Anonym (Funderaren) skrev 2019-05-01 22:31:36 följande:
Har träffat en fantastisk man och börjat fundera på när och hur man bör introducera honom för barnen.
Hur länge väntade ni?
Finns det ett skolboksexempel?
Vad ville ni vara säkra på innan?
Väntade ni till nästa steg, det vill säga när ni var redo att flytta ihop eller gjorde ni det tidigare?
Gjorde ni det till en grej eller introducerade ni personen som en vän i första läget?
Äldsta dottern är 12 år och hon har förstått att jag träffar någon.
Introducerade min första, enda och nuvarande partner sedan skilsmässan (3 år sedan) 4 månader efter att vi blev ett par. Presenterade honom som min nya kille. Hade gärna väntat längre men det blev ohållbart då jag har barnen i princip heltid och han har sina varannan vecka.
Var helt säker på både mannen och relationen, i annat fall hade jag inte introducerat honom för barnen, som är 7-13 år. Vi har varit tillsammans 1 år nu och allt fungerar bra. Har inga planer på att flytta ihop på åtminstone ett par år ännu. Vi bor inte långt ifrån varandra, men tillräckligt långt för att någons barn ska behöva byta skola/förskola. Jag bor i lägenhet och han i hus. Hans hus är dock för litet för att vi alla ska få plats där så vi har kommit överens om att köpa ett annat, större hus när den dagen kommer. Vi njuter av den tid vi har tillsammans. Ibland med någons barn, ibland med alla barn, och i mer sällsynta fall på tuman hand. Ingen av oss har bråttom med att flytta ihop.