• Anonym (Stina)

Han somnar

Händer oftare och oftare att min man sommar när jag försöker få i gång honom

Jag kan ligga känna på kuken helt plötsligt så sover han

Vi lägger oss i bra tid ändå händer detta

Blir lika frustrerad varke gång

Känner mig så oattraktiv

Vad tusan ska man göra ????

• Svar på tråden Han somnar
  • Bagar Bengtsson
    cleoeme skrev 2019-04-20 13:52:32 följande:
    Det är ju inte kvinnans fel att männen är grisar.

Om vi utgår från det du skriver att alla män är grisar och kvinnan gör allt i hemmet så betyder det ju att det är kvinnans fel att mannen beter sig så. Mamman sköter ju uppfostran och lär således sonen vad som är rätt och fel. Kvinnan ställer inte krav från dag 1 att man ska hjälpas åt i hushållet.

Jag vet att en kvinna i snitt gör mer hushållsjobb, likaväl som att mannen jobbar fler timmar på avlönat arbete.

Jag har själv varit hemma med barn. Den första tiden med första ungen var jobbig, man var lite nervös, tafatt, man var inte van. Sedan efter en tid blebv det roligt. Barn 2 var det roligt från första dagen. Visst är det dagar som är tuffare än andra, men jag lovar dig att mitt avlönade arbete är bra mycket jobbigare än att vara hemma med barn.

Tur att man har haft tur och bara träffat kvinnor som inte drar alla män över en kam. Som inte ger sex bara för husfrid eller som belöning. Som talar om när hon känner sig stressad och behöver vila upp sig. Jag förväntar mig att hon ställer upp för mig vilket de gör/gjort.

• cleoeme
    Anonym (Wtf) skrev 2019-04-20 13:57:13 följande:

Men om kvinnan väljer att gifta sig med grisen får hon väl banne mig skylla sig själv, eller hur? Ingen tvingade henne att gifta sig med honom.

Det är inte kvinnans fel i äktenskapet att mannen är en mansbebis. Det är mannens fel. Att gifta sig med en sån är ju otroligt sorgligt. Jag förmodar att man gifter sig för att man älskar varann, har svårt att se att man skulle gifta sig frivilligt med en mansbebis..om man ändå gör det så får man ju räkna med att vara en mamma till sin man.
  • cleoeme
    Bagar Bengtsson skrev 2019-04-20 14:04:15 följande:

Om vi utgår från det du skriver att alla män är grisar och kvinnan gör allt i hemmet så betyder det ju att det är kvinnans fel att mannen beter sig så. Mamman sköter ju uppfostran och lär således sonen vad som är rätt och fel. Kvinnan ställer inte krav från dag 1 att man ska hjälpas åt i hushållet.

Jag vet att en kvinna i snitt gör mer hushållsjobb, likaväl som att mannen jobbar fler timmar på avlönat arbete.

Jag har själv varit hemma med barn. Den första tiden med första ungen var jobbig, man var lite nervös, tafatt, man var inte van. Sedan efter en tid blebv det roligt. Barn 2 var det roligt från första dagen. Visst är det dagar som är tuffare än andra, men jag lovar dig att mitt avlönade arbete är bra mycket jobbigare än att vara hemma med barn.

Tur att man har haft tur och bara träffat kvinnor som inte drar alla män över en kam. Som inte ger sex bara för husfrid eller som belöning. Som talar om när hon känner sig stressad och behöver vila upp sig. Jag förväntar mig att hon ställer upp för mig vilket de gör/gjort.

Well, jag skrev ju inte "alla män". Jag skrev "män". Jag förstår inte din logik? Du menar: är man en fullkomlig rövhatt och ingen säger åt en att sluta vara en rövhatt, så har man rätt till att fortsätta vara en rövhatt? Att då är det till och med den andra personens FEL att man är en rövhatt? För att ingen bad en att sluta vara en rövhatt.
  • Anonym (Wtf)
    cleoeme skrev 2019-04-20 15:18:07 följande:

Det är inte kvinnans fel i äktenskapet att mannen är en mansbebis. Det är mannens fel. Att gifta sig med en sån är ju otroligt sorgligt. Jag förmodar att man gifter sig för att man älskar varann, har svårt att se att man skulle gifta sig frivilligt med en mansbebis..om man ändå gör det så får man ju räkna med att vara en mamma till sin man.

Det är kvinnans fel om hon gift sig med en mansbebis. Ingen annans! Försök inte pådyvla mannen det felet. Mannen har det fulla ansvaret för sitt beteende. Kvinnan har det fulla ansvaret för vem hon gifter sig med. Har hon valt att gifta sig med en mansbebis får hon ta konsekvenserna eller skilja sig. Vilket också ligger inom hennes alternativ. Agerar hon inte får hon stå sitt kast.
  • Cnowle
    Anonym (Stina) skrev 2019-04-20 10:57:58 följande:

Ja han snarkar

Tycker helt klart att han ska göra en snarkutredning med hjälp av vårdcentralen. Kan vara så att han har sömnapné och DÅ blir man mosig och slö kan jag säga.

Jag gjorde det och fick bettskena, och det gör verkligen skillnad.
  • Bagar Bengtsson
    cleoeme skrev 2019-04-20 15:21:28 följande:
    Well, jag skrev ju inte "alla män". Jag skrev "män". Jag förstår inte din logik? Du menar: är man en fullkomlig rövhatt och ingen säger åt en att sluta vara en rövhatt, så har man rätt till att fortsätta vara en rövhatt? Att då är det till och med den andra personens FEL att man är en rövhatt? För att ingen bad en att sluta vara en rövhatt.

Ska man läsa andras tankar? Jag och min tjej har helt olika syn på städning. Hon ser saker före mig- eller hon är petigare än mig :). Jag behöver inte städa bara för att det är en dammråtta under sängen. Jag städar oftast om hon säger till. Det stör dock henne mer vilket medför att hon tar ansvaret för städningen med viss hjälp av mig.

I köket är det jag som bestämmer. Hon är inte förtjust i att laga mat medans jag tycker om det. Visst lagar hon mat men inte ens ungarna tycker det blir nån höjdare men ibland är jag inte hemma. Samarbete heter det.

Jag säger verkligen till om den jag bor ihop med inte tar ansvar. Jag hoppas även de säger till mig.

Rövhatt kan ju du uppfatta mig som utan att jag tycker jag är det. Då måste du ju säga till eller göra något åt saken.

• Anonym (Y)

• Anonym (Y)

• Praktisk58

Att vända sig om och somna är det manliga sättet att fejka orgasm när han inte har lust

• Xzx
    cleoeme skrev 2019-04-20 13:52:32 följande:

Det är ju inte kvinnans fel att männen är grisar.

Det har ingen sagt heller.

Däremot är det kvinnans fel om hon gifter sig med en sådan...
  • Anonym (MammaMu)
    Anonym (Wtf) skrev 2019-04-20 15:26:15 följande:

Det är kvinnans fel om hon gift sig med en mansbebis. Ingen annans! Försök inte pådyvla mannen det felet. Mannen har det fulla ansvaret för sitt beteende. Kvinnan har det fulla ansvaret för vem hon gifter sig med. Har hon valt att gifta sig med en mansbebis får hon ta konsekvenserna eller skilja sig. Vilket också ligger inom hennes alternativ. Agerar hon inte får hon stå sitt kast.

Håller faktiskt med! Skulle aldrig stanna kvar hos en sådan man. Eller ens bli ihop med en. Man märker hyfsat tidigt för det mesta vad det är för en typ.
  • Anonym (Instämmer)
    Cnowle skrev 2019-04-20 15:27:41 följande:

Tycker helt klart att han ska göra en snarkutredning med hjälp av vårdcentralen. Kan vara så att han har sömnapné och DÅ blir man mosig och slö kan jag säga.

Jag gjorde det och fick bettskena, och det gör verkligen skillnad.

Håller helt med.

Kastade ut sambon ur sovrummet då han snarkade så jävligt, hade även observerat vad jag misstänkte kunde vara sömnapné, och sa han var välkommen in igen efter han gått till läkaren och fått en sömnutredning. Tog ett år innan han tillslut tog sig i kragen och sökte vården.

En sömnutredning senare med konstaterad sömnapné i mil/måttlig grad. Efter första natten med bettskenan dom fixade åt honom vart han helt överrumplad över hur pigg han var och hur bra han mådde helt plötsligt. Människan har varit astrött i flera flera år, insåg där dagen efter att han mest troligtvis inte upplevt vad utvilad var för något tills nu. Han har även snarkat sedan mycket ung ålder och som är i princip puts väck med skenan, undantag någon mild snarkning nu och då när pollen säsongen är igång.
  • Anonym (Tjej54)

Är han i dålig form och/eller överviktig?

• Anonym (Alltså)
    cleoeme skrev 2019-04-20 11:31:34 följande:

Alltså det är ett så befogat svar. Det är liksom väl känt att männen förväntar sig att kvinnan sköter allt i hemmet och uppfostrar barnen. Män är lata och har alltid varit. Sen förväntar de sig att kvinnan ska vara sugen på sex. Sugen på sex med en grinig lat man som ligger på soffan. Blä, mansgrisar är det.

Vad då liksom känt? Vad är det för dynga du slänger ur dig? Klankar ner på männen på det sättet? Känner inte alls igen det du skriver. Men å andra sidan valde ju jag en man som inte sitter ner på röven och förväntar sig att bli uppassad. Min pappa är över 80 och har alltid lagat mat i alla år. Han är en jävel på att dammsuga också. Jag tycker du ska tagga ner ditt hat mot männen. Det är kvinnan som gör mannen vet du. Tar man som kvinna över hushållet ifrån början, då kan man inte komma och gnälla efter 5 år.
  • Anonym (?)
    Anonym (Instämmer) skrev 2019-04-20 19:32:01 följande:
    Håller helt med.

Kastade ut sambon ur sovrummet då han snarkade så jävligt, hade även observerat vad jag misstänkte kunde vara sömnapné, och sa han var välkommen in igen efter han gått till läkaren och fått en sömnutredning. Tog ett år innan han tillslut tog sig i kragen och sökte vården.

En sömnutredning senare med konstaterad sömnapné i mil/måttlig grad. Efter första natten med bettskenan dom fixade åt honom vart han helt överrumplad över hur pigg han var och hur bra han mådde helt plötsligt. Människan har varit astrött i flera flera år, insåg där dagen efter att han mest troligtvis inte upplevt vad utvilad var för något tills nu. Han har även snarkat sedan mycket ung ålder och som är i princip puts väck med skenan, undantag någon mild snarkning nu och då när pollen säsongen är igång.
    Hur kan bettskena förbättra sömnapné? Jag har bettskena för att jag gnisslar tänder och har bitit sönder några. Har också ofta nästäppa när jag sover men inget som blivit bättre av en bettskena Förklara gärna hur detta an påverka andningen?
  • Cnowle
    Anonym (?) skrev 2019-04-20 22:42:55 följande:

Hur kan bettskena förbättra sömnapné? Jag har bettskena för att jag gnisslar tänder och har bitit sönder några. Har också ofta nästäppa när jag sover men inget som blivit bättre av en bettskena Förklara gärna hur detta an påverka andningen?

Det är en särskild sorts bettskena som tvingar underkäken framåt. Då är det mycket svårare att snarka. Fungerar kanon, men det måste som sagt vara just den sorten.
  • Sgtwolf
    Anonym (Stina) skrev 2019-04-20 10:29:53 följande:

Känner mig så oattraktiv

Ta inte åt dig. Karln kan ha fullt upp och är trött. Så fort han slappnar av så kickar naturen in och han somnar.

Dvs det är eg något positivt. Du får han att slappna av.

Sen är det att fundera, är det bättre att ligga på morgonen när han vaknar? Är han mindre trött om du gör mer i hemmet, jobbar mer?

Är han nykter när du "pillar". Ibland somnar man ifrån fast man är dunderkåt, när man fått någon öl. Sen första meningen och lägg till lite sövande fylla.....
  • Anonym (?)
    Cnowle skrev 2019-04-21 02:22:50 följande:
    Det är en särskild sorts bettskena som tvingar underkäken framåt. Då är det mycket svårare att snarka. Fungerar kanon, men det måste som sagt vara just den sorten.
    Ah tack för tipset. Har en hel del kvinnor i umgängeskretsen som klagar på snarkande män.
  • Anonym (Bengt)
    Anonym (Stina) skrev 2019-04-20 10:29:53 följande:

Känner mig så oattraktiv

Jamen, det är inte så konstigt. Jag hade också somnat om min partner låg och kände på min kuk.

Mitt tips:
    du måste stoppa in den i din mun å suga på den, först långsamt och nätt sen hårt och toksnabbt, tills såsen kommer i din mun, och då sväljer du allt å säger sen godnatt älskling, sov gottKyss
Svar på tråden Han somnar