• Solsken86

    Namn till Matteos lillebror ?

    Väntar lillebror i december och vi har verkligen inga förslag till namn. Storebror heter Matteo, vad kan tänkas passa ihop med det?

    Skulle vara SÅ tacksam för förslag och idéer! ??

  • Svar på tråden Namn till Matteos lillebror ?
  • LoveRain

    Matteo/Matheo ligger på plats 28 bland de mest populära namn att ge sin son år 2018. Året innan låg det på plats 41 så det blir mer populärt.

    Vill du ha ett namn som är ungefär lila vanligt bland nyfödda så är namn som Adrian, Benjamin och Gabriel ungefär lika populära som Matteo och passar fint ihop.

  • trollhona
    Solsken86 skrev 2019-09-18 19:21:38 följande:

    Väntar lillebror i december och vi har verkligen inga förslag till namn. Storebror heter Matteo, vad kan tänkas passa ihop med det?

    Skulle vara SÅ tacksam för förslag och idéer! ??


    Namn som har lite samma klang är:
    Gabriel, Nikodemus, Caspian, Adrian, Julian, Leon, Lowe, Dante


  • Anonym (Lyykke)
    Vad har du för preferenser? Jag tänker att Matheo har lite religiös koppling så vill du att namnen ska matcha kan ju det vara en sorts ledstjärna. Ex att det passar bättre ihop med David som är bibliskt snarare än något latinskt som Cesar.

    David
    Hannes
    Simon
    Isak
    Gabriel
    Rafael
    Uriel
  • GGN
    Anonym (N) skrev 2019-09-18 23:23:45 följande:

    Måste syskonens namn verkligen matcha? Gör ditt och din mans det? Ditt och dina syskons? Tänk fritt utan att binda upp det på vad det ena barnet redan heter är mitt heta tips!


    Håller med!
  • MaaxMaax

    Matteo och..

    Ossian
    Casper
    Tiago
    Cesar
    Hannes
    Amos
    Nelio
    Benjamin
    Josef
    Simon
    Isac
    Tristan
    Vicent
    Gabriel
    Rafael
    Rufus
    Joel


    Simul Justus et Peccator
  • hammarhajen

    Jag skulle välja det namn jag tyckte mest om, inte det som passade till syskonet. 

    Det är ju först och främst inte "Matteos bror" som ska födas, utan en egen person som kommer leva större delen av sitt liv på annat håll än sin bror.

Svar på tråden Namn till Matteos lillebror ?