SVERIGE OM 20 ÅR
Hur tror ni att Sverige kommer se ut om cirka 20 år?
Hur tror ni att Sverige kommer se ut om cirka 20 år?
Jo men jag svara alla som påstår att sverige skulle vara så hemskt nu. För det är bättre än tidigare och följer trenden då kan man anta att våld och annat minskar ännu mer. Det enda som skapar problem är högersvängen som vi gjort.
Ok men då bor du i ett av dom få utsatta områdena. Vi har en massa invandrare även här men det är inga problem dom kommer in i samhället och börjar jobba eller startar eget. Inte mycket till kriminalitet. Visst droger förekommer men det gjorde det förr också det är inget nytt. För övrigt vad är det för konstigt med 25 åringar som inte haft jobb och som kör bil. Jag hade bil bara några månader efter att jag tog körkort utan att jag hade haft jobb faktum är att här skaffade dom flesta bil samtidigt som dom tog kortet. En del till och med innan. Och återigen statistiken visar att dom flesta i Sverige lever i ett säkrare samhälle.
Om bara Stefan Löfven och Socialdemokraterna får fortsätta arbeta vidare med sin vision så ser de närmsta årens utveckling mycket positiv ut. Att statistiken ibland visar på fler brott beror helt enkelt på att fler vågar att anmäla om de blir utsatta, vilket är positivt.
För övrigt kan jag tipsa om den utmärkta tråden "En käftsmäll till undergångsprofeterna" där ni kan få det svart på vitt att vårt land är på rätt väg. Sen förstår jag att SD-svansen har allt att vinna på att framställa landet i så dålig dager som möjligt. Underligt av folk som påstår sig älska landet.
Om bara Stefan Löfven och Socialdemokraterna får fortsätta arbeta vidare med sin vision så ser de närmsta årens utveckling mycket positiv ut. Att statistiken ibland visar på fler brott beror helt enkelt på att fler vågar att anmäla om de blir utsatta, vilket är positivt.
För övrigt kan jag tipsa om den utmärkta tråden "En käftsmäll till undergångsprofeterna" där ni kan få det svart på vitt att vårt land är på rätt väg. Sen förstår jag att SD-svansen har allt att vinna på att framställa landet i så dålig dager som möjligt. Underligt av folk som påstår sig älska landet.
Under årets första åtta månader har 295 anmälningar om allvarligt fysiskt våld i grund- och gymnasieskolan kommit in, en ökning med 28 procent på ett år.
Över 70 procent av anmälningarna handlar om elever som brukat våld mot lärare och annan skolpersonal. I flera fall har liknande våld skett tidigare, ibland även regelbundet.
Anmälningarna beskriver hur lärare blir skallade, fått hår bortslitet, tänder utslagna, örfilar och knytnävsslag. En gravid pedagog blir knuffad i magen så att hon får missfall.
Åren 2012?2016 nästan fördubblades anmälningarna om fysiskt våld i grund- och gymnasieskolan ? från 230 till 425, enligt DN.