Anonym (Mam) skrev 2019-06-28 08:17:40 följande:
Hur gamla är era barn:)? Lillebror älskar att mysa och är väldigt mammig då pappa är mer rolig att leka och busa med, haha. Jag vet att de flesta 3 månaderna kommer vara tuffa, ska laga massor av mat innan så att vi bara har att värma på och kan fokusera på familjen. Våra kompisar har barn som är närmar 10 år än lillebror, så de förstår oss inte riktigt att vi orkar börja om på nytt nu när lillebror är större. Men dessa 4 år har gått jätte fort och de närmsta 4 år lär väl gå lika snabbt, om inte fortare ;). Ska verkligen njuta detta år när man ej behöver fokusera på jobb utan bara familjen
Våra är snart 12 och 7 år... ingen i vår bekantskap är i samma situation och många tycker att vi är konstiga som skaffar en sladdis. Vi kommer att ha en utmaning att hitta umgänge som passar hela familjen, men men...det finns negativa och positiva saker med allt.
En tråkig sak är att vi har vänner som har dragit sig undan nu. Jag vet inte vad det beror på, men spekulerar och funderar en del. Jag vet att vissa av dem är oense om de ska skaffa ett tredje barn eller inte, men det kan ju inte gälla alla, tänker jag.
Som jag skrev tidigare: det blir tufft, tröttsamt och jobbigt men när jag sedan är gammal och grå kommer jag absolut inte ångra att vi fick tre barn i stället för två, DET är jag helt på det klara med.