• Hallåhej123

Svagt testsvar innan mensdag - Är jag gravid?

Glömde slänga gårdagens test som låg på handfatet, det visade negativt igår morse och nu när jag tittade på det så var det ett till ganska svagt streck. Ropar såklart inte hej eftersom det gått över 1,5 dygn. Kunde däremot inte låta bli att ta ett till fast det är kväll och det fortfarande är 3 dagar till beräknad mens (men det är en ungefärlig beräkning, den har alltid pendlat någon dag eller två plus eller minus 28). Testet visade först ingenting men efter fyra-fem minuter kom ett väääldigt svagt streck (bild nedan). Det här är vårat första försök så jag kan liksom inte låta bli att testa hela tiden, men det känns också väldigt otroligt att vi skulle ha lyckats direkt ???? Vad tror ni??

• Svar på tråden Svagt testsvar innan mensdag - Är jag gravid?
  • Tiffany

Väldigt svagt isåfall ..men ser va du ser men det är såååå himla svagt

• Hallåhej123

Nu har det gått typ 40 minuter och det ut såhär, vad är det som gäller med tiderna egentligen? På lådan står det att man inte ska kolla av efter 30 och jag var upptagen med att skaffa inlogg till familjeliv haha

• Gimele

Jag ser vad du menar :) men det är som sagt väldigt svagt men kan ju absolut vara så att ni lyckats på första försöket! Jag var så osäker på mina tidiga ljusa ljusa streck så jag köpte 2 digitala test och väntade några dagar sen använde dem! Då står det klart i h tydligt :) men jag väntade till några dagar efter beräknad mens.. Minns dock inte hur länge man måste gå för att det ska visas på dem.. Men inte så länge!

Lycka till :)

• Gimele

Oj nu kom ett till under tiden jag skrev såg jag ;) och det är tydligare! Jag tror du är gravid!!

• Hallåhej123

Alltså vaaaaa!! Vet inte vart jag ska ta vägen, jag har ju ställt in mig på att det här ska bli en lång resa (är 30 så har dömt ut mig själv redan). Jag tar ett test imorrn på morgonen igen och lägger ut så får ni gärna kolla, vill inte berätta för killen så han får falska förhoppningar :O Och jag har ju inte ens haft min beräknade mensdag än, den är tidigast imorgon. Jag har så många frågor hahaha blir att plugga resten av natten då

• Gimele

Vad spännande!! :) ibland kan det gå snabbare än man tror.. Jag är 33 och har i 7 år innan haft samma partner aldrig blivit gravid även då jag varit helt utan skydd i omgångar.. Vi gick isär för lite över ett år sen och jag träffade en ny för snart ett år sen nu, vi blev gravida fast jag hade samma skydd som med mannen innan. Men det märkte vi först när jag fick ett missfall, var troligen p-pillerna som gjorde även missfallet.. Troligen i v9. Men vi sa då att vi lämnat pillren och vill det sig så låter vi det bli bäbis. Jag predika och sa att det kommer ju ta lång tid.. Jag hann inte ens få min första mens efter missfallet, tog sej på 1-2 veckor haha. Så här ligger jag nu gravid i vecka 25 :) han är 35 och jag 33 med en 10 åring sen innan. Men kära och glada så kände vi inte att det var något att vänta på då det liksom bestämdes av sig själv att vi skulle ha barn ;)

Så spännande för er!!

• Hallåhej123

Tack som berättar, nu är jag försiktigt hoppfull! Jag tog ett test nu på morgonen men det är lika svagt men efter tio minuter. Beställde hem clearblues tidiga igår så hoppas det kommer idag! Jag har dock en jäkla mensvärk idag så jag hoppas det inte är mf som visas på stickan..

• Akira Öken
    Hallåhej123 skrev 2019-10-08 07:20:32 följande:

Tack som berättar, nu är jag försiktigt hoppfull! Jag tog ett test nu på morgonen men det är lika svagt men efter tio minuter. Beställde hem clearblues tidiga igår så hoppas det kommer idag! Jag har dock en jäkla mensvärk idag så jag hoppas det inte är mf som visas på stickan..

Om fotot är taget inom den tid som står i anvisningarna, skulle jag säga att detta är positivt!
  • syntharen

Det där är ett positivt test, grattis! Och oroa dig inte för den sk mensvärken, det är jättevanligt att ha molande värk i livmodern när man är gravid. Den växer så det knakar redan från början.
  • Hallåhej123

Tack för alla era svar! Jag lägger ut när jag gjort ett cb-test, tyvärr kom det inte idag så det lär väl bli test på torsdag morgon då men det är ju också dagen jag ska ha mens om jag går på 28 dagar denna månad så det är väl ingen idé att hålla på att testa och oroa sig hela dagarna innan haha. Håll tummarna!

• Anonym (Grattis!)

Det där sista är ju definitivt positivt! Grattis!
Svar på tråden Svagt testsvar innan mensdag - Är jag gravid?