cleoeme skrev 2019-04-20 13:52:32 följande:
Det är ju inte kvinnans fel att männen är grisar.
Om vi utgår från det du skriver att alla män är grisar och kvinnan gör allt i hemmet så betyder det ju att det är kvinnans fel att mannen beter sig så. Mamman sköter ju uppfostran och lär således sonen vad som är rätt och fel. Kvinnan ställer inte krav från dag 1 att man ska hjälpas åt i hushållet.
Jag vet att en kvinna i snitt gör mer hushållsjobb, likaväl som att mannen jobbar fler timmar på avlönat arbete.
Jag har själv varit hemma med barn. Den första tiden med första ungen var jobbig, man var lite nervös, tafatt, man var inte van. Sedan efter en tid blebv det roligt. Barn 2 var det roligt från första dagen. Visst är det dagar som är tuffare än andra, men jag lovar dig att mitt avlönade arbete är bra mycket jobbigare än att vara hemma med barn.
Tur att man har haft tur och bara träffat kvinnor som inte drar alla män över en kam. Som inte ger sex bara för husfrid eller som belöning. Som talar om när hon känner sig stressad och behöver vila upp sig. Jag förväntar mig att hon ställer upp för mig vilket de gör/gjort.