• Colourfulrainbow

Här spelas det arabisk musik på Sveriges nationaldag. Hos er också?

Lyssnar på en trevlig orkester, svenska låtar. Jag tar en runda, kommer tillbaka då är det arabisk musik och sång. På Sveriges nationaldag. Varför? Idag firar vi Sveriges nationaldag.

• Svar på tråden Här spelas det arabisk musik på Sveriges nationaldag. Hos er också?
  • Anonym (12345)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-07 16:39:15 följande:
    Uppenbarligen, eftersom du hör den spelas i Sverige. Eller firar du nationaldagen någon annanstans? 
    Jag brukar aldrig spela arabisk musik på nationaldagen och ingen jag känner heller.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Blah Blah Blah) skrev 2019-06-07 16:42:50 följande:
    Självklart är arabiskt musik och muslimska seder och traditioner en del av svenska kulturarvet.

Köttbullar kom från Turkiet om ni inte visste det.
    Jag ser ingen koppling mellan muslimska seder och svenska traditioner.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (12345) skrev 2019-06-07 18:03:53 följande:

Jag brukar aldrig spela arabisk musik på nationaldagen och ingen jag känner heller.

Inte jag heller, men ingen av oss är de enda människorna som representerar Sverige.
  • Glinda från Oz

Världen stannar inte upp för att det är nationaldag, jag var på ICA och de sålde bulgur, fast det var Sveriges nationaldag, de hade inte bara potatis och sill.

• Anonym (12345)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-07 18:47:18 följande:
    Inte jag heller, men ingen av oss är de enda människorna som representerar Sverige.
    Varför skulle dom som spelar arabisk musik göra det för att reprenserara sverige?
    Tror inte dom bryr sig så mycket faktiskt, dom har sina seder och bruk och sin kultur.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (12345) skrev 2019-06-07 19:24:23 följande:

Varför skulle dom som spelar arabisk musik göra det för att reprenserara sverige?

Tror inte dom bryr sig så mycket faktiskt, dom har sina seder och bruk och sin kultur.

Tror inte att särskilt många gör saker för att representera Sverige, de är en del av det ändå.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-06-07 19:44:30 följande:
    Tror inte att särskilt många gör saker för att representera Sverige, de är en del av det ändå.
    Om man frågar Mona så är det en del av sverige definitivt.
  • Anonym (Kjell)

Arabiska seder och bruk är utan undantag en styggelse.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Kjell) skrev 2019-06-08 07:02:22 följande:

Arabiska seder och bruk är utan undantag en styggelse.

Naw, du har verkligen ingen aning. Fortsätt med ditt inskränkta liv, jag orkar inte berätta för dig.
  • Anonym (poo)

För att vi har en "minoritet" på 3 miljoner muslimer. Och de måste spela sin skitmusik annars blir de kränkta och ringer till Aftonbladet.
    Välkommen till det nya sverige om du missat det....

• Anonym (poo)

För att vi har en "minoritet" på 3 miljoner muslimer. Och de måste spela sin skitmusik annars blir de kränkta och ringer till Aftonbladet.

• Anonym (Flaggans dag)
    Anonym (poo) skrev 2019-06-08 13:53:08 följande:
    Anonym (poo) skrev 2019-06-08 13:53:09 följande:

Du har alltså helt fel i fråga om siffrorna

https://sv.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige#Antalet_muslimer_i_Sverige
  • Anonym (musiker)

Kränkta?
    Den mesta av musiken som spelas i Sverige är ju inte svensk utan amerikansk eller brittisk mm.
    Lyssnar du bara till svensk musik?
    Det spelas ofta musik ifrån olika länder, varför skulle inte då arabisk musisk spelas ibland.
    I jämförelse med musik ifrån andra länder spelas ju inte arabisk musik så ofta.
  • Anonym (ångermanlänning)

Jag tvingas stå ut med att en  minoritet sk sverigevänner spelar sin skitmusik men inte fan klagar jag. Om du inte gillar musiken då får du väl lyssna på något du gillar och sluta gnälla.
Svar på tråden Här spelas det arabisk musik på Sveriges nationaldag. Hos er också?