• innox

Min kille försöker tvinga mig till abort..

Jag behöver någons hjälp...

Jag fick i veckan reda på att jag var gravid. Något jag varit fruktansvärt rädd ska hända då jag gjort en sen abort som på riktigt krossade mitt psyke så det var ett oplanerat barn.

Jag och min kille har nyligen blivit tillsammans och han har 2 barn sen innan han själv är några år äldre än mig.

När jag berättade att jag var gravid blev han jättearg och vill inte prata med mig! Han säger att han är ledsen och deprimerad och vill inte ha barn just nu.

De gör mig otroligt ledsen, hur ska vi kunna leva som en familj där han väljer bort mitt barn?

Kan någon snälla hjälpa, vad gör man..

• Svar på tråden Min kille försöker tvinga mig till abort..
  • Anonym (suck)
    innox skrev 2019-10-04 09:30:22 följande:

Jag behöver någons hjälp...

Jag fick i veckan reda på att jag var gravid. Något jag varit fruktansvärt rädd ska hända då jag gjort en sen abort som på riktigt krossade mitt psyke så det var ett oplanerat barn.

Jag och min kille har nyligen blivit tillsammans och han har 2 barn sen innan han själv är några år äldre än mig.

När jag berättade att jag var gravid blev han jättearg och vill inte prata med mig! Han säger att han är ledsen och deprimerad och vill inte ha barn just nu.

De gör mig otroligt ledsen, hur ska vi kunna leva som en familj där han väljer bort mitt barn?

Kan någon snälla hjälpa, vad gör man..

innox skrev 2019-10-04 09:56:47 följande:
    Har sagt det till honom förut och även att jag har lätt för att bli gravid. Han sa att han skulle stötta mig oavsett, men han visar bara motsatsen. Åkte hem till honom för att berätta att jag trodde att jag fick missfall då jag fick en blödning. Han satt med tom blick och söp och frågade mig vad jag skulle göra med dendär jävla saken. Han tror nu att det är ett missfall fast jag sa att jag inte var säker. Och är som vanligt igen och glad.

Hur exakt försöker han tvinga dig till abort? Utifrån vad du skriver så vill han inte prata med dig och är ledsen och deprimerad och vill inte ha fler barn just nu.

Inte för att det verkar vara en sympatisk man som är värd att slösa sin tid på, men det blir inte bättre an att du skriver sensations-rubriker och ljuger.

• Gameofthrones

Försök och få ett lugn i honom. Han verkar inte bra för dig när han säger sådär läste ngt hur han betedde sig - den där jävla saken. Som han sa.

Jag tror du lever i supande värld? Eller var det just den gången? Skitsamma man har ett ansvar för sitt handlande när det gäller alkohol. Blir man dum, uppkäftig ska man dricka mindre eller sluta dricka så är det. Super han? Då är du medberoende, bryt av kontakten. Har du möjlighet så gå därifrån på en gång.

Det är svårt med alkoholism, starkt beroende.

Men i detta fall du bestämmer och har du fast jobb? Leta efter lgh bo särbo, Bo hos en annan ett tag? eller skilda vägar.

Du kan sätta ner foten han kanske blir snäll och dricker mindre?

• m94

Är med om exakt samma sak. Skapade en liknande tråd för någon dag sen. Vill du prata mer och bolla känslor så kan du skriva ett DM. Vet precis vad du går igenom! Styrkekram

• Anonym (Hej)

Jag vet några som fått hjälp på www.oplaneratgravid.se Kanske de kan hjälpa dig också?

Det är ju en oväntad och oplanerad situation för din kille också, så att han krisreagerar behöver inte betyda att han helt väljer bort sitt barn.

Även fast det såklart är beklagligt att han inte tar ansvaret för barnet han varit med om o skapat...

Hur som, beslutet är ditt och det är du som ska leva med det. Beslutet är ju också definitivt medan omständigheterna runt omkring dig nu är föränderliga. Kram och lycka till!

• Richard1986

Klart att det blev en chock för honom också. Oplanerade graviditeter är (oftast) oplanerade och inget man gått och tänkt på även om risken finns...

Men ärligt talat... han har 2 barn sedan förut så han vet ju helt klart hur ungar blir till och han är några år äldre än dig. Då borde han dels veta att kvinnor kan bli oplanerat gravid och dels borde hela grejen med att skaffa barn vara liiite avdramatiserad kan jag tycka.

Ta reda på om du har fått ett missfall. Om så, så sörj barnet och gå vidare i ditt liv och hitta någon man som dels vill ha barn med just dig och dels inte super sig full på vardagar.

Om du forrfarande är gravid...ja då är det fortfarande du och inte han som bestämmer fortsättningen. Kanske kan kuratorsamtal via MVC vara att rekommendera så du får prata med en utomstående professionell 3:e part och sortera tankarna litegrann i lugn och ro...

• Anonym (S)

Män som pressar och tvingar sina sexpartners till abort är en vanlig form av våld mot kvinnor som man ofta inte pratar om.
    Det din partner håller på med nu är våld mot dig och ert gemensamma barn, och jag är så så ledsen att du måste genomleva att bli behandlad så här fruktansvärt illa.

Och ja, det är våld vare sig han är medveten om det eller ej, eller om han är "schysst i vanliga fall". Det här är oacceptabelt och jag hoppas verkligen att han ska inse det här så snart som möjligt så att han kan bättra sig och bete sig som en värdig man och partner till dig.

Det är så orättvist. Gode Gud jag hoppas verkligen att du och barnet ska ta er genom det här, oavsett om han ändrar sig eller inte, men jag hoppas att han ändrar sig.

• innox
    Gameofthrones skrev 2019-10-04 11:20:10 följande:

Försök och få ett lugn i honom. Han verkar inte bra för dig när han säger sådär läste ngt hur han betedde sig - den där jävla saken. Som han sa.

Jag tror du lever i supande värld? Eller var det just den gången? Skitsamma man har ett ansvar för sitt handlande när det gäller alkohol. Blir man dum, uppkäftig ska man dricka mindre eller sluta dricka så är det. Super han? Då är du medberoende, bryt av kontakten. Har du möjlighet så gå därifrån på en gång.

Det är svårt med alkoholism, starkt beroende.

Men i detta fall du bestämmer och har du fast jobb? Leta efter lgh bo särbo, Bo hos en annan ett tag? eller skilda vägar.

Du kan sätta ner foten han kanske blir snäll och dricker mindre?

Inte en supande värld, de känns som att han försöker visa hur ledsen han är ang dethär med att ta till spriten. Men de vore ju enklare om vi kunde va ledsna tillsammans
  • innox

#15 håller med dig där. De borde vara avdramatiserat.

Det är inget missfall, det växer för fullt..

Har varit som vanligt nu när han trott att barnet är dött.

Men ändå inte sagt ett ord.

Vet inte hur jag ska kunna få han att ändra sig. Åtminstone inte lämna mig med barnet själv..

En önskan är att han smälter det men känns långt bort..

• innox
    Anonym (S) skrev 2019-10-07 10:00:07 följande:

Män som pressar och tvingar sina sexpartners till abort är en vanlig form av våld mot kvinnor som man ofta inte pratar om.

Det din partner håller på med nu är våld mot dig och ert gemensamma barn, och jag är så så ledsen att du måste genomleva att bli behandlad så här fruktansvärt illa.

Och ja, det är våld vare sig han är medveten om det eller ej, eller om han är "schysst i vanliga fall". Det här är oacceptabelt och jag hoppas verkligen att han ska inse det här så snart som möjligt så att han kan bättra sig och bete sig som en värdig man och partner till dig.

Det är så orättvist. Gode Gud jag hoppas verkligen att du och barnet ska ta er genom det här, oavsett om han ändrar sig eller inte, men jag hoppas att han ändrar sig.

Tack..

Ja de känns så otroligt orättvist.

Det känns som att de inte blir bra hur jag än gör. Behåller jag lämnar han och tar jag bort kommer jag inte kunna vara med han.
  • LoveRain

Nej, hur som helst så kommer det inte att funka för er att ha ett förhållande (finns en väldigt liten chans om han verkligen ändrar sitt beteende 180 grader samt verkligen inser hur han fått dig att må, alltså verklig självrannsakan och insikt).

Oavsett vad du väljer kommer du att vara singel. Det du behöver bestämma nu är om du vill och kan vara ensamstående samt om han är en person du vill och kan samarbeta med i 18+ år.

• Anonym (S)
    innox skrev 2019-10-08 10:15:59 följande:
    Tack..

Ja de känns så otroligt orättvist.

Det känns som att de inte blir bra hur jag än gör. Behåller jag lämnar han och tar jag bort kommer jag inte kunna vara med han.

Livet blir inte helt bra hur man än gör, men man kan göra val som man kan känna sig nöjd med och inte ångra senare, även om det är tufft emellanåt.

Jag fick barn när jag var 20 och jag levde ensamstående i fem år med två små barn och det var kämpigt emellanåt, men det är inte det jag minns, det jag minns är vårt speciella band och hur glad jag är att de två finns i mitt liv och vägen fram till dem nu, när de är stora och jag knappt ser dem om dagarna emellanåt, för de är ute med kompisar och kommer bara hem för att äta vissa dagar. 

Jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt. Jag önskar att nån kunde hugga tag i din man och titta honom i ögonen och berätta för honom vad han är på väg att göra, så att han får skämmas.

• deski

Men Sverige är ju jättebra - bra sjukvård - gratis skola - barnbidrag and more.

Det är otacksamma egoistiska överklassmaner  din kille visar

• Gameofthrones
    innox skrev 2019-10-08 10:11:37 följande:

Inte en supande värld, de känns som att han försöker visa hur ledsen han är ang dethär med att ta till spriten. Men de vore ju enklare om vi kunde va ledsna tillsammans

Du skyddar honom du är nog medberoende.
    innox skrev 2019-10-08 10:11:37 följande:

Du skyddar honom. Ska man dricka Tycker du när man får problem? Och varje gång när man tycker att det är stort problem. Ska inte hålla på gå in på det. Har inget mer svar
Svar på tråden Min kille försöker tvinga mig till abort..