• Anonym (TS)

    Varför hata på Greta Thunberg?

    Förstår inte. Känns som att det finns så många människor som stör sig på något så fort hon öppnar munnen och jag ser ständigt instagramkonton som skriver inlägg där de gör narr av henne. Idag på bussen hörde jag två tonårspojkar som sa att det märks att hon har Aspergers för hon är så dryg.

    ?Hon får ju mer uppmärksamhet än hon förtjänar? ?Hon gör inget annat än att prata? verkar vara argument som folk använder, men svider det så mycket att hon uppmärksammas? Och de som klagar, gör de något för klimatet eller klimatdiskussionen överhuvudtaget?

    Hur kan en 16-årig flicka som pratar om klimatproblem vara så provocerande för vissa?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-30 22:39
    Hata*, inte hata på <3

  • Svar på tråden Varför hata på Greta Thunberg?
  • Miss Skywalker
    klyban skrev 2023-02-15 02:16:37 följande:

    Vem är denna "hennes" som har en "störd verklighetsuppfattning"?
    Det är trots allt du som skrev det.


     


    Och du har INTE förklarat "störd" och vem denna "hennes störda verklighetsuppfattning", för där har du ett namn, jag trodde det var Greta, men om inte Greta, så vem är det du åsyftar?
    Varför jag ställer frågorna, det är för du inte ens har ett svar på vad du har skrivit och menar.


     


    Kanske du inte ska lägga så mycket tid på min person, och istället förklara detta inlägget istället.
    För du gör åttor för att inte göra detta, och det gör os alla bara mer och mer övertygad om att det var ett riktig elakt inlägg du skrev och att du nu är generad över att berätta vilka dessa är.


     


    En sak vi vet om, hennes är inte jag, då alla vet jag är en man.
    Så vem är det som är "störd....."????????????????????????????????
    (ps, jag förstår detta är jobbigt för dig och med tanke på du skrev något så otroligt elakt mot någon, och vi alla förstår du inte vill förklara dig pga detta ds.)


    Du pratar om vi och oss hela tiden. Vilka är det? 


    Det här börjar bli tjatigt.. Jag har redan förklarat vilka och vad jag syftat på med idioterna och störd flera gånger, eftersom det var så otydligt för dig. Men det går ju inte in. 

  • klyban
    Miss Skywalker skrev 2023-02-15 09:45:33 följande:

    Du pratar om vi och oss hela tiden. Vilka är det? 


    Det här börjar bli tjatigt.. Jag har redan förklarat vilka och vad jag syftat på med idioterna och störd flera gånger, eftersom det var så otydligt för dig. Men det går ju inte in. 


    Men är denna kvinna som är "störd"?
    Och vilka är dessa "idioter" du pratar om kopplat till denna kvinna?


     Så kan du förklara hur något ska gå in, som du vägrar svara på?
    Vi alla undrar vad du menar med "idioter" och "störd...", men nått är fel inser man, men vad.


    Miss Skywalker skrev 2023-02-12 17:38:09 följande:
    Det enda som är provocerande är att en massa idioter bekräftar hennes störda verklighetsuppfattning. 

    Visst är det intressant du springer ifrån detta inlägget.

    Vilka är dess massa "idioter", vilken kvinna har en"störd" verklighetsuppfattning(för hennes är singular.)?


     


    Detta är ditt inlägg du vet, ta ansvar för det.
    För just nu verkar som du skäms över inlägget och med tanke du inte vill veta av vad du skriver där.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Miss Skywalker
    klyban skrev 2023-02-15 14:42:29 följande:

    Men är denna kvinna som är "störd"?
    Och vilka är dessa "idioter" du pratar om kopplat till denna kvinna?


     Så kan du förklara hur något ska gå in, som du vägrar svara på?
    Vi alla undrar vad du menar med "idioter" och "störd...", men nått är fel inser man, men vad.


    Miss Skywalker skrev 2023-02-12 17:38:09 följande:
    Det enda som är provocerande är att en massa idioter bekräftar hennes störda verklighetsuppfattning. 

    Visst är det intressant du springer ifrån detta inlägget.

    Vilka är dess massa "idioter", vilken kvinna har en"störd" verklighetsuppfattning(för hennes är singular.)?


     


    Detta är ditt inlägg du vet, ta ansvar för det.
    För just nu verkar som du skäms över inlägget och med tanke du inte vill veta av vad du skriver där.


    Miss Skywalker skrev 2023-02-15 01:04:00 följande:
    Då tar vi det en gång till..

    Som jag skrivit tidigare så kan du uppenbarligen inte skilja på person och verklighetsuppfattning. HenneS betyder alltså inte hon. Lika lite som henneS katt. Förstår du nu? Du har problem med svenska grammatiken. 

    Idioterna är de som helgonförklarar Greta. Greta själv tycker jag mer synd om.

    Vi alla? 
    Felet är uppenbarligen att du också har problem med minnet. Eftersom jag redan svarat flera ggr citerar jag mitt tidigare svar som redan då var en upprepning..

    Det blir lite komiskt när du pratar om att springa ifrån och ta ansvar när det är du som inte fattar. Du verkar ha fastnat i en loop. Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig mer.
  • klyban
    Miss Skywalker skrev 2023-02-15 17:20:12 följande:

    Vi alla? 
    Felet är uppenbarligen att du också har problem med minnet. Eftersom jag redan svarat flera ggr citerar jag mitt tidigare svar som redan då var en upprepning..

    Det blir lite komiskt när du pratar om att springa ifrån och ta ansvar när det är du som inte fattar. Du verkar ha fastnat i en loop. Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig mer.

    Ja, jag har fastna i denna loop och där du vägrar berätta vilka "idioter" är och vem det är som är "störd", för som du ser så existerar inget svar på vem det är som har "störd" verklighetsuppfattning.


     


    Det som är talande är att du vägrar sakligt diskuterar med mig, det berättar att du med att du fortsätter med denna osaklighet, normalt drar du bara när saklighet kommer på bordet.
    Det berättar nått för oss alla.


    Miss Skywalker skrev 2023-02-12 17:38:09 följande:
    Det enda som är provocerande är att en massa idioter bekräftar hennes störda verklighetsuppfattning. 

    Okey, vem är alla dessa "idioter"?
    Och vem är har "störd" verklighetsuppfattning?


     


    Visst du sagt helgonförklarar är "idioter", men dom få, vad ska de berätta?
    Men vem singular är i hennes vem denna peson är som har en "störd" verklighetsuppfattning, där är det en gåta.


     


    Jag kommit fram till du ångrade ditt inlägg, men hoppas nu ingen ska märka detta.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Miss Skywalker
    klyban skrev 2023-02-15 17:47:16 följande:

    Ja, jag har fastna i denna loop och där du vägrar berätta vilka "idioter" är och vem det är som är "störd", för som du ser så existerar inget svar på vem det är som har "störd" verklighetsuppfattning.


     


    Det som är talande är att du vägrar sakligt diskuterar med mig, det berättar att du med att du fortsätter med denna osaklighet, normalt drar du bara när saklighet kommer på bordet.
    Det berättar nått för oss alla.


    Miss Skywalker skrev 2023-02-12 17:38:09 följande:
    Det enda som är provocerande är att en massa idioter bekräftar hennes störda verklighetsuppfattning. 

    Okey, vem är alla dessa "idioter"?
    Och vem är har "störd" verklighetsuppfattning?


     


    Visst du sagt helgonförklarar är "idioter", men dom få, vad ska de berätta?
    Men vem singular är i hennes vem denna peson är som har en "störd" verklighetsuppfattning, där är det en gåta.


     


    Jag kommit fram till du ångrade ditt inlägg, men hoppas nu ingen ska märka detta.


    Varför skulle jag ångra ett inlägg jag upprepat flera ggr? 

    Du har uppenbarligen problem med din slutledningsförmåga.

  • klyban
    Miss Skywalker skrev 2023-02-15 18:29:15 följande:

    Varför skulle jag ångra ett inlägg jag upprepat flera ggr? 

    Du har uppenbarligen problem med din slutledningsförmåga.


    Vem är det som är "störd"?
    Som är en helt obesvarad fråga, varför skriver du ett inlägg som du inte står för.
    För du lägger all kraft på försvar, kanske du inte skulle skrivit "idioter" och "störda", jag förstod direkt att du inte kunde leverera detta och det gör mig direkt frågande varför du skriver saker du inte står för.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Miss Skywalker
    klyban skrev 2023-02-15 18:33:23 följande:

    Vem är det som är "störd"?
    Som är en helt obesvarad fråga, varför skriver du ett inlägg som du inte står för.
    För du lägger all kraft på försvar, kanske du inte skulle skrivit "idioter" och "störda", jag förstod direkt att du inte kunde leverera detta och det gör mig direkt frågande varför du skriver saker du inte står för.


    Varför hittar du på en massa skit? 

    Rätt stor skillnad på att försöka förklara för någon som inte fattar och försvara.


     

  • Anonym (L)
    Miss Skywalker skrev 2023-02-15 19:33:56 följande:

    Varför hittar du på en massa skit? 

    Rätt stor skillnad på att försöka förklara för någon som inte fattar och försvara.


     


    Släpp ingen idé personen ältar om och om igen, tappert försök dock och tack för att du säger det som andra tänker men inte orkar. Ha en fin dag och prioritera vad som ger tar energi du också annars kommer ni hålla på i evighetslånga diskussioner vilket blir poänglöst med en aspi. Heja dig!
  • klyban
    Miss Skywalker skrev 2023-02-15 19:33:56 följande:

    Varför hittar du på en massa skit? 

    Rätt stor skillnad på att försöka förklara för någon som inte fattar och försvara.


     


    Om vi nu leker med tanken att någon helgonförklarar Greta och att du kallar dessa för "idioter", men vilka är dessa?
    Och vad ska du säga med så få?
    Och vem svarade du ens som hade helgonförklarat?
    Undrar ärligt, då jag inte sett någon sådan på mycket länge.

    Sen när det kommer till "...hennes störda verklighetsuppfattning" så kvarstår frågan om vem som denna "hennes" är, är det Greta?
    För det intressanta i det du skriver, det är att du säger helgonförklarar Greta(Och dessa är idioterna.)
    Sen kommer mer ord i SAMMA MENING, som då säger "...idioter bekräftar hennes störda verklighetsuppfattning.".


     


    SÅ antingen pratar du inte om Greta alls att hon blir heligförklarad av "idioter", för om du gör, så är Greta även med på slutet.
    Är det vanligt att du börjar prata om andra personer i samma mening och utan att berätta?
    Och sen om man ska gå sakligt om vad Greta säger, så är hennes absoluta huvudbudskap att lyssna på forskarna, och man får hoppas att det inte är dessa det är du avser.


    Anonym (L) skrev 2023-02-16 13:05:21 följande:
    Släpp ingen idé personen ältar om och om igen, tappert försök dock och tack för att du säger det som andra tänker men inte orkar. Ha en fin dag och prioritera vad som ger tar energi du också annars kommer ni hålla på i evighetslånga diskussioner vilket blir poänglöst med en aspi. Heja dig!

    Kan du tolka texten då åt oss?


    För om man ska gå på vad som sagts nu, så kommer vi inte längre än så här, utan att helt slakta meningen.
    "Det enda som är provocerande är att en massa idioter(Som helgonförklarar Greta) bekräftar hennes störda verklighetsuppfattning."
    (Tillägg, det inom parentes är vad som kom fram senare, och JAG lagt till för tydliggöra, märk väl, jag säger inte att det är skrivet så från början, utan just förklaringen är att "idioterna" var de som helgonförklarar Greta.)

    Och Greta har en verklighetsuppfattning att vi ska lyssna på forskare, och den delen är ju saklig forskning, som idag uppfylls och här står Exxon-Mobiles forskning ut de gjorde.
    För det låter ju som att Greta är saklig, eller är du av en annan tanke?


    Och denna gången inte ad hominem kanske, för då pratar du om person och inte sak längre.
    Och min  person är det mest irrelevanta man kan hitta här.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • BaraLillaJag84

    Hon är en marionett som offrats för vuxnas sjuka idéer. Hon vet tydligen bättre än forskare och vetenskapsmän. Och människor lägger sig helt platt, utan minsta källgranskning.
    Hela spektaklet gör att man skäms över att vara människa!
    Förstå om ett barn skulle skolka från skolan, sätta sig utanför Riksdagen med ett plakat "Utvisa kriminella invandrare!". Hade denne blivit lika helgonförklarad...? Och då ligger det mer i det budskapet än att jorden går under om 5 år.
    Sen är det ju inte Gretas fel att hon skulle kunna hävda att jorden är platt och hennes patetiska följarskara skulle svälja det med hull och hår och gå över lik för att försvara henne.
    Hela Cirkus Greta är bara tragisk och ett hemskt hyckleri!

  • klyban
    BaraLillaJag84 skrev 2023-03-15 21:21:09 följande:
    Hon är en marionett som offrats för vuxnas sjuka idéer. Hon vet tydligen bättre än forskare och vetenskapsmän. Och människor lägger sig helt platt, utan minsta källgranskning.
    Hela spektaklet gör att man skäms över att vara människa!
    Förstå om ett barn skulle skolka från skolan, sätta sig utanför Riksdagen med ett plakat "Utvisa kriminella invandrare!". Hade denne blivit lika helgonförklarad...? Och då ligger det mer i det budskapet än att jorden går under om 5 år.
    Sen är det ju inte Gretas fel att hon skulle kunna hävda att jorden är platt och hennes patetiska följarskara skulle svälja det med hull och hår och gå över lik för att försvara henne.
    Hela Cirkus Greta är bara tragisk och ett hemskt hyckleri!

    Lilla du, Greta säger lyssna på forskarna, och där föll hela din text som ett korthus Solig
    Vill du försöka igen och denna gången få det korrekt?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför hata på Greta Thunberg?