Anonym (Arg) skrev 2019-04-07 12:03:02 följande:
Kanske var otydlig i mina inlägg. Efter att jag försökt länge att ha en bra relation och försökte prata med honom gjorde jag i panik slut bara för att få ett slut på allt dåliga, endast för att få en reaktion. Jag har aldrig menat att han ska tråna efter mig eller vilja ha mig. Min hjärna hade panik. Förstår mitt misstag med det känns inte rättvist att han går vidare i tron om att han gjorde allt rätt och det var jag som var dum i huvudet. Han har stampat på min självkänsla och ego för mycket och jag tror vem som helst skulle känna att den vill ?vinna? i en sånhär situation. Det är inte ohälsosamt. Det är mänskligt. Det enda jag ville ha svar på vad jag kan göra för att släppa min ilska och gå vidare. Letade inte efter PK-svar om hur jag ska skylla mig själv och att jag är osund. Det kan ni bara stoppa upp någonstans.
Ja, problemet här är din självkänsla, du har någonstans i bakhuvudet tanken att du inte duger, att det på något sätt skulle vara ditt fel. Men det är det inte. Det är säkert inget fel på dig. Den killen har bara utnyttjat din snällhet och din vilja att få det att fungera. Han har helt enkelt varit mycket mindre seriös där. Du kan helt enkelt inte få en reaktion av någon som inte bryr sig.
Det är ju helt enkelt så att inte alla människor blir förälskade i en - även om man är en trevlig person. Den här killen har antigen varit taskig på det sättet att han har varit ihop med dig trots att han inte var lika kär som du. Så gör man förstås inte. Eller så är han en hopplös typ som överhuvudtaget inte lyckas med att ha en vettig relation. Men du kommer inte att få någon större reaktion där och det är bättre om du kan lämna honom helt bakom dig och bara gå vidare och umgås med trevligare människor.
Jag har själv varit i den situationen och förstår hur man tänker. Men det hjälpte mig faktiskt att tänka att den personen inte är kapabel att ge mig det som jag vill ha, att det inte finns något att hämta där. Och det är ju hans brist då och man kan väl någonstans tycka synd om honom.