• Anonym (Suck)

Känns som tänderna svider

Ibörjan av året fick jag en konstig känsla i framtänderna (uppe) samt de fyra tänderna till höger om dessa. Det känns som ett lätt svidande i dom. Det ilar ej och gör inte ont. Är mer obehagligt. Detta höll i sig 1-2 veckor och försvann sedan. Sen dess har detta kommit och gått. Nu är det tillbaka för kanske 3e-4e gången och jag tänker på det konstant. Någon som haft samma eller vet vad fasen det är?

Är grymt tandis-rädd (& fattig atm) då drar mig för att gå dit . Var där i december sist och då såg allt fint ut.

• Svar på tråden Känns som tänderna svider
  • Anonym (Hejsvejs)

Vadå, ilningar?

• Meriall

Gör det liksom ont där de sitter fast i käken eller i själva tanden?.

• Aniiee

Låter som en visdomstand som tar plats.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Ka)

Tandköttet som svider? Var noga med att borsta, och inte får hårt!

• Anonym (Suck)
    Anonym (Hejsvejs) skrev 2019-06-12 18:27:21 följande:

Vadå, ilningar?

Nej...inte ilningar... :/ 
  • Anonym (Suck)
    Meriall skrev 2019-06-12 18:31:56 följande:

Gör det liksom ont där de sitter fast i käken eller i själva tanden?.

Anonym (Ka) skrev 2019-06-12 20:00:29 följande:

Nej...utan en konstig känsla i tänderna. Inte tandköttet. Borstar noga. Men jo, kanske för hårt...

Känns typ som att dem är doppade i stark tandkräm...Möjligtvis lite tryckande känsla. Skulle inte förklara det som ont, mest bara skumt och irriterande. Känns nada när jag tuggar. Inte heller när jag dricker varmt/kallt. När jag vaknar på morgonen känner jag ingenting utan det kommer under dagen. Den tanden som känns mest vet jag har lite blottad tandhals samt erosionsskada. Dock sett likadant ut senaste året...

Så himla märkligt. Är livrädd för tandläkaren och känner mig så töntig som inte kan släppa detta!!! Alternativt kika upp skiten....

• Anonym (Suck)
    Aniiee skrev 2019-06-12 18:40:46 följande:

Låter som en visdomstand som tar plats.

Gör det?? ... Har inte märkt av något med visdomständerna där uppe...Hmmmm
  • Anonym (A)
    Anonym (Ka) skrev 2019-06-12 20:00:29 följande:
    Precis så.
  • Malina74

Hej, vet du, jag har precis samma känsla i mina tänder som du beskriver, trodde jag inbillade mig, haha!! Hur känns det för dig nu? Jag har haft detta till & från i ett par år!! Tandläkaren hittar inge, mer än att jag pressar tänderna så nerverna reagerar & ger eventuellt den här känslan! 

Svar på tråden Känns som tänderna svider