• Anonym (Yesss)

Är hon ett rebound?

Jag o min sambo sen 6 år tbx valde gemensamt att göra slut för 4 månader sen. Vi älskade varandra fortf när vi gjorde slut, så det var inte av den anledningen (Its complicated!). Anyway, vi har haft fin kärleksfull kontakt lite då o då efter men för 1 månad sen ringer han mig o berättar han träffar en ny. Efter ett fint långt samtal drar han även upp en abort vi gick igenom för något år sedan som han tog mkt hårt. Han verkade inte ha släptt detta. Nu har han klippt all kontakt med mig (blockerat överallt) utan förvarning. Är nya tjejen ett rebound eller hur ska jag tolka situationen? ????

• Svar på tråden Är hon ett rebound?
  • Anonym (Upprepning?)

Du har väl ganska nyligen skapat en annan tråd om exakt samma sak? Typ alla i den tråden sa att han nog har blockat dig för att han inte vill ha kontakt med dig. Vad fan menas med rebound, för övrigt?

• riboflavin

Spelar det någon roll? Han vill ju uppenbart gå vidare från er relation, har analyserat och förmedlat något som han anser var viktigt för honom att prata om och avslutade via samtalet sin kontakt med dig. Tufft såklart, men oavsett relationen med henne så vill han inte ha kontakt med dig längre. Respektera det.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Gift)

Ofta så svalnar känslorna lång tid innan det tar slut. Ofta så förstår man att känslorna är slut först när man tagit steget och lämnat.

Jag mötte mitt livs kärlek redan någon månad efter att mitt ex flyttat ut. När jag mötte min nuvarande man så blev det tydligt att jag inte älskat exet på många år. Jag kunde också snabbt se att min förra relation varit ohälsosam och dysfunktionell.

Om min make är ett rebound så är han nog världens längsta rebound ;) Vi är gifta sedan många år och har barn ihop.

Gå vidare.. ditt ex har till och med blockat dig. Han är extremt tydlig med vad han vill. Han vill inte ha kontakt.

• Anonym (A)
    Anonym (Gift) skrev 2019-06-30 07:30:11 följande:
    Ofta så svalnar känslorna lång tid innan det tar slut. Ofta så förstår man att känslorna är slut först när man tagit steget och lämnat.
    Jag mötte mitt livs kärlek redan någon månad efter att mitt ex flyttat ut. När jag mötte min nuvarande man så blev det tydligt att jag inte älskat exet på många år. Jag kunde också snabbt se att min förra relation varit ohälsosam och dysfunktionell.
    Om min make är ett rebound så är han nog världens längsta rebound ;) Vi är gifta sedan många år och har barn ihop.

Gå vidare.. ditt ex har till och med blockat dig. Han är extremt tydlig med vad han vill. Han vill inte ha kontakt.
    Håller med
Svar på tråden Är hon ett rebound?