• Lakkshuu

Är det här ett brott?

Hej jag har en fråga! En kille som jag träffade online som är från North Carolina usa skickade nakenbild på sig själv till mig (han skickade först) sen frågade han mig om en nakenbild, så jag skickade tillbaka. Han är 15 jag är 17, räknas det som ett brott om BÅDA är minderåriga med bara 2 års skillnad? Och tydligen så hade hans pappa polisanmält mig men det finns INGA bildbevis, bara lite text konversation. Vad kommer att hända? Han har inga information om mig bara min email, kan polisen från usa hitta mig? Vad kommer hända?

• Svar på tråden Är det här ett brott?
  • Lakkshuu
    Anonym (Gläfs) skrev 2019-05-12 10:25:59 följande:

Är du helt säker på att det är samma person som du pratade med som det är på bilden?

Ja det var han på bilden eftersom han skickade på snapchat från direkt live cam, och sen skrev hans pappa till mig från killens mobil att han hade polisanmält mig och att jag borde förväntas att bli åtalad. Men jag blockade han överallt nu så han har bara min email, är rädd att dom ska hitta mig eller nåt
  • Anonym (N)
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 10:25:51 följande:

Kan jag bli dömd för det? Dom har min email, kan polisen från usa på något sätt spåra mig? Min fråga är vad kommer att hända? Är det här verkligen ett brott

Det tror jag inte nej. Jag polisanmälde själv ett brott en gång men enligt polisen kunde de inte göra något pga att han vid tiden för brottet befann sig i ett annat land och då är det det landets lagar som gäller.

Kan inte tänka mig att det skulle va annorlunda i ditt fall.
  • Kjell2
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 10:25:51 följande:
    Kan jag bli dömd för det? Dom har min email, kan polisen från usa på något sätt spåra mig? Min fråga är vad kommer att hända? Är det här verkligen ett brott
    Inget kommer hända. Sluta skicka nakenbilder till okända. Risken är att dina bilder nu ligger på någon porrsite.
  • Lakkshuu
    AnnaZL skrev 2019-05-12 10:28:37 följande:

Men du kan ju hota pappan med samma sak, att anmäla sonen för produktion och spridande av barnporr.

Hur? Problemet är ju att han är 15 och jag 17..
  • Anonym (Gläfs)
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 10:23:19 följande:

Ja, jag skickade till honom men bilderna är ju inte sparade så det finns inga bevis, men hans pappa skrev till mig ?we will press charges with a crime for soliciting a child with inappropriate images?

Pappan kan ha tagit screenshot på era snapbilder.
  • Lakkshuu
    Anonym (Gläfs) skrev 2019-05-12 10:34:25 följande:

Pappan kan ha tagit screenshot på era snapbilder.

Även om han har det så kommer väl inte polisen göra nåt? Dom har inga information om vem jag är allt dom har är min email adress.. fan blir paranoid nu
  • Anonym (Emma)
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 10:31:37 följande:
    Hur? Problemet är ju att han är 15 och jag 17..
    Finns det bevis på att du vet hans ålder? Det är ju inte ovanligt att man ljuger om den på nätet.
  • Anonym (Va?)

Självklart kan man hitta folk via deras epostadresser! Svårare om du har en webbmail men inte omöjligt.

Och hur kan du veta att bilderna inte är sparade? Han kan ju ha skärmdumpat?

Men det låter skumt.

* Hur lång tid gick det från att du skickade bild tills personen som kallade sig pappa hörde av sig?

* Hur fick han veta att du hade skickat bild?

* Och hans son (om det nu är sant att han är pappan) har ju gjort samma sak ("producerat och spridit barnporr") så det låter ju jävligt märkligt att farsan tar risken att dra in polisen.

Antagligen kommer det snart krav på att du ska skicka filmer där du smeker dig själv etc. och hot om att dra in polisen om du inte gör det.

Ge fan i att skicka bilder till okända, bara jävligt onödigt.

• Anonym (N)
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 10:37:21 följande:

Även om han har det så kommer väl inte polisen göra nåt? Dom har inga information om vem jag är allt dom har är min email adress.. fan blir paranoid nu

Läste du ens vad jag skrev till dig?
  • Lakkshuu
    Anonym (Va?) skrev 2019-05-12 11:00:42 följande:

Självklart kan man hitta folk via deras epostadresser! Svårare om du har en webbmail men inte omöjligt.

Och hur kan du veta att bilderna inte är sparade? Han kan ju ha skärmdumpat?

Men det låter skumt.

* Hur lång tid gick det från att du skickade bild tills personen som kallade sig pappa hörde av sig?

* Hur fick han veta att du hade skickat bild?

* Och hans son (om det nu är sant att han är pappan) har ju gjort samma sak ("producerat och spridit barnporr") så det låter ju jävligt märkligt att farsan tar risken att dra in polisen.

Antagligen kommer det snart krav på att du ska skicka filmer där du smeker dig själv etc. och hot om att dra in polisen om du inte gör det.

Ge fan i att skicka bilder till okända, bara jävligt onödigt.

Okej jag ska förklara HEELA situationen, vi träffades på ett online spel och addade varandra på snapchat. Sedan blev vi vänner och vi skickade bilder till varandra på snapchat för 4 månader sen och då visste jag att han var 15, men det finns inga bevis på det så såklart jag kan ju säga "aa men visste inte att han var 15". 

Detta var ömsesidigt så båda ville ju skicka bilder till varandra.

(NOTE : han screenshottade inte mina bilder för då hade det kommit upp på snapchat att han gjorde det, så är säker på att han inte har mina bilder 100%)

Sedan tappade vi kontakten i kanske 2 månader och jag raderade honom överallt. Men igår så addade han tillbaks mig på snapchat och började bråka, vi skrev elaka saker till varandra så tillslut visade han allt för sin pappa och berättade om bilderna. 

Så då skrev hans pappa till mig från han sons snapchat "we already contacted the police so you shold be worried, expect to be charged with a crime for soliciting a child for inapproriate images. I have notified the authorities"

Så allt det här hände alltså igår, men det där med bilderna hände för 4 månader sen.. 
  • Lakkshuu
    Anonym (N) skrev 2019-05-12 11:02:18 följande:
    Läste du ens vad jag skrev till dig?
    ja men jag har skrivit nu många gånger att han INTE har mina bilder.. det kanske är du som inte läste vad jag har skrivit....
  • Kjell2
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 11:22:53 följande:

Okej jag ska förklara HEELA situationen, vi träffades på ett online spel och addade varandra på snapchat. Sedan blev vi vänner och vi skickade bilder till varandra på snapchat för 4 månader sen och då visste jag att han var 15, men det finns inga bevis på det så såklart jag kan ju säga "aa men visste inte att han var 15". 

Detta var ömsesidigt så båda ville ju skicka bilder till varandra.

(NOTE : han screenshottade inte mina bilder för då hade det kommit upp på snapchat att han gjorde det, så är säker på att han inte har mina bilder 100%)

Sedan tappade vi kontakten i kanske 2 månader och jag raderade honom överallt. Men igår så addade han tillbaks mig på snapchat och började bråka, vi skrev elaka saker till varandra så tillslut visade han allt för sin pappa och berättade om bilderna. 

Så då skrev hans pappa till mig från han sons snapchat "we already contacted the police so you shold be worried, expect to be charged with a crime for soliciting a child for inapproriate images. I have notified the authorities"

Så allt det här hände alltså igår, men det där med bilderna hände för 4 månader sen.. 

Inte mycket du kan göra utöver

Inte skicka mer nakenbilder

Inte skicka pengar
  • Anonym (N)
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 11:24:08 följande:

ja men jag har skrivit nu många gånger att han INTE har mina bilder.. det kanske är du som inte läste vad jag har skrivit....

även om han hade dina bilder så är det inte troligt att polisen skulle göra något åt det, eftersom du befann dig i Sverige och här är det inget brott.
  • Lakkshuu

Okej tack för alla svar guys, känner mig lite lugnare iallafall nu när alla säger att typ inget kommer hända! Men ska uppdatera mer ifall pappan försöker ta kontakt med mig igen

• AmericanMommy

Sonen har ju också begått samma brott isåfall. Ni är båda minderåriga enligt amerikansk lag. Inget kommer hända. Om du varit 18 så vore det mer troligt.

• Fjäril kär
    Lakkshuu skrev 2019-05-12 11:32:55 följande:

Okej tack för alla svar guys, känner mig lite lugnare iallafall nu när alla säger att typ inget kommer hända! Men ska uppdatera mer ifall pappan försöker ta kontakt med mig igen

Framförallt, skicka aldrig mer några nakenbilder till folk du inte känner.
Svar på tråden Är det här ett brott?