Anonym (Aurora) skrev 2019-07-10 12:10:58 följande:
Nu har man varit på kvinnokliniken, efter 1 vecka så kunde man se nåt på UL, men det va inte säkert fortf. Man såg att de finns nåt i livmodern men läkaren visste inte om det va en normal graviditet eller inte. Så dom tog blodprov som visade mindre värde än förra blodprovet. Fostret växer inte så som blodprovet visar att den ska. Så dom tkr att jag ska göra ett abort... efter 4 års försök och positiv svar! Jag bestämde mig för att vänta 2 veckor till för jag kan inte fatta att bara på en vecka kunde dom se nåt då dom inte såg nåt förra veckan men idag kunde dom se. Har nån varit med i samma sits och det blivit bra? Jag börjar bli jätte nojjig pga blodprovet... läkarens ger mig olika svär. Förra veckan sa dom att mina veckor stämmer att jag va i vecka 6-7 nu säger dom att det kan vara så att jag är i vecka 4a! Jag vet inte vad jag ska göra är tänka är helt förstöd!
Jag har inte varit med om riktigt samma sak, men något liknande. Jag testade positivt och i vad som borde varit v7 åkte jag in med magsmärtor.
Dom kunde inte hitta någon graviditet, förutom en förtjockad slemhinna och gulkroppen. (ska ej blandas ihop med gulesäcken). Jag fick ta två hcg-prov med två dagars mellanrum (har jag för mig det var) där det andra testet var lägre. Sjunker hcg:t så tyder det tyvärr på att det inte är en normal graviditet :( Jag vet inte om det kan "ske något slags mirakel" men jag har tyvärr aldrig hört om att det sjunkit och ändå slutat bra :( Jag började blöda några dagar senare =(
Känner du att du inte litar på att det är något fel så tycker jag absolut du ska vänta, så länge som dom inte hittat någon graviditet på fel ställe (utomkvedshavandeskap) så är det ju inte farligt.
Jag förstår att det är tufft :( Har du fått möjlighet att prata med någon?