ms H
    BurningDiamond skrev 2019-04-05 21:40:35 följande:

Du rockar så jäkla fett!

Tack för att du agerar testpatrull!

Tack! Det där behövde jag höra idag :) Lite stolt över min återanvändning faktiskt!
  • BurningDiamond
    Ms H skrev 2019-04-05 21:57:53 följande:
    Tack! Det där behövde jag höra idag :) Lite stolt över min återanvändning faktiskt!
    {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hur har ni löst verktygsförvaringen?