• BSBS

Finansiera tandställning?

Hej!

Om man är timanställd, inga betalningsanmärkningar men en del krediter ca 25.000kr sammanlagt. Hur ska eller kan jag finansiera tandställning? Detta pga störande utseende, korsbett som måste åtgärdas innan man kan åtgärda det andra som är värst med skalfasader (mineraliseringsstörningar) som förstör mitt sociala liv. Någon som har koll på vad man kan tänkas göra eller vända sig? De tandläkare som jag besökt säger att tänderna måste regleras innan man kan behandla det andra och verkar som att jag måste stå för behandlingen helt själv, är inte under 25 år.

• Svar på tråden Finansiera tandställning?
  • BSBS

Ja det kostar ca 15.000-25.000kr per käke, skulle ev kunna behandla enbart en. Sedan kostar skalfasaderna ca 3000-9000kr styck och 6 tänder är påverkade, utöver det så skulle den andra tandraden blekas för att se någorlunda normalt ut i färgen i förhållande till den tandrad som får fasader. Spara tar med andra ord väldigt lång tid.

• BernieLollo

Om du bara vill ha dåliga råd då "spara" inte dög så kommer här ett annat för att finansiera en behandling man uppenbarligen inte har råd med:

De flesta kliniker erbjuder delbetalning eller att man kan göra upp en betalningsplan. Hör med din klinik.

• BSBS

Well mitt liv är väldigt begränsat pga detta, ska jag spara så kommer det ta ett par år till. Har redan lidit av detta sedan jag var barn.

Delbetalning som timanställd?

• annabellelee

Spara är det bästa tipset. Andra sämre tips: börja med poker, vinn på lotto, bli sjörövare, skaffa en rik moster som vill ge dig pengar, sälj dina möbler, sol-och-våra en miljonär, starta en crowd funding.

Tyvärr finns det inget enkelt sätt att snabbt få mycket pengar. Då hade nog alla redan använt det.

• Långbenopluto
    BSBS skrev 2019-04-23 21:50:58 följande:
    Well mitt liv är väldigt begränsat pga detta, ska jag spara så kommer det ta ett par år till. Har redan lidit av detta sedan jag var barn.

Delbetalning som timanställd?
    Varför korrigerades det inte när du var barn?
  • BernieLollo

Du kanske inte måste göra allt på en gång heller?

Du kanske kan korrigera bettet först och lägga alla kosmetiska behandlingar (dvs fasader och blekningen) senare så du hinner spara lite och betala av.

Svar på tråden Finansiera tandställning?