• Anonym (27 tjdj)

Kommer jag någonsin träffa någon ny? Solskenshistoria tack!

27 årig tjej som precis gått ur en 6 årig relation! Jag trodde det var han jag skulle gifta mig med o skaffa barn med... Ni fattar. När det inte blev som man trodde. Men, jag är snart 30!? Paniken. Jag vill inte bli stressad eller desperat (eller utstråla detta!). Hur ska jag tänka? Kommer ja träffa någon ny senare i livet? Dela gärna med er av Era solskenshistorier!

• Svar på tråden Kommer jag någonsin träffa någon ny? Solskenshistoria tack!
  • Anonym (Ahh)

Jag var i ett förhållande i 14år med en man som misshandlade mig psykiskt. Jag var ett nervvrak som käkade piller som godis. En dag spelade jag ett spel på nätet och fick kontakt med en man där. Vi blev goda vänner och han blev min sol i en grå vardag. Efter ett halvår hade han lyckats få min gnista tillbaka och jag tog mod till mig att avsluta den hemska relationen jag satt fast i med villa, barn och djur. Den jag skulle lämnat 13år tidigare..

Det var värt att lämna allt för att komma därifrån något så när hel.

Idag bor jag trångt men jag har en man som jag älskar och han älskar mig.

Mpnga kvinnor lever i hemska relationer och står ut år efter år tills de blir uppvaktade av någon annan. Först då lämnar dom. Det är inte svårt att hitta någon ny, det är singlarnas marknad nu och överskott på män. Det svåra är att nöja sig med det man hittar. I nyförälskelsen är alla superhjältar i varandras ögon tills vardagen kommer ikapp en och då är man fast igen.

Du behlver hitta dig själv först innan du letar efter en ny relation. Det misstaget ångrar jag att jag inte gjorde. Jag gick från en relation till en annan.

• Anonym (27 tjdj)
    Anonym (Ahh) skrev 2019-06-24 15:25:11 följande:

Jag var i ett förhållande i 14år med en man som misshandlade mig psykiskt. Jag var ett nervvrak som käkade piller som godis. En dag spelade jag ett spel på nätet och fick kontakt med en man där. Vi blev goda vänner och han blev min sol i en grå vardag. Efter ett halvår hade han lyckats få min gnista tillbaka och jag tog mod till mig att avsluta den hemska relationen jag satt fast i med villa, barn och djur. Den jag skulle lämnat 13år tidigare..

Det var värt att lämna allt för att komma därifrån något så när hel.

Idag bor jag trångt men jag har en man som jag älskar och han älskar mig.

Mpnga kvinnor lever i hemska relationer och står ut år efter år tills de blir uppvaktade av någon annan. Först då lämnar dom. Det är inte svårt att hitta någon ny, det är singlarnas marknad nu och överskott på män. Det svåra är att nöja sig med det man hittar. I nyförälskelsen är alla superhjältar i varandras ögon tills vardagen kommer ikapp en och då är man fast igen.

Du behlver hitta dig själv först innan du letar efter en ny relation. Det misstaget ångrar jag att jag inte gjorde. Jag gick från en relation till en annan.

Grattis till dig att du valde livet o klarade lämna! Ja håller med om de du säger o spec sistnämnda att jag måste hitta mig sj först. De e planen. Har typ aldrig varit singel...
  • Anonym (Solsken)

Ingen kan förutspå framtiden, men du är ännu ung och har absolut gott om tid att träffa någon. Jag lämnade själv ett tio år långt förhållande när jag var en bit över 30. Trodde då att jag skulle förbli ensam, men inom ett halvår hade jag träffat mannen i mitt liv (och pappan till mina barn). Idag är jag glad att jag träffade min kärlek som lite "äldre" när jag visste bättre vad jag letade efter. Du har varit i förhållande hela ditt vuxna liv, passa på att leva lite ensam och lär känna dig själv så kommer säker den rätta när du minst anar. :)

• Anonym (27 tjdj)
    Anonym (Solsken) skrev 2019-06-24 15:32:28 följande:

Ingen kan förutspå framtiden, men du är ännu ung och har absolut gott om tid att träffa någon. Jag lämnade själv ett tio år långt förhållande när jag var en bit över 30. Trodde då att jag skulle förbli ensam, men inom ett halvår hade jag träffat mannen i mitt liv (och pappan till mina barn). Idag är jag glad att jag träffade min kärlek som lite "äldre" när jag visste bättre vad jag letade efter. Du har varit i förhållande hela ditt vuxna liv, passa på att leva lite ensam och lär känna dig själv så kommer säker den rätta när du minst anar. :)

Underbart tack! Men måste känts jätte jobbigt där o då i ovissheten! Känner att ha lärt mig vaaaaa jag behöver o vill ha iaf. Behöver dessutom lära känna mig själv!
  • Smultronmarmelad

Gick ur en 4 år lång relation för 3 år sen. Han träffade ny direkt och fick barn och så, det som VI skulle göra. Det tog hårt på mig och gjorde ont länge. Kysste några fula grodor på vägen men plötsligt swipade jag höger och mötte den största kärleken jag någonsin mött. Har gått 8 månader bara, känns fortfarande nytt och spännande men ser ljust på vår framtid. Mina bästa tips är att låta tiden läka sår, håll ut och passa på att göra sånt DU mår bra av. Då går tiden fort, du tar vara på livet, mår bra och utstrålar en massa som kommer dra din framtida kärlek till dig!

• Anonym (S)

Den ständiga singelpinglan, det var jag. Vännerna började bilda sambopar, men jag gick på nit efter nit med diverse nötter. Bestämde mig för att testa nätdejting som en sista grej. Jag var då 29. Träffade äldstingens pappa och blev både sambo och mamma. Vi gick skilda vägar efter många år tillsammans men är goda vänner än idag. Och jag hittade kärleken igen. Är gift med om inte villa, vovve och Volvo, så villa, kisse, vw och två härliga söner.

• askyfullofstars

Jag var 27 år fyllda när jag träffade min man. Jag VÅGADE knappt lämna mitt dåliga förhållande pga rädsla att bli gammal och inte träffa någon. Skrev tom trådar här på FL om detta men fick så mycket pepp att jag gjorde de till slut. Han dök upp 6 månader efteråt. Nu är vi gifta och ska få barn vilken dag som helst. Blir 30 i år :)

Tänk hur uselt mitt liv hade varit om jag inte vågade.

Du kommer träffa någon! <3

• Anonym (H)

Men vännen! Du är ju bara 27. Jag gick också ur ett 6 år långt förhållande när jag var 26. Fann min själsfrände när jag var 27. Trodde också mitt ex var mannen i mitt liv, men idag vet jag bättre.

• Anonym (K)

Jag skulle fylla 40 när jag träffade mannen i mitt liv.

2,5 år senare blir vi föräldrar och vi kommer definitivt att gifta oss. Det är bara ett ?riktigt? frieri som saknas (gå ner på knäna och hela köret).

• Anonym (27 tjdj)
    askyfullofstars skrev 2019-06-24 18:38:03 följande:

Jag var 27 år fyllda när jag träffade min man. Jag VÅGADE knappt lämna mitt dåliga förhållande pga rädsla att bli gammal och inte träffa någon. Skrev tom trådar här på FL om detta men fick så mycket pepp att jag gjorde de till slut. Han dök upp 6 månader efteråt. Nu är vi gifta och ska få barn vilken dag som helst. Blir 30 i år :)

Tänk hur uselt mitt liv hade varit om jag inte vågade.

Du kommer träffa någon! <3

MEN GUD! haha jag har också skrivit massa trådar hör innan jag vågade lämna i vintras x) det är så fint att få pepp så tack för du ger tillbaka! <3 låter helt underbart tänk vad livet kan bjuda på! Grattis till dig o er! Hur är ditt nuvarande förhållande jämfört med de gamla? Hur länge va du o exet tillsammans?
  • AndreaBD

Jag skilde mig när jag var 40 och träffade rätt man när jag var 43. 27 är ju fortfarande kategorien ung. 

• Anonym (27 tjdj)
    Anonym (H) skrev 2019-06-24 19:07:37 följande:

Men vännen! Du är ju bara 27. Jag gick också ur ett 6 år långt förhållande när jag var 26. Fann min själsfrände när jag var 27. Trodde också mitt ex var mannen i mitt liv, men idag vet jag bättre.

Jaså? Jag var också 26 o vi va också tsm 6 år! Ja men jag är livrädd för jag gjort ett stort misstag och aldrig kommer träffa någon igen. Jag o mitt ex hade en sjukt bra kemi samtidigt som det ibland skar sig rejält. Vi har alltid varit som bästa vänner o jag känner fortfarande kärlek till honom. Det är tufft eftersom han redan gått vidare o har ny tjej efter fyra månader. Anyway, hur var ditt gamla. Förhållande jämfört med ditt nuvarande?
  • Anonym (Aldrig för sent)

Min syster som är 39 år skilde sig efter 12 års äktenskap. Nu är hon gravid med sin nya.

En kollega 34 år har varit mer eller mindre singel i över tio år med endast korta förhållanden där emellan. Nu har hon träffat en ny och de planerar att flytta ihop till hösten och med tanke på hennes enorma barnlängtan som hon är väldigt öppen om så lär inte det dröja så länge till

En annan kollegas man dog efter över 25 års äktenskap. Nu har hon fyra år senare träffat en ny man och de ska gifta sig i höst.

En annan solskenshistoria: Min farbror var änkling i över tio år, men så när han var 73 träffade han en ny kvinna. Så det är aldrig för sent.

• askyfullofstars
    Anonym (27 tjdj) skrev 2019-06-24 19:26:51 följande:

MEN GUD! haha jag har också skrivit massa trådar hör innan jag vågade lämna i vintras x) det är så fint att få pepp så tack för du ger tillbaka! <3 låter helt underbart tänk vad livet kan bjuda på! Grattis till dig o er! Hur är ditt nuvarande förhållande jämfört med de gamla? Hur länge va du o exet tillsammans?

Detta förhållande är precis som det ska vara. Fylld med kärlek, omtanke och glädje. Mitt förra förhållande var verkligen inte bra. Jag ställde mig frågan på slutet: kan jag leva såhär resten av mitt liv? När svaret var nej så var jag tvungen att lämna. Vi var tillsammans ca 4 år. Jag lovar dig att äkta kärlek är värt att vänta på. Det är en sådan befriande känsla att vara med en rätt person. Jag själv trodde ju aldrig på sånt innan men jag har frid i min själ. Du är verkligen inte gammal heller även om jag verkligen förstår din känsla. När jag var 27 år kändes det verkligen gammalt men nu när jag snart blir 30 så inser jag att jag hade verkligen haft bra med tid även om jag inte skulle hittat min man. Våga välj kärlek framför trygghet! Det kommer lösa sig för dig! Kram!
  • Anonym (Stella)

Vad jag gjort sen jag var 27 år (är nu 57): gift mig och haft några härliga år som gift, bott i fyra olika länder förutom Sverige, tagit ännu en universitetsexamen, varit sambo tre gånger, haft några längre förhållanden och ett antal korta, haft långa intensiva perioder med många vänner, pojkvänner, fester och vansinnigt kul, rest till cirka 15 länder och, det bästa av allt, vid 44 års ålder fått ett underbart barn som jag haft och har fantastiskt kul med, tillsammans med en underbar man och partner. Och dessutom simmat med delfiner, vilket jag starkt rekommenderar. Jag skulle ju alltså inte ge upp hoppet om ett bra liv om jag vore du, du hinner.

Svar på tråden Kommer jag någonsin träffa någon ny? Solskenshistoria tack!