• Mot nya mål

Min man bara ljuger, vill prata med någon

Jag sitter på ett hotell då jag ruttnade på min man som aldrig talar om sanningen. Han har ALDRIG haft problem med att ljuga för mig, trots att jag har bevis. Han har allltid sina versioner om varför han inte gjort fel. Han har tex sagt att han jobbat över, men jag har hittar kvitto på 800 kr på tgi,. Han har ätit lunch ensam flera gånger med kvinnor. Han nekade och ljög in i det sista. Sedan erkände han men dagen efter så nekade han igen. Han ljuger om Allt. Orkar inte längre. Jag är ensam och har i stort sett inga vänner. Vad ska jag göra? Behöver prata med någon.

mot nya mål
  • Svar på tråden Min man bara ljuger, vill prata med någon
  • 2barnsfar 44
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 22:12:09 följande:

Ja det är supersvåra just nu. Men han är väldigt narcissistisk och tänker således bara på sig själv. Tror ni att det finns en chans att han helt plötsligt blir ärlig, bara för att jag visade att jag menar allvar?

Hur skaffar man nya vänner?

Hur hanterar man en tonåring som bor kvar hemma?

Angående nya vänner! Det är svårt om dem du har nu är era gemensamma vänner! Men dem borde ju kunna ha kvar fast att ni separerar! Vi jobbet har du kanske en ingång, eller här på fl!
  • Mrstholm

Det är alltid svårt att recensera en person som man inte känner. Men utifrån vad du säger så är nog det bästa att lämna honom, hur gammal är era barn? Hur är han med dem?

Jag tror att det du har gjort är det bästa framför allt då den första känslan oftast är rätt.

• Mot nya mål

Hur får man reda på sanningen av en som slingrar sig? Varför tror du att han inte ändrar sig? Jag har velat ha bekräftelse och en vi känsla när vi är med andra. Han väljer alltid att bekräfta alla andra utom mig. Han är extremt charmig och snygg. Alla avgudar honom, men han ser inte mig ,med andra i rummet. Jag är alltid minst värd då. Jag har tröttnat sedan ett år och har inte haft sex sedan då. Men han har inte ändrat sig. Han vill ha bekräftelse och träffar andra (de jag vet är unga och gifta men det är iofs inget hinder)

mot nya mål
  • Anonym (Lenny)
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 21:30:04 följande:

Jag sitter på ett hotell då jag ruttnade på min man som aldrig talar om sanningen. Han har ALDRIG haft problem med att ljuga för mig, trots att jag har bevis. Han har allltid sina versioner om varför han inte gjort fel. Han har tex sagt att han jobbat över, men jag har hittar kvitto på 800 kr på tgi,. Han har ätit lunch ensam flera gånger med kvinnor. Han nekade och ljög in i det sista. Sedan erkände han men dagen efter så nekade han igen. Han ljuger om Allt. Orkar inte längre. Jag är ensam och har i stort sett inga vänner. Vad ska jag göra? Behöver prata med någon.

Han kanske har en personlighetsstörning.
    https://fof.se/tidning/2017/5/artikel/varfor-kan-vissa-inte-sluta-ljuga

H
    ar ni barn? hur gamla? 
  • Mot nya mål

Ja jag tror absolut att han är narcissist då han inte har några problem med att ljuga. Det är så jobbigt. Vet inte hur jag ska gå vidare nu. Jag har ju inte råd att bo på hotell hur länge so: helst,

mot nya mål
  • 2barnsfar 44
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 22:25:32 följande:

Hur får man reda på sanningen av en som slingrar sig? Varför tror du att han inte ändrar sig? Jag har velat ha bekräftelse och en vi känsla när vi är med andra. Han väljer alltid att bekräfta alla andra utom mig. Han är extremt charmig och snygg. Alla avgudar honom, men han ser inte mig ,med andra i rummet. Jag är alltid minst värd då. Jag har tröttnat sedan ett år och har inte haft sex sedan då. Men han har inte ändrat sig. Han vill ha bekräftelse och träffar andra (de jag vet är unga och gifta men det är iofs inget hinder)

Hur man får reda på sanningen är en svår nöt att knäcka! Jag har nog inte fått reda på sanningen från mitt ex heller! Det är jobbigt och frustrerande, jag förstår dig till fullo!

Svaret på varför han inte kommer ändra sig har du nog svarat på själv! Han ser inte dig när ni är med andra och det har varit så ett år eller mer! Du känner dig inte sedd och du är inte värd något i hans ögon! Han kräver bekräftelse men ger inget tillbaka. Lider med dig!!!
  • 2barnsfar 44
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 22:57:09 följande:

Hur har du hanterat det direkt när det hänt och tiden efter?

Mycket tårar varvat med ilska! Jag hade ändå några vänner jag kunde prata med men gick aldrig in på detaljer där! Jag pratade med familjerådgivare/psykolog själv och det hjälpte en del!

Vill gärna berätta mer men vill inte hänga ut mig här där andra läser. Försökte skicka personligt meddelande till dig här men det funkar inte.
  • Loopie
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 21:30:04 följande:

Var bor du? Jag lär gärna känna nya människor. Finns i Sthlm!
  • Anonym (suck)
    Loopie skrev 2019-04-14 07:31:33 följande:
    Var bor du? Jag lär gärna känna nya människor. Finns i Sthlm!
    Du vet väl att TS vill ha hjälp och inte knulla va?
  • KimLinnefeldt
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 22:33:26 följande:

Ja jag tror absolut att han är narcissist då han inte har några problem med att ljuga. Det är så jobbigt. Vet inte hur jag ska gå vidare nu. Jag har ju inte råd att bo på hotell hur länge so: helst,

Deppigt, TS, jag känner sympati för dig i den här oroliga tiden. Ditt nick är dock hoppfullt: Mot nya mål. Jag tror att det är rätt väg att gå. Framåt.
  • Anonym (suck)
    Mot nya mål skrev 2019-04-13 22:25:32 följande:

Om du VET att han aldrig kommer ändra sig varför är du kvar då?
    Du lever ju bara på en falsk förhoppning om att han kanske någon gång möjligtvis kommer bli den du vill att han ska bli och ni kommer vara lyckliga, men samtidigt vet du innerst inne att det aldrig kommer ske och du slösar bort ditt liv på en falsk dröm. All den tid du slösat bort på honom och varit olycklig kunde du lagt på någon annan och varit lycklig istället.

Sluta slösa bort ditt liv och sluta tänka på vad HAN vill och vad HAN tänker, det är inte HAN som är olycklig och mår dåligt det är DU. Du borde tänka mer på vad DU vill och hur du ska lösa det. Han kommer inte göra det, han har redan hittat sin "lösning"
Svar på tråden Min man bara ljuger, vill prata med någon