Det få talar om som gravid - ledsen och arg mestadels hela tiden
Hej! Jag hoppas innerligt att jag inte är ensam om detta (jag vet att jag inte är ensam som rubriken säger men hade velat skriva av mig om ämnet och gärna läsa om fler med samma "problem")
Innan jag blev gravid fanns det inget annat mål än att få plussa på stickan (27 år gammal) men när jag väl plussade så vände allt. Jag har världens finaste sambo och min graviditet har gått väldigt smidigt utan illamående och annat (vecka 25 nu). Ändå är jag nästintill deprimerad/ledsen/arg till 70% av tiden. Minsta lilla fel min sambo gör, minsta lilla fel jag gör så bryter jag ihop. I dessa perioder (kanske 2-3 ggr i veckan) kan jag sitta och gråta flera timmar tills jag får ont i huvudet, jag glömmer äta etc. Jag blir så djupt nere i all ångest och får konstiga tankar. V A R F Ö R ... tänker jag. Man ska ju vara glad när man är gravid.
Finns det någon som har tips på hur jag ska tänka under dessa perioder? Eller ska man gå och prata med någon? Om någon känt samma här, blev allt bra efter bebis kommit?