Blev hjärtekrossaren idag. Vet inte vad jag ska göra.
Hej!
Jag har varit tillsammans med min kille i ett år (jag är 20 och han 22). Idag sa han att han under fyra veckors tid inte vetat vad han känner längre. Han har inte velat inse att det är så han antagligen känner. Jag känner mig krossad.
När jag tänker på det så är det ändå mycket som inte varit bra. Det känns som att jag alltid gett 100 % och att han blivit bekväm. Jag anpassar mig helt sjukt mycket efter hans hockey (vi bor inte tillsammans), åker dit sent på kvällarna, väntar hos kompisar tills hans träning slutat, anpassar mitt plugg efter det, kollar varje match. Gör allt. Jag tror dock inte han insett hur mycket jag anpassat mig för att han ska kunna träna (det är hans liv i princip). Jag tror han kommer inse det förr eller senare, men han gör nog inte det nu. Och någonstans där emellan har det tappats fokus kring mig. Han sa det ikväll när vi sa hejdå, att det finns så mycket mer han hade kunnat göra. Bara ansträngt sig lite mer. Kanske frågat mer hur det går för mig med plugget. Inte låtit nig vänta i onödan, att han inte alltid behövde kolla hockeymatch när vi är, utan bara se/göra något tillsammans. Bara visat mer uppskattning.
Visat att han bryr sig mer. Den bekvämheten har varit de senaste kanske 4-5 månaderna, så det är inget som kommit i takt med att han blivit osäker.
Aldrig innan har jag haft så kul ihop med någon som med han. Jag kan inte beskriva känslan men det känns som att vi är gjorda för varandra. Alla runtom säger att vi passar så bra ihop och det är verkligen så. Han säger det med, att jag är hans bästa vän. Han grät så mycket när han sa det, jag märker att han önskar att han inte kände såhär. Men han vet inte om det känns helt rätt längre. Han saknar mig inte på samma vis under de dagarna vi inte ses. Han ska fundera på saken. Jag sa att han ska ta den tid han behöver, men jag orkar inte gå runt och vänta. Jag vet att det kommer ta slut, så för mig är det som att det tog slut idag. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan honom. Jag mår så dåligt av att bo hemma, så det har varit så skönt att komma hem till honom. Det är verkligen som att jag förlorade min bästa vän idag. Som att jag har tappat halva mig.
Klockan är 4 nu, ligger uppe och gråter och vet inte vad jag ska ta mig till. Hur fan orkar man ta sig igenom dethär? Känner mig helt trasig. Vi ska inte höras på ett tag. Jag sa när jag skulle gå att jag älskar honom, men då sa han att han ?inte vet vad han ska säga men jag älskar mig som person?. Då känns det verkligen som att det är över. Han sa att han aldrig tidigare har varit med en tjej han är så bekväm med, och jag vet inte om det skrämmer honom lite? Han följde mig till tåget och då sa han ?jag tänker på att jag skulle ha gjort sånthär mer. Typ följt dig till tåget. Som jag gjorde i början?. Då sa jag att han inte ska tänka på att han varit dålig, att han är den bästa jag träffat oavsett. Men jag ångrar det lite nu, för jag vill att han ska inse hur mycket energi jag lade ner på oss. Han kanske gör det? Fan, vi har hunnit göra så mycket ihop på denhär korta stunden. Jag är så nära hans mamma, ja, allt. Förlåt för en flummig text men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vet inte hur länge jag ska låta han fundera. Jag ser att han önskar så mycket att han inte kände såhär (han vet tydligen inte helt 100 än). Vad ska jag göra..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-07 04:54
hjärtekrossad ska det stå i rubriken.