• Mamman85

Orkar inte mer, utbränd? Låångt inlägg

Jag är mamma till 4 barn(7år,6år,2år och 10mån) de mest fantastiska i mina ögon sett.(ja självklart är det inte alltid en dans på rosor ;) )

Men de senaste 10månaderna har varit så tuff med motgång efter motgång. Började redan på förlossningen där det gick på tok för fort då från att ligga högt, 7cm öppen och kanter kvar till att vara förlöst 5 minuter senare.. enorm smärta där jag använde lustgas(som dessutom bm stängde av!!) Men det är det minsta bekymret... redan där då jag stod i duschen lycklig över att vårt barn äntligen var här så knackade barnmorskan på och sa att dom tar vår son till läkaren(jag får lite panik å stressade ut när man inte visste vad det handlade om.) Tydligen tyckte barnmorskan att han hade ett säreget utseende (fan vad jag hatar det där ordet numera..) tydligen tyckte hon att han hade threacher collins syndrom.. detta var starten som gjorde att vi känner oss snuvade på babylyckan.. massa koller och tider hot och dit och en syndromutredning som drog ut på tiden.. när vi efter 6 månader äntligen får svaret, att dom inte hittar något syndrom på honom, (han har då fått utstå hemskt många blodprov, undersökningar, och många många sjukhus besök.) Han är världens goaste bebis dom vi älskar så otroligt mycket, men all denna oro tär verkligen på en, och alla strider man fått ta, allt från alla sjukhus/bvc besök till försäkringsbolag som vägrar försäkra honom trots att vi hade betald grav. Försäkring.

Hans pungkulor har inte kommit ner ännu så nu ska det göras koller vart dom ligger och kolla så dom är friska..

Vet inte hur mycket mer man orkar egentligen, jag oroar mig dygnet runt, utöver det är livet fullt med aktiviteter och ansvar då det är jag som måste styra upp allt i familjen, för att något ska fungera.

Jag vet egentligen inte vart jag riktigt vill komma med det här inlägget, ville nog mest bara skriva av mig.

Samtidigt får man dåligt samvete över att "klaga"

Men känner mig bara så dränerad på energi, känner inte igen mig själv längre och tanksrna kommer ibland på om man håller på vara utbränd men känns hemskt det med.. å än värre om man "offentligt " skulle klassas som utbränd pga allt, har alltid haft högra krav på mig själv och vad andra tycker o tänker om mig och ser det som ett misslyckande om andra skulle veta hur det känns/är..

Svårt att förklara

• Svar på tråden Orkar inte mer, utbränd? Låångt inlägg
  • Meriall

Det är inte konstigt att bli extra utmattad av det du varit med om. Oro för barn är ju något av det värsta. Var uppmärksam på det, ta hjälp av omgivningen och ta dina signaler på allvar. Försök ta det lugnare och var snäll mot dig själv så kanske du klarar dig från utmattning.

Jag har varit med om en liknande situation och kände likadant - men lyckades vända det genom att göra så. Kör du på som vanligt så kommer du kanske bli utbränd förr eller senare. Men det går att vända.

Är du föräldraledig nu?

• Mamman85

Jo det är hemskt och man märker att humöret tryter och att man inte alls är som man brukar vara, jättejobbigt

Åh okej, vad skönt att du lyckades vända det ?

Jo jag är föräldrarledig (3.5 månad till).

Svar på tråden Orkar inte mer, utbränd? Låångt inlägg