• Mallan78

Fattar ingenting ultraljud

Den 16/6 testade jag positivt. Var på tidigt ultraljud den 18/6 som endast visade en förtjockad slemhinna på nästan 22 mm. Var på ytterligare ett ultraljud den 27/6 som visade på vad hon trodde en gulesäck och lite fostervatten . Idag var jag på Crocus ultraljud för att se om det hänt nåt. Moniuqe som gjorde ultraljudet hittar ingen graviditet alls?! Säger att slemhinnan endast är ca 6,1 mm . Hon börjar också titta på min lever och njurar osv och jag förstod inte riktigt varför. Hon råder mig att ta om min gravtest och komma tillbaks om 7-10 dagar. Kan slemhinnan bara minska så drastiskt ? Jag har inte haft någon blödning . Testen visar positivt fortfarande och jag har symtom som illamående då och då. Kan en graviditet bara försvinna ? Jag förstår verkligen ingenting. Sista mens var 17/5 , kan ha varit något senare också

• Svar på tråden Fattar ingenting ultraljud
  • LLW

Tack OmNemo. Vårt är klart nu. Två läkare tittade och konstaterade att ingenting finns i hinnsäcken. Frågade om dom kunde säga med 100% säkerhet att det inte kommer att bli något, och det kunde dom.

Så imorgon kommer jag få åka dit och genomgå abort. Efter 3 års försök, 3 ivf behandlingar och slutligen ett otroligt efterlängtat plus, så är allt över imorgon. Vet inte hur eller när vi kommer repa oss igen. Kanske försöker vi via privatklinik i höst eller så tar vi en längre paus. Min kropp är så misshandlad och trött efter allt den fått genomgå senaste åren.

Vi har nu gjort tre ultraljud, ett i 6+2, 6+6 och slutligen 7+1. Väljer att lita på att det är ett missfall och att det inte finns någon chans.

Lycka till ni andra, hoppas ni har mer tur än oss.

• Mallan78

Gulle dig! Det är nog kört för min del . Började blöda igår, har inte ont men blöder mer idag. Har tid 17:20 så får väl domen då ????

OmNemo skrev 2019-07-04 08:14:07 följande:

Lycka till på ultraljuden idag!

• Mallan78

Usch vad ledsamt???? Största kramen till dig! Det är så överjävligt jävligt att behöva gå igenom... Jag har mått så fruktansvärt illa den här gången och verkligen trott att det skulle gå bra.. men nej blöder sen igår så det är rätt kört. Känns så extremt hopplöst . Har tid för ultraljud 17:20 men känns nästan onödigt att gå dit. Vill inte få bekräftat vad jag redan vet????.

LLW skrev 2019-07-04 10:05:15 följande:

Tack OmNemo. Vårt är klart nu. Två läkare tittade och konstaterade att ingenting finns i hinnsäcken. Frågade om dom kunde säga med 100% säkerhet att det inte kommer att bli något, och det kunde dom.

Så imorgon kommer jag få åka dit och genomgå abort. Efter 3 års försök, 3 ivf behandlingar och slutligen ett otroligt efterlängtat plus, så är allt över imorgon. Vet inte hur eller när vi kommer repa oss igen. Kanske försöker vi via privatklinik i höst eller så tar vi en längre paus. Min kropp är så misshandlad och trött efter allt den fått genomgå senaste åren.

Vi har nu gjort tre ultraljud, ett i 6+2, 6+6 och slutligen 7+1. Väljer att lita på att det är ett missfall och att det inte finns någon chans.

• Mallan78

Skulle vara !! Såklart

Mallan78 skrev 2019-07-04 10:18:51 följande:

Usch vad ledsamt???? Största kramen till dig! Det är så överjävligt jävligt att behöva gå igenom... Jag har mått så fruktansvärt illa den här gången och verkligen trott att det skulle gå bra.. men nej blöder sen igår så det är rätt kört. Känns så extremt hopplöst . Har tid för ultraljud 17:20 men känns nästan onödigt att gå dit. Vill inte få bekräftat vad jag redan vet????.

• OmNemo

Va tråkigt att höra! Kan inte förställa mig hur det känns att ha gått igenom allt det och att nu gå igenom detta.

Du måste vara oerhört starkt som tagit dig hela vägen hit! Hoppas att du har bra med stöd och support runt dig för att ta dig igenom morgondagen och återhämtningen fysiskt och mentalt efter hela denna resan.

LLW skrev 2019-07-04 10:05:15 följande:

• OmNemo

Å va tråkigt att höra! Vilken ledsam tråd, men kanske extra viktigt att kunna höras med andra i liknande situation.

Hoppas att du får träffa någon bra på undersökningen idag som kan svara på frågor och ge besked

Mallan78 skrev 2019-07-04 10:14:50 följande:

Gulle dig! Det är nog kört för min del . Började blöda igår, har inte ont men blöder mer idag. Har tid 17:20 så får väl domen då ????

• Mallan78

Vilken historia! Jag var på ultraljud igår och det är en blödning utanför livmodern . Ska tillbaks om en vecka så får vi se.

Anonym (Sent på vul) skrev 2019-07-02 23:19:56 följande:

Jag hoppas det går bra för er alla. Men kan dela med mig lite av mina erfarenheter från 2 st av mina graviditeter. Mig har det synts jätte sent på.

1 graviditeten åkte jag in när jag var i 6+5 pga sån otrolig smärta dom misstänkte då utomkveds. Man kunde inte hitta någonting och jag blev hemskickad med svaret att det lär vara ett mf. Ca 6 veckor senare så började jag känna att kroppen var helt klart inte som den skulle och fick en tid till gyn. Då visade det sig att jag var i v. 13 med ett fullt levande foster.

2 graviditeten visste jag inte om utan var på kontroll för cellförändringar när dom berättade att urinprovet visade positivt. Då gjorde vul direkt men man kunde inte se något denna gång fick jag hcg prov direkt och sen komma tillbaka 2 dgr senare för ytterligare ett. När jag kom tillbaka för provtagning så meddelade läkaren att jag måste ha drabbats av ett utomkveds för att hcg proverna hade knappt stigit något. Åter igen gjordes vul och man såg inget och trots att jag inte hade några smärtor eller liknande så lades jag in direkt för op för utomkveds. När jag väl skulle få träffa läkaren som skulle göra op så tyckte hon att den förra läkaren gjort lite konstiga bedömningar och ville göra ett vul själv. Hon såg inte heller något. Men skickade hem mig igen ist för op. Hon tyckte jag kunde vänta några dagar eftersom jag inte hade några symptom. När jag väl kom tbx 4dgr senare kunde man se en graviditet klart och tydligt :)

• Mallan78

Hej! Det är en blödning utanför livmodern, långt ner på kanten av livmodershalsen. Ska tillbaks om en vecka igen. Det är 50/50 sa dom, nästa vecka bör man kunna se hjärtljud om allt är som det ska. Riktig pärs är vad det är och man slängs mellan hopp och förtvivlan

OmNemo skrev 2019-07-04 11:54:28 följande:

Å va tråkigt att höra! Vilken ledsam tråd, men kanske extra viktigt att kunna höras med andra i liknande situation.

Hoppas att du får träffa någon bra på undersökningen idag som kan svara på frågor och ge besked

• Anonym (Aurora)

Hej, enligt blodprovetbär jag i v 6-7 gjorde ett vul i onsdags men läkaren kunde inte se nån foster eller hjärtslag, så vi skulle följa upp detta. Är jätteorolig att det kanske inte är nåt i livmodern, har pcos i bakgrunden så detta barnet är verkligen efterlängtad! Läkaren säger att det kanske har fästs på ett annat ställe eller att fostret växer långsamt! Är det nån som har varit i samma situation och allt blivit bra sen? Är jätteorolig!

• Burgaren123

Jag är också i liknande situation. Jag gjorde vul i vecka 6+5 och då syntes inget foster. De sa då att detta var ett missfall och att det inte kan dyka upp något senare. Jag ska tillbaka om någon vecka för kontroll. Dock har jag läst så många trådar där man inte sett något foster i vecka 7 men sen i vecka 8 så finns det ett.. Kan inte sluta att hoppas på ett mirakel.

Svar på tråden Fattar ingenting ultraljud