Inlägg från: Anonym (ångermanlänning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ångermanlänning)

SVERIGE OM 20 ÅR

Kul med alla som klagar på Sverige och skriver att dom ska flytta. Blir kul att se vilka länder som dom ska flytta till som är så mycket bättre.

Anonym (Usch) skrev 2019-09-01 23:36:35 följande:
    Danmark Kanske?
    I stort sett samma dom har lika hög skatt. Rätt lika sjukvård m.m. Dom har lite osäkrare anställningar och lite mer främlingsfientlighet. Men det är inte så stor skillnad på Danmark och Sverige. Och man måste dessutom stå ut med att alla pratar som om dom är skitfulla.
    Anonym (Usch) skrev 2019-09-01 23:52:52 följande:
    Det är det visst, de har tuffare straff och fler utvisningar för kriminella.
    Och hårdare straff har inte fungerat i något land hittils. Usa har bland dom hårdaste straffen och fortfarande extremt mycket kriminalitet. Utvisning har dom flesta länder. Att inte alla som begår brott blir utvisade beror på att vi skrivit på konventioner som gör att vi inte kan utvisa till länder där dom riskerar att dödas eller torteras. Sen om ditt största problem med Sverige är brottslingar då är det bara att flytta från den stökiga förort som du bor i för i övriga landet har våld och annat gått ner. Förövrigt har Danmark en massa kriminallitet och skit det är bla därifrån mycket av knarket som kommer in i Sverige kommer ifrån.
    Anonym (Usch) skrev 2019-09-02 00:21:00 följande:
    Jag bor inte i en förort. "Våld och annat gått ner" nej, det har det verkligen inte gjort. Det blir värre och värre och senast för några dagar sedan gick politiker ut med att gängkriminaliteten "vunnit" över samhället.

Varför tror du det pratas så mycket om olika sätt för att stoppa den ökade kriminaliteten och kriminella gäng?
    Jag kollar på fakta och statistik och inte på rubriker. I princip det mesta våldet har gått ner. Det som har gått upp är våldet mellan dom kriminella. Är du kriminell annars är risken att du råkar ut för det väldigt liten. Sen har jag ett enkelt svar om varför det pratas mycket om stoppa gängen nu det är för att det skrivs mycket om det och för att sådan som du skiter i brallan och tror att hela landet håller på att gå under och det går att vinna röster på sådana som dig. Men våld med gäng har förekommit förr och kommer gå upp och ner. Det var rätt så livat på 90 talet också då mc gängen sköt med pskott mot varandra och när militärligen gick in i samhällen med Ak5 och kulspruta och höll hela samhällen i schack. Och när nynazister begick flera terrorattentat. Men sånt tycks folk ha glömt helt.
    Anonym (Usch) skrev 2019-09-02 00:41:48 följande:
    Jag kollar också på fakta och statistik. Men tråden handlar om hur vi tror Sverige ser ut om 20 år inte hur Sverige såg ut på 90-talet.
    Jo men jag svara alla som påstår att sverige skulle vara så hemskt nu. För det är bättre än tidigare och följer trenden då kan man anta att våld och annat minskar ännu mer. Det enda som skapar problem är högersvängen som vi gjort. 
    Anonym (Migranten) skrev 2019-09-02 01:01:12 följande:
    Det är möjligt att Ångermanland är lugnare, men flyttar du till en lite större stad söderöver så möter du ett samhälle i snabb förändring. Områden där inte ens hälften av de arbetsföra har en anställning, där folk inte polisanmäler pga rädsla för repressalier. Där de skötsamma helst håller sig inne. Där knarkhandeln sker öppet, och 25-åringar som aldrig haft ett jobb ändå kör bilar för halvmiljonen.

I min stad lever en femtedel av ungdomarna i hederskultur.

Det är ett samhälle långt ifrån det vi hade för 30 år sedan. Försöker jag blicka 20 år framåt så blir jag bara ledsen.
    Ok men då bor du i ett av dom få utsatta områdena. Vi har en massa invandrare även här men det är inga problem dom kommer in i samhället och börjar jobba eller startar eget. Inte mycket till kriminalitet. Visst droger förekommer men det gjorde det förr också det är inget nytt. För övrigt vad är det för konstigt med 25 åringar som inte haft jobb och som kör bil. Jag hade bil bara några månader efter att jag tog körkort utan att jag hade haft jobb faktum är att här skaffade dom flesta bil samtidigt som dom tog kortet. En del till och med innan. Och återigen statistiken visar att dom flesta i Sverige lever i ett säkrare samhälle. 
    Anonym (Svea) skrev 2019-09-02 08:40:17 följande:
    Du menar väl inte att Aftonbladet (en oberoende socialdemokratisk tidning) skulle gå SD.s ärende? Det verkar föga troligt anser jag. 
     En tidning som vill tjäna pengar. Våld säljer lösnummer. Bara för att det skrivs mer om det gör det inte våldsammare.
    Anonym (Migranten) skrev 2019-09-02 10:21:45 följande:
    Då kan du ge oss statistiken för våldtäkter och gärna gruppvåldtäkter specificerat, för de senaste 50 åren.

Antalet skjutningar för samma tidsperiod vore även det intressant.
    Visst men ska man titta på statistik som rör våldtäkter då måste man även se på andra parametrar. Tex mycket som man kan döma till våldtäkt för nu var inte ens olagligt på 80 talet. Satte någon på en tjej tex som var full och inte kunde göra motstånd då kom dom undan förr. Och gruppvåldtäkt tror du någon ens ville anmäla att dom hade blivit utsatt för det på den tiden. För det första hade det sällan lett till dom och kvinnan hade blivit utpekad som hora. Men gruppvåldtäkter skedde även då. Stieg Larsson tex som skrev milleniumböckerna ska ha haft dåligt samvete eftersom han hade sett på när hans kompisar våldtog en tjej. Sen ska vi ta skjutningar så har jag redan skrivit att våld mellan gäng har ökat. Men det är få icke gängmedlemmar som blir skjutna. Har varit några fall nu men i stort sett ger dom sig på andra kriminella. Det är ett problem men dom flesta i Sverige kommer aldrig råka ut för något. På 90 talet då kunde alla råka ut för bankrånare som sköt vilt. Sluta leva i drömmen om att det var så mycket bättre förr.
Svar på tråden SVERIGE OM 20 ÅR