• Anonym

    Namnet Mensur

    Vsd tycker ni om namnet Mensur?

  • Svar på tråden Namnet Mensur
  • Anonym (A))
    Anonym skrev 2019-08-27 18:59:02 följande:
    Det är ett namn från mitt land
    Då hade det ju varit lämpligt att skriva det i din trådstart. Vilket land?
  • Anonym
    Anonym (A)) skrev 2019-08-27 19:02:36 följande:

    Då hade det ju varit lämpligt att skriva det i din trådstart. Vilket land?


    Kosovo. Trodde ni visste
  • Anonym (Absolut inte)

    Mensur.. Alla skulle uttala det Men sur eller Mens ur

    Det borde inte ens vara okej i Sverige att heta så.

  • Anonym (A))
    Anonym skrev 2019-08-27 19:03:54 följande:
    Kosovo. Trodde ni visste
    Hur ska vi veta det?
  • Anonym
    Anonym (A)) skrev 2019-08-27 19:36:58 följande:

    Hur ska vi veta det?


    För det är vanligt i mitt land
  • Tappadstekspade

    Ska barnet bo i Kosovo? Annars fattar jag inte varför man vill ge ett barn som ska bo i Sverige ett namn som används i Kosovo.

  • Anonym
    Tappadstekspade skrev 2019-08-27 19:46:19 följande:

    Ska barnet bo i Kosovo? Annars fattar jag inte varför man vill ge ett barn som ska bo i Sverige ett namn som används i Kosovo.


    Men vi är där ifrån varför ska vi ge svensk namn?
  • Tappadstekspade
    Anonym skrev 2019-08-27 19:47:39 följande:

    Men vi är där ifrån varför ska vi ge svensk namn?


    FÖR ATT BARNET SKA BO I SVERIGE. Varför gör ni det inte lättare för ert barn att smälta in i landet? Varför gör ni tvärtemot vad statistiken visar är det bästa för att nå framgång i landet? Någon som har ett svenskklingande namn har större framgång i jobbsökande, får bättre vård, bättre betyg osv. Varför vill ni inte skapa bra förutsättningar för ert barn i landet där det ska leva? Fattar inte detta!
  • Anonym
    Tappadstekspade skrev 2019-08-27 19:58:16 följande:

    FÖR ATT BARNET SKA BO I SVERIGE. Varför gör ni det inte lättare för ert barn att smälta in i landet? Varför gör ni tvärtemot vad statistiken visar är det bästa för att nå framgång i landet? Någon som har ett svenskklingande namn har större framgång i jobbsökande, får bättre vård, bättre betyg osv. Varför vill ni inte skapa bra förutsättningar för ert barn i landet där det ska leva? Fattar inte detta!


    Svensk namn är inte fint.
  • Tappadstekspade
    Anonym skrev 2019-08-27 20:00:49 följande:

    Svensk namn är inte fint.


    Ja det är ju bättre att ungen har ett fint kosovoalbanskt namn än får ett framgångsrikt liv. Haha! Troll.
  • Walker90

    Inget fint namn i Sverige. Ungen lär bli retad för att den heter mens...

  • Anonym (EA)
    Anonym skrev 2019-08-27 19:47:39 följande:

    Men vi är där ifrån varför ska vi ge svensk namn?


    Det är jättefint att ge ert barn ett namn från Kosovo, men när namnet har en sån otrolig oklädsam betydelse på svenska bör man välja något annat namn. För barnets skull. Det finns säkert tusentals namn från Kosovo, välj ett som inte är det samma som blod från underlivet....
  • Anonym (EA)
    Anonym skrev 2019-08-27 19:47:39 följande:

    Men vi är där ifrån varför ska vi ge svensk namn?


    Det är jättefint att ge ert barn ett namn från Kosovo, men när namnet har en sån otrolig oklädsam betydelse på svenska bör man välja något annat namn. För barnets skull. Det finns säkert tusentals namn från Kosovo, välj ett som inte är det samma som blod från underlivet....
  • Anonym (A)

    Läser det som mens-ur, alltså en klocka som är till för att se när mensen kommer. Tror att ett annat namn blir bättre. :)

  • FuckGoggleAskMe

    Jag har varit i Kosova, tyckte verkligen om det. Men, jag tror att det finns finare namn (från Kosova) ni kan ge barnet, och som kanske passar bättre in i Sverige.

Svar på tråden Namnet Mensur