• Anonym (Trådstartare)

Varför har kvinnor och män så olika syn på mjukisbyxor?

Varför är det så? Jag har hört många kvinnor som jag träffat säga och sett många kvinnor skriva här att de inte ens skulle kunna gå till affären i mjukisbyxor och att det är fult mm.

Många män däremot har sagt att de älskar att se kvinnor i mjukisbyxor och att det är sexigt och att de hellre föredrar mjukisbyxor än jeans på kvinnor..

• Svar på tråden Varför har kvinnor och män så olika syn på mjukisbyxor?
  • Anonym (Mjukis)
    Anonym (anna) skrev 2019-07-20 01:28:11 följande:

Jag trodde den här tråden skulle handla om något annat. Jag trodde du skulle fråga varför så många tjejer tycker att det är snyggt att klä sig i mjukisbyxor, medan killar ser det som ett absolut no-go att vara klädd så bland folk. Jag känner med andra ord inte alls igen mig i grejen att kvinnor inte ens skulle gå till affären i mjukisbyxor. Finns ju en massa rätt snygga mjukisbrallor och just nu är det väl - om jag inte är helt ute och cyklar - ganska trendigt dessutom. Vad sedan killar tycker om tjejer i mjukisbyxor har jag däremot ingen aning om. 

Själv har jag noll koll på det menar du att det är något speciellt märke på mjukisbyxorna?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Mjukis) skrev 2019-07-20 19:51:40 följande:

Är det leggings och hotpants du menar?

Nej som sagt, vanliga mysbyxor/träningsbyxor. Såna som brukar ha en matchande tröja till (fast de flesta använder ju inte båda delarna samtidigt.
  • Anonym (Mjukis)
    Anonym (Sara) skrev 2019-07-20 19:58:21 följande:
    Nej som sagt, vanliga mysbyxor/träningsbyxor. Såna som brukar ha en matchande tröja till (fast de flesta använder ju inte båda delarna samtidigt.
    Ska det då vara en tröja  som visar magen? 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Mjukis) skrev 2019-07-20 20:01:23 följande:

Ska det då vara en tröja  som visar magen? 

Vadå ska vara? Förstår inte vad du pratar om.

Jag svarade bara i tråden för att jag tyckte att din jämförelse var märklig. Men förstår inte poängen med tråden egentligen. Lämnar den nu.
  • hammarhajen

Jag vet inte hur gammal du är TS?

Men jag har nog aldrig mött någon ordentligt vuxen, säg 30+, som tycker att mjukisbyxor är snyggt. Oavsett om man är kvinna eller man. Däremot är det många som tycker att det är bekvämt och (beroende på byxa!) praktiskt. 

Att man inte vill gå till affären i sådana byxor beror väl oftast på att mjukisbyxor för de allra flesta vuxna är ett hemmaplagg, lite som morgonrock eller pyjamaströja. Man känner sig inte klädd riktigt. 

Samtidigt är väl också de allra flesta vuxna så trygga i sig själva att de går till affären i vad de vill, har sett både mjukisbyxor, byggarbyxor med hål och fläckiga kläder på både kvinnor och män i alla åldrar i butiken. Och även de som nästan alltid handlar snygga och prydliga kan nog svänga in någon gång efter lite mjölk i samband med en tur till tippen med fulaste hemmastädarkläderna på. 

Tror att det kommer ge sig med åren TS! Klä dig i vad du själv vill och försök att tänka bort vad andra tycker. Lovar dig att väldigt, väldigt få människor 30+ fäster någon som helst tanke på vad du har på dig i butiken. 

• Anonym (A)
    hammarhajen skrev 2019-07-21 07:38:11 följande:
    Jag vet inte hur gammal du är TS?

Men jag har nog aldrig mött någon ordentligt vuxen, säg 30+, som tycker att mjukisbyxor är snyggt. Oavsett om man är kvinna eller man. Däremot är det många som tycker att det är bekvämt och (beroende på byxa!) praktiskt. 

Att man inte vill gå till affären i sådana byxor beror väl oftast på att mjukisbyxor för de allra flesta vuxna är ett hemmaplagg, lite som morgonrock eller pyjamaströja. Man känner sig inte klädd riktigt. 

Samtidigt är väl också de allra flesta vuxna så trygga i sig själva att de går till affären i vad de vill, har sett både mjukisbyxor, byggarbyxor med hål och fläckiga kläder på både kvinnor och män i alla åldrar i butiken. Och även de som nästan alltid handlar snygga och prydliga kan nog svänga in någon gång efter lite mjölk i samband med en tur till tippen med fulaste hemmastädarkläderna på. 

Tror att det kommer ge sig med åren TS! Klä dig i vad du själv vill och försök att tänka bort vad andra tycker. Lovar dig att väldigt, väldigt få människor 30+ fäster någon som helst tanke på vad du har på dig i butiken. 
    Håller med
  • Tom Araya
    Anonym (Trådstartare) skrev 2019-07-19 20:37:14 följande:

Varför är det så? Jag har hört många kvinnor som jag träffat säga och sett många kvinnor skriva här att de inte ens skulle kunna gå till affären i mjukisbyxor och att det är fult mm.

Många män däremot har sagt att de älskar att se kvinnor i mjukisbyxor och att det är sexigt och att de hellre föredrar mjukisbyxor än jeans på kvinnor..

Men det du skriver säger ju inget om när och var det är okej.

Jag själv går inte till närbutiken i mjukisbyxor. Till tvättstugan på sin höjd.
    Hemma har jag det dock ofta och när jag bodde på landet kunde jag ha det även ute på tomten.

För mig är det helt okej att hon gör lika.

Det är inte snyggt, det är ingen bra stil, men det är bekvämt och en sexig kvinna kan vara klädd nästa hur som helst utan att helt förora sin attraktion i mina ögon.
  • Anonym (Olika)

Alla människor har olika åsikter om mjukisbyxor så det är svårt att ge ett rakt svar som ska passa in på alla kvinnor och män.

Man kan använda sig av statistik men statistik i sådana fall bryr sig oftast inte om att alla människor har olika uppfattningar och åsikter.

Åsikts baserad Statistik används oftast till att falskt manipulera siffrorna så att de styrker ens egna åsikter, vilket blir fel om man sedan säger att var tredje person i Sverige tycker om att ha på sig mjukisbyxor och se andra i mjukisbyxor.

Det blir fel eftersom att vi alla har olika åsikter.

Det blir extra svårt när vissa typer av åsikter är något som tenderar att utvecklas och förändras över tid.

Att säga att alla kvinnor tänker o tycker lika är lika fel som att säga att alla män tänker o tycker lika.

• Anonym (OK)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2019-07-19 21:11:02 följande:
    Jag tycker inte att formerna syns mer när man har mjukisbyxor, snarare tvärtom. Och enligt kvinnorna som avskyr mjukisar så syns inte formerna lika bra i mjukisar.
    Varför älskar då män att kvinnor har dem på sig?
  • Anonym (J)

Min man vägrar gå utanför dörren i mjukisbyxor. Inte ens hela har han det, utan jeans. Han anser det sunkigt. 

Förut kunde jag gå ute i mjukisbyxor hela tiden men nu har min syn på det förändrats. Om jag ska så är det sent på kvällen för att åka och köpa chips eller godis en söndag eller så. Men aldrig mitt på dagen en vardag.  

• Anonym (J)
    Anonym (OK) skrev 2024-11-07 12:52:31 följande:
    Varför älskar då män att kvinnor har dem på sig?
    Långt ifrån alla 
  • Anonym (J)

Jag tycker dock att man ska Kunna gå ut i mjukisar. Inte bry sig om någon tycker det är synligt. Han har en aning dåligt självförtroende.

Svar på tråden Varför har kvinnor och män så olika syn på mjukisbyxor?