Mot nya mål skrev 2019-04-13 22:25:32 följande:
Hur får man reda på sanningen av en som slingrar sig? Varför tror du att han inte ändrar sig? Jag har velat ha bekräftelse och en vi känsla när vi är med andra. Han väljer alltid att bekräfta alla andra utom mig. Han är extremt charmig och snygg. Alla avgudar honom, men han ser inte mig ,med andra i rummet. Jag är alltid minst värd då. Jag har tröttnat sedan ett år och har inte haft sex sedan då. Men han har inte ändrat sig. Han vill ha bekräftelse och träffar andra (de jag vet är unga och gifta men det är iofs inget hinder)
Om du VET att han aldrig kommer ändra sig varför är du kvar då?
Du lever ju bara på en falsk förhoppning om att han kanske någon gång möjligtvis kommer bli den du vill att han ska bli och ni kommer vara lyckliga, men samtidigt vet du innerst inne att det aldrig kommer ske och du slösar bort ditt liv på en falsk dröm. All den tid du slösat bort på honom och varit olycklig kunde du lagt på någon annan och varit lycklig istället.
Sluta slösa bort ditt liv och sluta tänka på vad HAN vill och vad HAN tänker, det är inte HAN som är olycklig och mår dåligt det är DU. Du borde tänka mer på vad DU vill och hur du ska lösa det. Han kommer inte göra det, han har redan hittat sin "lösning"