• Dilara93

    Vilket namn är finast?

    Kommentera gärna om ni tror det finns risk att barnet blir retat för ett av namnen.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn är finast?
  • Stuppis1

    Jag tycker att Samuel och Emanuel är jättevackra namn! Alla namn är fina och jag tror inte att barnet riskerar att retas pga något av namnen. Röstade på Samuel men tycker egentligen lika bra om Emanuel. Philip och Elias på delad tredjeplats och Lucas sist även om det också är fint.

  • Kusinen

    Jag tycker om alla namnen förutom Elias som jag är lite trött på. Röstade på Emanuel, tucker det är klart finast av dessa fina namn.

  • Mint

    Philip är min favorit; men alla namnen är fina. Kanske är Emanuel lite konstigt och tillrättalagt på något sätt? Men jag tror inte ett barn skulle bli retad på grund av namnet, det är ändå så stor spridning på barns namn nu för tiden.

    Lucas kommer tvåa för mig, superfint! Även om jag personligen föredrar stavningen med k.

  • fluu

    Alla namnen är bra och gångbara. Alla namnen är vanliga och enkla och ingenting att använda mobbning. Samuel är in favorit.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona

    Lucas eller Emanuel av dem föredrar jag personligen. Även Philip är fint.
    Det är inget fel på de andra heller, 

  • Xenia

    Jag röstade på Elias, som jag tycker är jättefint. Gillar egentligen Emanuel lika mycket men det är väl långt, blir definitivt ett smeknamn (Manne?).

    Alla namnen är klassiska namn. 

  • DenNamnbitne

    Alla namn riskerar att bli offer för mobbare, eller tja inte namnen, utan bärarna. Dock gillar ju mobbare att anmärka på sånt som sticker ut, och dessa namn är ju såpass klassiska att de inte direkt sticker ut.

    Alla är fina. Jag gillar dem i denna ordning:

    Samuel är finast: klassiskt, vackert och ståtligt
    Filip - Är också vackert, med Ph blir det dock rätt fult, namnet i sig är tjusigt
    Elias - Ett namn med finess men lite för trendigt
    Lukas - Också för trendigt, men fint det med
    Emanuel - Lite för vekt, men tjusigt det med

  • Dilara93

    [quote=79869101][quote-nick]Nandez skrev 2019-08-31 15:03:08 följande:[/quote-nick]Vilket namn blev det?[/

    Tack allihopa!

    Det blev Philip.

  • trollhona
    Dilara93 skrev 2019-09-04 12:19:44 följande:

    [quote=79869101][quote-nick]Nandez skrev 2019-08-31 15:03:08 följande:[/quote-nick]Vilket namn blev det?[/

    Tack allihopa!

    Det blev Philip.


    Jättefint. Stort grattis och hoppas att förlossningen gick bra.
Svar på tråden Vilket namn är finast?