Min sexåring kan inte somna
Hej! I detta nu har jag legat och nattat min sexåring i 2 timmar! Jag blir så frustrerad. Det är inte bara så denna kväll, utan ALLA kvällar. Det tar sådan tid! När man äntligen är klar är man astrött å bara gå å lägga sig. Då en själv har somnat flera ggr om. Känns som att jag inte gör ngt annat på kvällarna är nattar. Vi tar det lugnt och han tittar gärna på paddan innan läggdags. Han är alltid hungrig på kvällarna å vi ger han ngt lättare att äta innan det är dags att borsta tänder och (som tar bara det ca 40 min) sedan läsa bok ca 20 min och sedan somna. Som tar 1-2h! Har försökt att låta pappan natta ist för mig. Har låtsas somnat när jag nattat lillasyster etc. Men min sexåring blir hysterisk och skriker tills jag kommer. Jag lovar jag har försökt att ignorera och varit tydlig att idag ska jag bara läsa sedan går jag. Men det blir skrik och bråk i tre timmar istället. Vill ju inte gärna att han skriker å väcker lillasyster. Känner mig helt slut för jag får aldrig ngn egen tid på kvällen. Är det så här sexåringar är? Någon som varit i samma sits? När går det över? Hur ska jag få att pappan kan natta? Just nu har vi läst om kaninen som så gärna ville somna.. Å jag hoppas innerligen att det ska hjälpa..