• Anonym (Anonymjag)

Vad gör man när arbetsförmedlingen lägger ned?

Jag har fått mycket råd och stöd ifrån arbetsförmedlingen och är i fortsatt behov av det. Hur gör man när varenda arbetsförmedling i Sverige ska lägga ned?

• Svar på tråden Vad gör man när arbetsförmedlingen lägger ned?
  • Anonym (Anonymjag)
    Anonym (tänk) skrev 2019-06-18 10:29:51 följande:

Om du redan nu oro0ar dig för att af ska stänga inom två år så låter det ju som matt du tror att du ska ha behov av deras stöd länge framöver. Du kanske ska söka andra vägar till jobb? Af verkar inte vara så bra på just jobbförmedling och det är säkert därför de ska läggas ner.

Och om jag skulle ha behov av deras stöd längre, vad har du med det att göra? Varför bryr du dig? Sköt ditt eget liv så sköter jag mitt.
  • Anonym (tänk)
    Anonym (Anonymjag) skrev 2019-06-18 10:32:27 följande:
    Och om jag skulle ha behov av deras stöd längre, vad har du med det att göra? Varför bryr du dig? Sköt ditt eget liv så sköter jag mitt.
    Jorå, jag sköter mitt liv alldeles utmärkt. Och svarar på trådar i öppna diskussionsforum på nätet.

• Anonym (Anonymjag)
    Anonym (tänk) skrev 2019-06-18 10:33:46 följande:

Jorå, jag sköter mitt liv alldeles utmärkt. Och svarar på trådar i öppna diskussionsforum på nätet.

Ibland kanske det är bättre att inte svara i trådar eller ens läsa dom :)
  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (Anonymjag) skrev 2019-06-18 09:33:40 följande:

Jo. Inom 2 år tror jag det var så ska varenda arbetsförmedling ha lagt ned. Det har regeringen beslutat.

Nej dom samlas på ett ställe i stället tex i städerna istället för massa småbyar
  • Anonym (tänk)
    Anonym (Anonymjag) skrev 2019-06-18 10:34:37 följande:
    Ibland kanske det är bättre att inte svara i trådar eller ens läsa dom :)
    Eller så får man ta de svar man får när man skriver i öppet forum.
  • Anonym (Anonymjag)
    Anonym (tänk) skrev 2019-06-18 10:48:50 följande:

Eller så får man ta de svar man får när man skriver i öppet forum.

..Eller så låter man bli att kommentera om man inte har något vettigt att komma med.
  • Anonym (nopp)
    Anonym (Anonymjag) skrev 2019-06-18 09:40:57 följande:
    Har läst. Det stod att alla kontor ska vara stängda inom 2 år och att privata företag ska ersätta arbetsförmedlingen pga arbetsförmedlingen "inte fyller någon funktion längre"

Nu 2019 ska bara vissa kontor stänga men 2021 eller när det var så ska arbetsförmedlingen vara borta helt i hela Sverige.
    Nä då får du nog läsa igen, 132 kontor ska stängas, inte alla.
  • Anonym (Eh?)
    Kjell2 skrev 2019-06-18 09:13:08 följande:
    Varenda arbetsförmedling läggs inte ned.
    Det blir VÄLDIGT långt att åka för många, och inte är det gratis heller. Som arbetssökande måste man vända på slantarna.
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (tänk) skrev 2019-06-18 09:52:53 följande:
    Tänker du att du hela livet ska var i behov av råd och stöd från AF? Inget jobb i sikte, någonsin? Bara råd och stöd från af, i all evighet?
    Och du tar för givet att TS bara bryr sig om sig själv eller att det inte finns andra arbetssökande med samma behov nu och i framtiden?
  • Kjell2
    Anonym (Eh?) skrev 2019-06-18 11:38:37 följande:

Det blir VÄLDIGT långt att åka för många, och inte är det gratis heller. Som arbetssökande måste man vända på slantarna.

Ja, men det är en helt annan frågeställning än om alla skulle stängas.
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Anonymjag) skrev 2019-06-18 09:03:36 följande:

Jag har fått mycket råd och stöd ifrån arbetsförmedlingen och är i fortsatt behov av det. Hur gör man när varenda arbetsförmedling i Sverige ska lägga ned?

Du skriver att du fått mycket råd och stöd av arbetsförmedlingen. Men vore det inte bättre att de hjälpte dig till ett jobb? Du räknar med att inte få jobb inom 2 år så en annan aktör kanske kan hjälpa dig att få ett jobb istället för att bara lalla runt och låssas hjälpa dig.
  • Anonym (Anonymjag)
    Anonym (Ja du) skrev 2019-06-18 13:45:00 följande:

Du skriver att du fått mycket råd och stöd av arbetsförmedlingen. Men vore det inte bättre att de hjälpte dig till ett jobb? Du räknar med att inte få jobb inom 2 år så en annan aktör kanske kan hjälpa dig att få ett jobb istället för att bara lalla runt och låssas hjälpa dig.

Arbetsförmedlingen hjälper inte till att fixa jobb men de kan va ett bra stöd ifall man är arbetslös. Finns exempelvis vissa program de har för arbetslösa och unga och de kan ge vägledning var man kan vända sig om man av vissa anledningar har väldigt svårt att få jobb.

Vad skulle det vara för aktör? Finns liksom ingen myndighet som fixar ett jobb åt människor.
  • Anonym (Eh?)
    Kjell2 skrev 2019-06-18 12:47:33 följande:
    Ja, men det är en helt annan frågeställning än om alla skulle stängas.
    Vad hjälper det att det finns arbetsförmedlingar kvar om det är 15 mil enkel väg till den närmaste?
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Anonymjag) skrev 2019-06-18 13:51:43 följande:
    Arbetsförmedlingen hjälper inte till att fixa jobb men de kan va ett bra stöd ifall man är arbetslös. Finns exempelvis vissa program de har för arbetslösa och unga och de kan ge vägledning var man kan vända sig om man av vissa anledningar har väldigt svårt att få jobb.

Vad skulle det vara för aktör? Finns liksom ingen myndighet som fixar ett jobb åt människor.
    Håller med. Jag har själv fått bra hjälp från AF med utbildningar och praktik.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Anonymjag) skrev 2019-06-18 13:51:43 följande:
    Programmen för arbetslösa är väl redan främst hos privata aktörer s där blir det ingen skillnad
Svar på tråden Vad gör man när arbetsförmedlingen lägger ned?