• Anonym (Mum2be)

Namnet Vanessa

Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Namnet Vanessa
  • trollhona

Inte alls en personlig favorit. Namnet är ok men jag upplever det som lite vekt och "prinsessaktigt".
    Bara min egen subjektiva tolkning. Tycker du om namnet sa du välja det, oavsett vad FL tycker.

• Kusinen

Är inte så förtjust i det namnet, känns lite hårt och av nån anledning 80-tal.

• Anonym (Mum2be)
    trollhona skrev 2019-08-07 03:35:11 följande:

Inte alls en personlig favorit. Namnet är ok men jag upplever det som lite vekt och "prinsessaktigt".

Bara min egen subjektiva tolkning. Tycker du om namnet sa du välja det, oavsett vad FL tycker.

Ska välja det. Men frågar bara för att det är kul att se vad folk här tycker.
  • Anonym (-)

Inte mitt favvonamn. Men mitt favvonamn ogillas av många andra, såå...

Ta det du gillar och skit i vad alla andra tycker.

• Xenia
    Anonym (Butterfly) skrev 2019-08-06 22:28:50 följande:

Älskar det. Min svägerska heter så (ej svensk, anglosaxisk). Betyder fjäril

Nja, det betyder inte "fjäril", det är namnet på ett släkte av fjärilar.

Ursprungligen skapades namnet av författaren Jonathan Swift efter hans  älskarinna Esther Vanhomrigh. Se här:  https://en.wikipedia.org/wiki/Esther_Vanhomrigh

On topic så tycker jag det är ett fint namn även om det låter väldigt amerikanskt. Det är iaf lätt att uttala och stava till på svenska. Nessa/n låter gulligt som efternamn.

Jag tycker det låter sött och kvinnligt, samma stil som Melissa. Om det låter för sött är en smaksak.
  • Xenia
    Xenia skrev 2019-08-08 22:58:45 följande:
    ---
    On topic så tycker jag det är ett fint namn även om det låter väldigt amerikanskt. Det är iaf lätt att uttala och stava till på svenska. Nessa/n låter gulligt som efternamn.

Jag tycker det låter sött och kvinnligt, samma stil som Melissa. Om det låter för sött är en smaksak.
    Nessa/n som smeknamn!
  • trollhona
    Anonym (Mum2be) skrev 2019-08-07 18:18:49 följande:
    Ska välja det. Men frågar bara för att det är kul att se vad folk här tycker.
    Då ska vi härmed säga grattis till namnvalet, att bestämma sig för ett namn är inte alltid det lättaste.Glad Hoppas du får en lindrig förlossning och att allt går bra.
  • Anonym (Mum2be)
    trollhona skrev 2019-08-09 00:26:31 följande:

Då ska vi härmed säga grattis till namnvalet, att bestämma sig för ett namn är inte alltid det lättaste. Hoppas du får en lindrig förlossning och att allt går bra.

Tack så mycket!
Svar på tråden Namnet Vanessa