• Anonym (Förvirrad)

Få tillbaks ex, hur

Träffade en kille i ca 4-5 månader? Det var ganska seriöst och vi träffades ofta då han inte var borta på jobb, jag träffade även hans vänner.

Det hände saker, från mitt men mestadels hans håll, inom familjen. Vilket gjorde att det blev skakigt. Jag blev tyvärr ganska påverkad då vi då hade träffats i ca 3 månader? Men vi hade fortfarande inte kommit fram till vad vi var. Jag frågade en gång, han sa att han tyckte om mig mkt men att han har svårt för känslor.

Saker inom hans familj blev värre, jag började även må dåligt, han behövde tid vilket jag gav han men han kom inte fram till något så vi avslutade. 2 dagar senare säger han att han saknar mig, han är borta på jobb men vi har kontakt. Jag söker bara mer och mer bekräftelse, vill veta vad vi är och samma sak händer 2 ggr till, det tar slut, han hör av sig och nu är det ännu en gång slut. Pga att jag inte kunde ge han tid säger han.

Nu är jag helt förvirrad, vet inte för 5 öre vart jag har mig själv. Är jag tokig? Är jag desperat och tjatig eller borde det hänt mer på 3 månader om han verkligen tyckte om mig? Och den största frågan. Borde jag höra av mig och HUR isf?

• Svar på tråden Få tillbaks ex, hur
  • Anonym (Emma)
    smulpaj01 skrev 2019-10-02 09:50:26 följande:

Jag tycker det är bättre att ts glömmer honom helt, sörjer (om man nu ens gör det efter så kort tid och helt oseriöst?) och går vidare. Den här killen har varken tid eller lust att inleda ett nytt förhållande när han precis blivit pappa för första gången och dessutom jobbar på annan ort minst 50% av tiden. Han behöver fokusera på sin familj nu.

Detta kan inte bli bra utan ts kommer bara bli sårad igen gång på gång om hon iglar sig fast!

Missade den infon. Ja då är det bara att gå vidare! Han kommer inte kunna ge henne det hon behöver.
  • Anonym (Förvirrad)

Klandrar ju mig själv för att jag inte gav han den tid han behövde.. Vill så gärna ha honom tillbaks då jag känner att han fick fel intryck av mig. Han vill inte ha något med barnet att göra säger han

• Anonym (Förvirrad)

Klandrar ju mig själv för att jag inte gav han den tid han behövde.. Vill så gärna ha honom tillbaks då jag känner att han fick fel intryck av mig. Han vill inte ha något med barnet att göra säger han

• Anonym (Förvirrad)

• Anonym (Förvirrad)

• Anonym (Förvirrad)

• Anonym (Förvirrad)

• smulpaj01
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-02 18:10:11 följande:

Vill han inte ha något med sitt eget barn att göra så är han ett genomvidrigt AS och ännu större anledning att glömma den dåren nu.

Eller vänta tills du själv är nybliven morsa och han drar vidare till nästa brutta. Vad väljer du?
  • Anonym (Förvirrad)
    smulpaj01 skrev 2019-10-02 18:18:48 följande:

Vill han inte ha något med sitt eget barn att göra så är han ett genomvidrigt AS och ännu större anledning att glömma den dåren nu.

Eller vänta tills du själv är nybliven morsa och han drar vidare till nästa brutta. Vad väljer du?

Alltså hon blev ju gravid precis innan dom gjorde slut och höll sin graviditet hemlig, tills det i princip var dags att föda
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-02 18:10:32 följande:

Om han inte tar ansvar för sitt eget barn så ska du nog se dig om efter en bättre man.
  • mamaleona
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-02 18:44:43 följande:

Alltså hon blev ju gravid precis innan dom gjorde slut och höll sin graviditet hemlig, tills det i princip var dags att föda

Jo men slutresultatet är ju desamma, dvs ett barn föds o han blir pappa. En reko karl VILL ta sitt ansvar o vara delaktig, orkar du med det?
  • smulpaj01
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-02 18:44:43 följande:

Jaha och det gör det rätt att skita i sitt barn för att.....?

Han är en riktig nolla, ett svin!
  • Anonym (Förvirrad)

Ja, då har det gått ca 4 dagar sedan vi skrev det sista till varandra. Han kallade mig psykopat för att jag inte förstod att det tydligen var okej för han att kontakta mig under vår "paus" men inte för mig att kontakta han. Han sa att han inte ville diskutera varje dag, att han inte visste vad han ville och jag har INTE skrivit sedan dess. Vi hamnade på samma krog i helgen och han undvek mig som pesten, gömde sig nästan och hans vänner kom fram och pratade med mig. Detta var riktigt pinsamt.

Jag bad han att stänga av sin snapkarta helt då jag inte ville se vart han var alls, vilket han gjorde (han har inte velat att alla ska se hans plats och har endast haft den på åt mig). Han stängde av den, i ca 1 vecka, men idag åkte den på igen och jag blir ledsen. Tycker det är respektlöst då jag inte vill se. Han är borta på jobb så antar att det inte är för att visa att han är med någon annan.

Gör han detta för att få en reaktion av mig? För att jag inte hört av mig och tjatat som innan? Eller har han helt enkelt gått vidare och kommit på att han hux flux vill ha sin karta igång? Känner mig som världens tönt, men det var jobbigt när den åkte på igen..

• CitronTulo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-09 01:35:55 följande:

Ja, då har det gått ca 4 dagar sedan vi skrev det sista till varandra. Han kallade mig psykopat för att jag inte förstod att det tydligen var okej för han att kontakta mig under vår "paus" men inte för mig att kontakta han. Han sa att han inte ville diskutera varje dag, att han inte visste vad han ville och jag har INTE skrivit sedan dess. Vi hamnade på samma krog i helgen och han undvek mig som pesten, gömde sig nästan och hans vänner kom fram och pratade med mig. Detta var riktigt pinsamt.

Jag bad han att stänga av sin snapkarta helt då jag inte ville se vart han var alls, vilket han gjorde (han har inte velat att alla ska se hans plats och har endast haft den på åt mig). Han stängde av den, i ca 1 vecka, men idag åkte den på igen och jag blir ledsen. Tycker det är respektlöst då jag inte vill se. Han är borta på jobb så antar att det inte är för att visa att han är med någon annan.

Gör han detta för att få en reaktion av mig? För att jag inte hört av mig och tjatat som innan? Eller har han helt enkelt gått vidare och kommit på att han hux flux vill ha sin karta igång? Känner mig som världens tönt, men det var jobbigt när den åkte på igen..

Kan du inte bara ta bort honom från snap m.m. om du inte vill se honom?
    Han har väl på sin snapkarta om han vill, varför skulle det ha med dig att göra?
  • Anonym (Förvirrad)

Självklart kan jag det, men eftersom att han vill fundera så vill jag inte. Han sa att det inte var ett problem att ta bort mig från kartan (du kan dölja den för vissa personer) hade hoppats att han kunde dölja för mig, men icke

• smulpaj01
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-09 12:27:36 följande:

Självklart kan jag det, men eftersom att han vill fundera så vill jag inte. Han sa att det inte var ett problem att ta bort mig från kartan (du kan dölja den för vissa personer) hade hoppats att han kunde dölja för mig, men icke

Vill du verkligen ha denna supernolla? I så fall - skaffa ALDRIG barn med honom!
  • Anonym (A)
    CitronTulo skrev 2019-10-09 08:04:58 följande:
    Kan du inte bara ta bort honom från snap m.m. om du inte vill se honom?
    Han har väl på sin snapkarta om han vill, varför skulle det ha med dig att göra?
    +1
  • Annita

Du skrev tidigare att du tyckte han fått fel bild av dig. Är det där skon klämmer för din del? Du vill få en chans att visa dina bra sidor för honom?

I så fall undrar jag: varför? Inget av det du beskriver - det som hänt, hur han hanterat det, det han sagt, det sätt han bemött dig på - gör att han låter som ett kap. Tvärtom.

Allt detta borde göra att det inte spelar någon roll öht vad han fått för bild av dig.

För din del är ju det viktiga vad du har för bild av honom! Ge honom inte den makten att du ska gå och undra och kolla på kartan var han är... Blocka! Om du nu inte tycker det är toppen med en kille som är nybliven pappa som ska strunta i sitt barn och som kallar dig psykopat eller komma fram och hälsa. Som en normal människa faktiskt skulle ha gjort.

• Anonym (Förvirrad)
    Annita skrev 2019-10-09 23:11:18 följande:

Du skrev tidigare att du tyckte han fått fel bild av dig. Är det där skon klämmer för din del? Du vill få en chans att visa dina bra sidor för honom?

I så fall undrar jag: varför? Inget av det du beskriver - det som hänt, hur han hanterat det, det han sagt, det sätt han bemött dig på - gör att han låter som ett kap. Tvärtom.

Allt detta borde göra att det inte spelar någon roll öht vad han fått för bild av dig.

För din del är ju det viktiga vad du har för bild av honom! Ge honom inte den makten att du ska gå och undra och kolla på kartan var han är... Blocka! Om du nu inte tycker det är toppen med en kille som är nybliven pappa som ska strunta i sitt barn och som kallar dig psykopat eller komma fram och hälsa. Som en normal människa faktiskt skulle ha gjort.

Det stämmer. Jag känner mig som en psykopat, vilket han beskrev mig som.. Han var ju så bra till en början, jag förstår inte vad som hände och känner att det blev så pga mig.
  • Annita
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-10 16:34:23 följande:

Det stämmer. Jag känner mig som en psykopat, vilket han beskrev mig som.. Han var ju så bra till en början, jag förstår inte vad som hände och känner att det blev så pga mig.

Den här killen har stora problem. Har han dessutom på den här korta tiden hunnit få dig att känna att det är dig det är fel på så är han manipulativ och han verkar helt enkelt inte snäll!
Svar på tråden Få tillbaks ex, hur