• Löken370

MISSFALL!

Hej!

Började blöda igår runt klockan 23, var ganska mycket blod och tänkte direkt MISSFALL!

Har varken haft ont och det fanns inga klumpar i blodet utan det var bara vanligt klarrött blod, vill tillägga åter igen att det var ganska mycket blod.

Gick o la mig och vaknade vid 07 imorse och det fanns inget blod i bindan så har alltså inte blödigt något mer sen 23 igårkväll, kan det ändå vara missfall eller vad tror ni?

Aldrig haft MF innan så vet inte hur det är, men känns konstigt om det är MF och jag inte blödigt något mer på 12 timmar.

Någon som vet?

• Svar på tråden MISSFALL!
  • Lilla Gs mamma

Blödningar är ju ganska vanligt under tidig graviditet och att du inte har ont är ju ett bra tecken. Men det spelar roll vilken vecka du är i - man ska alltid kontakta sjukvården vid blödningar under den senare delen av graviditeten.

• Ebo88

Min andra graviditet hade jag besvär med blödningar från v.7-v.12. Allt från klarrött till rosa/röda flytningar. Kunde hålla i sig några dagar för att sedan ta pauser och sedan för att komma igång igen. Kunde få som lite lätt molvärk men aldrig riktig värk.

Min tredje graviditet fick jag rosa flytningar i v.6. Dom ökade i mängd och två veckor efter, samma dag som jag skulle ha haft min mens, övergick flytningarna till blödning. Fyra dagar efter första blödningen kom missfallet. Hade ont från första blödning också och blev bara värre och värre. Släppte samma dag som missfallet.

Graviditet fyra har sett ut på samma sätt som graviditet 2. Har inte haft besvär sedan i tisdags. Gjorde vul förra måndagen och då såg allt bra ut, så hoppas allt ser bra ut på kuben med. Känns som det.

Tredje gången vid missfallet så kändes det aldrig bra, men det gjorde det andra gången och gör det denna gång med.

Men missfall kan se olika ut. Somliga känner knappt sv det medans andra upplever svår värk.

Jag hade som mensvärk fast något värre, gjorde sjukt ont i höfter rygg dessutom.

Men det behöver ju inte vara missfall heller du genomgår

Vilken vecka är du i

• Sunshineinmylife

Jag hade en ganska stor blödning i vecka 7 men hade inte ont men tänkte direkt att det var kört och vi åkte till akuten dom kunde inte göra ultraljud då då vi fick komma tillbaka dagen efter, det visade sig att bebis mådde bra och fick då se ett tickande hjärta och var sen på ett tidigt ultraljud i vecka 9 blev då förflyttad till vecka 10, nu i vecka 14 i morgon och det är vanligt med blödning i början tycker att du ska kolla om du kan komma till gyn så dom kan se. vilken vecka är du i?

• ballerinakakaoreo

Jag började blöda i 7e veckan och tänkte att jag fått ännu ett missfall, ringde hysteriskt till gynakuten och fick snällt nog komma in samma dag och göra ett ultraljud där det konstaterades att vårt barn levde och att jag hade ett blåmärke på livmodern. Blåmärket uppstod förmodligen för att livmodern växte för fort för jag hade då inte gjort något ansträngande. Nu är jag i v. 28! Be om att få göra ett ultraljud. :) 

Svar på tråden MISSFALL!