• Anonym (QvD)

Varför valde DU att vara otrogen?

Man läser ofta här på FL att "vårt sexliv var uselt, så därför var jag otrogen". Nu undrar jag helt enkelt, varför valde DU att vara otrogen?
    Det finns otroligt många trådar här som handlar om just otrohet, och jag har svårt att tro att alla otrohetsaffärer handlar om att man har uselt sexliv hemma. Jag tänker inte döma någon, utan är mer nyfiken på om det kan finnas någon annan anledning än uselt sex som driver en människa till otrohet.

• Svar på tråden Varför valde DU att vara otrogen?
  • Anonym (man)

Jävlar vilken obehaglig tråd.... nog för att man fattar att folk är otrogna, men när man läser alla patetiska självlögner som att "blir man kär så är det kört" eller "otrohet på jobbet stärker förhållandet" så framstår graden av självbedrägeri nästan sjukligt... riktigt obehagligt.

• Anonym (Ka)
    Anonym (man) skrev 2019-06-03 13:34:23 följande:

Jävlar vilken obehaglig tråd.... nog för att man fattar att folk är otrogna, men när man läser alla patetiska självlögner som att "blir man kär så är det kört" eller "otrohet på jobbet stärker förhållandet" så framstår graden av självbedrägeri nästan sjukligt... riktigt obehagligt.

Ja obehaglig tråd, verkligen..men jag tycker alla liknande trådar är obehagliga.
    Ibland undrar jag om en del folk fastnat i 16 årsåldern, och om det är häftigt att berätta om sina svek.
  • Anonym (-)
    Fritz08 skrev 2019-06-02 18:01:15 följande:

Vet inte om detta räknas som otrohet?

I mitt förra förhållande så var jag fortfarande gift men flyttat ut från det gemensamma hemmet i väntan på skilsmässa. Då träffade jag en man via bodycontact och vi sög av varandra. Har alltid varit nyfiken på detta. Knullade också med ett par från Uppsala.

Det är inte otrohet eftersom ni redan gjort slut. Att skilsmässan sedan måste gå igenom är bara en formalitet.
  • Anonym (I)

För att en snygg, självsäker, sexig man ville ha mig och förförde mig på ett sätt som jag bara fantiserat om att bli förförd.

Ångrar mig som tusan, men jag fantiserar ofta om att jag har sex med honom igen...

• Anonym (Rick)
    Anonym (I) skrev 2019-06-03 18:50:01 följande:

För att en snygg, självsäker, sexig man ville ha mig och förförde mig på ett sätt som jag bara fantiserat om att bli förförd.

Ångrar mig som tusan, men jag fantiserar ofta om att jag har sex med honom igen...

Men det är väl bara att ha sex med honom igen. Eller vad hindrar dig?
  • Anonym (man)
    Anonym (Ka) skrev 2019-06-03 14:08:04 följande:

Ja obehaglig tråd, verkligen..men jag tycker alla liknande trådar är obehagliga.

Ibland undrar jag om en del folk fastnat i 16 årsåldern, och om det är häftigt att berätta om sina svek.

Ja, fast till och med 16 åringar förstår nog att svika och ljuga inte är ok. Självlögnerna i denna tråd är på en helt annan och väldigt sjuklig nivå.
  • Anonym (QvD)

Visst är det en obehaglig tråd. Mitt syfte med tråden är att jag är nyfiken på om det kan finnas andra anledningar till varför otrohet förekommer. Just här i "Sex & Samlevnad" så handlar ju självklart det mesta om sex, och det finns så många trådar som handlar om att sexet är dåligt = otrohet. Jag tror att jag ville få en mer nyanserad bild över otrohet och orsakerna till varför man väljer att vara otrogen. 
  • Anonym (man)
    Anonym (QvD) skrev 2019-06-04 06:36:31 följande:
    Visst är det en obehaglig tråd. Mitt syfte med tråden är att jag är nyfiken på om det kan finnas andra anledningar till varför otrohet förekommer. Just här i "Sex & Samlevnad" så handlar ju självklart det mesta om sex, och det finns så många trådar som handlar om att sexet är dåligt = otrohet. Jag tror att jag ville få en mer nyanserad bild över otrohet och orsakerna till varför man väljer att vara otrogen. 
    Nja, det är ju en viss skillnad mellan en orsak och en ursäkt. Att folk har orsaker till allt de gör är väl ingen nyhet direkt? Alla har väl tänkt någonting när de gör något. Men oavsett vad man tänkte när man fick för sig att göra det så kommer det aldrig förta att det man gjorde eller gör är jävligt vidrigt.

Men i den här tråden ser man folk argumentera för att det man gör kan vara riktigt bra även för den man bedrar. Och det är väl knappast en förklaring till varför man gjorde som man gjorde utan en ren rationalisering. DET är vad som gör den här tråden obehaglig, graden av självbedrägeri och irrationella självlögner och och den totala avsaknaden av empati, ånger och moral.
  • Anonym (Hanna)

För att min älskare är den enda som kan ge mig himlastormande skrikorgasmer.

• Anonym (Mums)

Råkade på av en händelse en jobb flört utanför jobbet, och hon ville ge något jag inte fick hemma längre, fick det många gånger under nästan ett års tid, både på och utanför jobbet.

Och eftersom frugan vägrar ge, så behöver hon inte heller veta

• Anonym (42)

Frågan löd "varför valde du att vara otrogen?"

Jag svarade på den, utan att gå in på detalj desto mer. Det betyder inte att det inte finns enorma mängder ångest, självförakt, ånger och andra känslor bakom mitt agerande. Allt är inte så svartvitt som ni vill få det att låta som.

Men med det sagt så betyder det inte att jag försöker rättfärdiga någonting av det jag gjort. Och ja, visst är jag en ynklig människa i detta avseende. I andra, inte alls.

• Anonym (Gun23)

Låt bli att läsa och kommentera tråden om du tycker att den är obehaglig.
  • Anonym (Swing for fun)

Levde i en död relation som jag gjorde dumheten att hålla fast vid för att jag var dum nog att tro att det var bäst för barnen. Otroheten började med att min dåvarande man besökte bordeller i Danmark och Tyskland så då föll jag för frestelsen och inledde en relation med en granne. Det smartaste jag gjort då det gav mig självförtroendet att bryta upp. I dagsläget skulle jag aldrig drömma om att gå bakom ryggen och vara otrogen mot min nuvarande man.

• Anonym (man)
    Anonym (Gun23) skrev 2019-06-04 14:27:50 följande:
    Låt bli att läsa och kommentera tråden om du tycker att den är obehaglig.
    Nä, jag föredrar att läsa och kommentera.
    Tycker du det är jobbigt?
  • Anonym (Anhonym)

Hon var ett kontrollfreak som inte lät mig vara med vänner, trodde konstant att jag var otrogen. Tillslut var jag det, om hon ändå trodde att jag var det hela tiden kunde jag väl lika gärna vara det. Självuppfyllande profetia..

• Anonym (kåt)
    Anonym (I) skrev 2019-06-03 18:50:01 följande:

ja absolut vill samma
Svar på tråden Varför valde DU att vara otrogen?