• Mysgos

Nu går vi uppror tjejer!!

Börja med att läsa vad den här politikern har att säga till oss ofrivilligt barnlösa och sen föreslår jag följande:
    expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp

ALLA som läser detta och känner sig berörda har nu chansen att skriva en kommentar under artikeln och verkligen få säga sin mening!

Så de äntligen kanske fattar att vi är MÅNGA som blir arga och besvikna när någon uttalar sig om en sån här sak och dessutom anser att vi inte "mår dåligt" av att vården för oss ofrivilligt barnlösa betyder att stå i jättelånga köer!

Kom igen tjejer, det här är vår chans att visa att vi ofrivilligt barnlösa finns!
    KRAM

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-15 10:13:01:

är nog den länken som är lättast att hitta till artiklen upptäckte jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-15 10:13:56:
    Nej den vill inte komma med hela länken. Skriver slutet på den då för er som har svårt att hitta den.
    lägg till följande efter jsp
    ?a=544530

• Svar på tråden Nu går vi uppror tjejer!!
  • HuldaStina

Jag blir bara så trött när jag läser miffots kommentar!

Hur kan man som man (gubbe) och politiker göra ett sådant uttalande, han måste ju fatta vilka reaktioner han skulle få??

Jag har i alla fall lagt in ett inlägg som nu finns på sidan.

*suckar* och återgår till jobbet!

• Tindra04

Fy f.n vilken idiot, har oxå skrivit en kommentar. Tror bestämt att det är en FL-medlem som har skrivit artikeln oxå.

• Linisen

Har också lagt in ett medd nu

Ursäkta alltså men han verkar ju inte riktigt #()/"#=)/#¤%()

Morr

• AnneSophie

Vill bara hoppa in här och säga att jag läste hans uttalanden och förfärades! Jäkla stövel!
    Jag har haft förmånen att kunna bli gravid, om med hjälp andra gången, men vilken normal (!) människa som helst kan ju inse att det är en oehört påfrestning att vara barnlös. Sorg, besvikelse, ilska, tomhet...massor av känslor.
    Jag blir ohyggligt arg när jag ser sådana där uttalanden! Han är verkligen INTE rätt man på rätt plats!

Ska ta och svara på Expressen jag med!

• AnneSophie

Hmm jag kan inte svara på Expressens hemsida! Vad konstigt.

• HannaCecilia

Fattar inte hur i helvete den där männskan är funtad. Vadå inte lider, så jag lider inte då när jag gårter över att jag inte kan få barn?

• HannaCecilia

Har skrivit en komentar jag också!

• Snuttarna

Jag har också skrivit ett inlägg (eller två)

/Snuttarna
  • Mysgos

Till Snuttarna!
    Jag har mailat den där länken till honom imorse. Hoppas han tittar på den!

Hans politiska mailadress är för övrigt:
    jonas.andersson@vgregion.se

Tusen tack för all er hjälp tjejer.
    GT har väl aldrig fått så många kommenterar på en artikel.
    Hoppas de gör någon uppföljning!
    KRAM

• HannaCecilia

Ni som har mailat till honom har ni fått något svar?

• Rebecka81

Herre gud vilket ljushuvud!!! INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mysgos

Ja, jag har fått ett svar. Skrev en ny tråd om det igår som du kan läsa om du vill. Den heter svar från politikern!

• Vinterstorm

Jag har också mailat. Jag skrev också att han kunde maila mig mig om han behövde veta något kring detta, dessutom bad jag om en ursäkt till oss alla!

Vi är många !

Kram

Svar på tråden Nu går vi uppror tjejer!!